Nuffnang saya

Followers

Wednesday, April 16, 2014

Teringin nak sambut harijadi di sekolah

Harini masih lagi entri sambutan harijadi Atikah ...
Tapi kali ini dengan kawan sekolah dia pulak...
Alamak Atikah potong kek kali ketiga yerk kawan-kawan...
Yang dua lagitu ibu dia yang lebih (ayah Atikah cakap gitu!!!)
Dia memang dah cakap dari tahun lepas lagi nak sambut di sekolah sahaja...
Akak tak sediakan apa-apapun hanya kek dan 'goodies'jer...
Dah Atikah beria-ia nak sambut harijadi dengan kawan dia di sekolah..
Kiranya janji dapat tunaikan impian dan hasrat hati dia....
Tempah kek di Mio's Bakery di Medan Selera Bandar Kinrara...
Pilihan hati adalah kek Ana Muslim dan warna pink...
Akak mintak kek yang panjang dan nipis sebab senang nak potong...
Kalau kektu tebal nanti nak potong bagi pada budak-budak susahler pulakkan...
Jadi ini menepati citarasa dan keknya adalah kek coklat...
Jajanjer yang ada dalam begni.... 
Acara yang ditunggu oleh kawan-kawan potong kek... 
Mungkin inilah yang di gembirakan Atikah...
Ada kawan-kawan yang menyanyikan lagu Selamat Hari Jadi... 
Atikah mulalah malu-malu.... 
Masa potong kekni adalah kelas terakhir haritu...
Ibunya punyalah bagus lupa nak bawak pinggan pulak...
Nasib cikgu kelas dia nak tolong carikan... 
Kawan-kawan sekelas Atikah yang gembira dapat 'goodies'....
Muka anak-anak kecil yang gembira... 
Atikah duduk di barisan hadapan walaupun dia tinggi...
Gembira hati ibu kalau anak-anak dia gembira...

Tapi ini mungkin pengalaman pertama dan terakhirlah Atikah sambut harijadi di sekolah..
Agak susah sikit berbanding kalau kita buat di tadika...
Sebab sekolahni besarkan nak bawak kek dan 'goodies' ke sekolah punyalah siksa...
Nak naik tangga lagi,  terlupa bawak pinggan sebab dah biasa kat tadika semuapun tersediakan...
Tabik hormat pada guru sekolah dengan perangai anak murid yang macam-macam...
Mak akak selalu bising pada akak sebab katanya rugi dulu tak jadi guru sekolah...
Tapi tengok perangai budak walaupun hanya 15 minit akak rasa Allah lebih mengetahui....
Tahniah kepada yang memilih untuk menjadi guru kerana anda insan mulia.... 

23 comments:

  1. jarang2 dapat tgk sambut bufday kat sekolah ni kan..banyak kat taska, tadika bagai kan..best la atikah ni...mesti terharu dier

    ReplyDelete
  2. jarang2 dapat tgk sambut bufday kat sekolah ni kan..banyak kat taska, tadika bagai kan..best la atikah ni...mesti terharu dier

    ReplyDelete
  3. alahaiii.. gemberi jer Atikah dapat potong kek dengan kawan2. happy sangat dah tu yer.

    ReplyDelete
  4. Seronok betullah Atikah sampai 3 kali sambut ye..

    Anak-anak suka Zila dpt makan kek dan goodie bag.

    ReplyDelete
  5. seronok sangat la atikah kak..
    jarang orang buat kat sekolah besday..mungkin payah kot..
    tadika lain la..

    ReplyDelete
  6. atikah mesti hepi bila kehendak dia maknya turutkan :)
    3x potong kek! aciknad terliur dah ni, haha!

    ReplyDelete
  7. cantik kek dia
    hepi birthday girl :)

    ReplyDelete
  8. bole ek sambut harijadi kt sek rendah...sure die happy dpt sambut ngan kwn2 kn

    ReplyDelete
  9. teringin jugak nak wat cam ni kat anak el..tp tulah mcm x sesuai je takut menganggu guru mengajar..tp lau waktu rehat ok kut ek

    seronok npk atikah tu dpt celebrate ngan kwn2

    ReplyDelete
  10. teringin jugak nak wat sambutan B'day kat sekolah. Tapi rasanya memang susah kot nak approved. ye la kena tengok masa bagai. kang mengganggu pelajaran.

    ha..part nak membawa itu ini la yang paling mencabar.

    sib baik my anak tak minta gini.

    Tapi betul kata kamu tu. Cikgu adalah insan yang mulia. ingat senang ke nak jaga murid. tak terfikir dek akal.

    ReplyDelete
  11. cantiknya kek tu akakkkk

    seriousss.

    bestnya celeb sampai 3x hihi

    untung atiqah ade mak yg cool mcm akak hihi

    ReplyDelete
  12. walaupun susah,tapi percaya lah kak.sambut harijadi dlm klas adalah hari yg paling best utk anak.mak sy penah buat kt sy,sampai skrg sy ingat.hehehe

    ReplyDelete
  13. 1st time sy tgk org celebrate bday di sekolah..bagusla ibu Atikah tunaikan permintaan Atikah..yela mgkn ni ptama dan terakhir..agak susah nk celebrate di sek dgn karenah bdk2 kan. klu kindy seronokkan..puas hati sbb tiap2 thn dpt celebrate bday kyra di kindy..pasni tak merasa ler..maybe thn dpn celebrate di rumah shj :)

    ReplyDelete
  14. mmg seronok kalau dpat meraikan dengan kawan2 sekelas ni, adik kata perasaannya tu lain !

    ReplyDelete
  15. syoknya.. jangan kata kat sekolah rendah.kat tadika pon sokmo ada sambutan hari lahir.. hihi..

    sronok anak2 dpt makan kek dgn kawan2

    ReplyDelete
  16. Saya baru berangan-angan nak menyambut besday anak kat sekolahnya Sep nih (betul Cho, memang emaklah yang selalu kekwat sibuk nak sambut birthday anak *__*) Best, riang gembira Atikah dengan kawan-kawan ya berjaya juga sambutan diadakan walaupun takda pinggan kertas disediakan oleh penaja sambutan nih. Jealousnya kat Atikah, 3x sambut birthday. Kalau ikutkan umur kena buat majlis di 8 tempat berbeza nih!

    ReplyDelete
  17. durg mmg lagi seronok clebrated @sekolah sbb ramai kwn2. heheh happy birthday Atikah

    ReplyDelete
  18. sakan la atikah sambut besdey tahun ni ya smp tiga kali.. hahaahaha

    ReplyDelete
  19. Siap rasa nak tabik hormat lagi kat cikgu tu paling tak tahan. Tapi mmg betul pun. Jd cikgu ni kesabaran kena tinggi. Bukan senang nak control anak2 org. Salah marah kang masuk surat kabar.

    Happy bday atikah. Happy ye dia dpt kek ana muslimah.

    ReplyDelete
  20. Hepy Bezday ATikah moga jadi anak yg solehah...
    Tulah tu CZ sejak budak dah sekolah betul ni mmg jarang sambut hari jadi bawak kek ke sekolah

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang