Nuffnang saya

Followers

Thursday, December 26, 2013

Masjid Muhammadiah (Masjid Cina) Tarikan Baru di Ipoh

Habis dah cerita cuti di Taiping Bandar Warisan ...
Kembali ke Bandaraya Ipoh pulak..
Hajat hati nak pergi macam-macam tempat tapi tak berkesempatan belaka..
Hanya sempat menziarah ke tarikan baru untuk dilawati iaitu Masjid Cina... 
Masjid Muhammadiah atau masjid Cina ini terletak di Taman Tasek Jaya..
Memang cantik masjidni dan baru dibuka secara rasmi tahun ini... 
Maklumat lanjut tentang Masjid Muhammadiah ini boleh dibaca di sini KOSMO .


Jom tengok gambar yang sempat diambil...
Merah menyala.... 
Ada tulisan cina juga.. 
Kami tak sempat nak masukpun ke dalam sebab masatu kami nak cepat ke tempat lain... 
Lain kali datang mesti sembahyang di sini pulak... 
Budak-budak yang terpaksa bergambar... 
Cantikkan... 
Adik Ya yang padan ngan masjid ni... 

Mintak maaf sebab akak dah ter'publish' entri ini terlebih dahulu sebelum masanya.. tu sebab ada 4 komen terdahulu...  Masa akak 'publish'tu hanya ada gambar sahaja... Jadi dah taukan kat mana Masjid Cina yang istimewa di Ipoh... Kalau datang ke Ipoh jangan lupa singgah solat di sini... 

15 comments:

  1. Cantiknya masjid ni Zilla... kat mana masjid ni...

    ReplyDelete
  2. cantik..macam masjid dekat ngan Rantau Panjang tu..hehe..

    ReplyDelete
  3. Ciri-ciri China diselitkan dlm architecture masjid. Cantik!!

    ReplyDelete
  4. insya allah smpi ipoh nnt bleh sggh ke masjid ni

    ReplyDelete
  5. Unik dan amat menarik...Masjid ni ala2 Masjid Beijing yg dibina di Rantau Panjang kelantan.....

    ReplyDelete
  6. Saya baru tau kewujudan masjid ni lepas baca entry ni...TQ..:)

    Tergelak saya baca " budak2 kena paksa bergambar"..hahahaha..anak2 saya pun kekadang kena paksa dek saya! kikikiki

    ReplyDelete
  7. Nak kene g nih kak.. hehehe cantek2 gamba akak

    ReplyDelete
  8. salam perkenalan kak zilla, tima kasih sbb dtg singgah ke blog zura arini...

    ReplyDelete
  9. serius cantik sangat.... :)

    Boleh jenguk mama di sini.. Mamaniza.com

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang