Nuffnang saya

Followers

Wednesday, April 9, 2014

Wordless Wednesday ~ 9414

Seronok sebab harini rabu boleh buat entri kurang bercakap...
Jom layan gambar yang ada tapi tak cukup korum nak buat satu entri...
Mesin SINGER lama emak akak turun dari opah...
Umur mesinni dah 48 tahun kot... otai.. otai...
Dulu masa kecik semua baju emak yang jahit sendiri...
Dari baju sekolah dan paling tak lupa seluar dalampun mak jahit sendiri..
Nasib masuk asrama malu pulak tengok orang tak pakaipun seluar dalam jahit sendiri..
Kalau akak tak masuk asrama tak tauler pulak ada rupanya jual seluar dalam...
Betoiler katak bawah tempurung sebabnyer dulu bukan senang nak pergi ke pekan...
Ada dua pulak mesinni sebabnyer adik ipar akak bawak mesin jahit dia pulak letak kat rumah kampung...
Adik Ya ni pulak suka beno makan sambal belacan..
Masalahnya perut dia bukanlah tahan sangat...
Kalau tak bagi makan merajuk...
Bagilah juga tapi dikawallah sikit...
 Ini kategori selfiekan...
Nampak tak budak debab nak berselfie...
Bihun bodo-bodo sekarangni RM1.50...
Sarapan pagi mudahni kalau buat kat rumah lagi sedap tapi nak gak makan kat kedai...
Syioknyer minum kat kedai pulak sebab nak menyembang...

Hari rabu best jugak sebab dah tengah minggukan... dah nak dekat hujung minggulertu bolehler kita rehat....

22 comments:

  1. Teringat pulak akan mesin jahit Singer mak akak Zilla.. lagi klasik gitew.. sekarang dah tak boleh guna..

    Comey budak demam berselfie ye..

    Menabung Libresse nuffnang utk zila :)

    ReplyDelete
  2. kt umh mak ada mesin mcm ni...

    ReplyDelete
  3. Rumah bapak kakak lagi lama mesin singer juga Zila. Arwah mak kakak punya. Kalau ikut kata bapak kakak dah lebih 50 tahun..

    ReplyDelete
  4. waaaahh kak nosltagia gile tgk mesin jahit lame nie...mak lieya dulu kak mase muda2 die mmg tukangjahit...ni la mesin jahit die kak..sampai le die upgrade yg moden berkat menyimpan modal heheheeheh...

    kak pandai nye anak akak makan sambal belacan kedai...biase kat kedai tu pedas menyengit sambalnye...anak2 lieya still tak reti lagi makan pedas...lieya ni pun beli cili kering kene cari yg tak pedas....huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. kecik2 dah suka sambal belacan...hhee

    ReplyDelete
  6. Kak..mak falsya ade mesin jahit tuh..dh lama sgt2 dh kan usia mesin jahit singer nie..waktu falsya sekolah rendah lagi..

    ReplyDelete
  7. kt umah sy pon masih ada mesin jahit tu. masih bleh digunakan mcm biasa

    ReplyDelete
  8. arwah mak saya pun ada mesin jahit tu tapi dah tak digunakan lagi, tiada dalam family yang minat menjahit gamaknya

    ReplyDelete
  9. slm rabu kak..

    mesin singer tu dulu mak pakai la..
    mak dulu rajin jahit baju..
    tp dh lama mak tk menjahit..

    skrg pon mesin tu dh rosak..
    kesan kena banjir juga..dh reput pon..huhu

    adik Ya suka sambal belacan ye?>
    bestnya..

    ReplyDelete
  10. Mesin jahit yg penuh nolstagia

    ReplyDelete
  11. mesin jahit umah mak zura pon jenis camtuh.. manual kekdahnye.
    tapi rasanye dh rosak dh. x boleh nak kayuh dh. sayang sgt ngan mesin jahit tuh. sebab dgn mesin jahit tuh lah zura belajar menjahit baju sendirik. heheheh

    ReplyDelete
  12. kat rumah akak pun ada satu mesin singer ni
    mak pun dah arwah..

    ReplyDelete
  13. mesti sorok-sorok sidai spender dulu tu kan!!

    ReplyDelete
  14. Memang otai sungguh mesih jahit Singer tu kan...nenek saya ada sebijik kat kampung :)

    ReplyDelete
  15. ma kita guna mesin kaki releigh (tak tahu eja) sampai skrg pun okey..
    tp skrg kitra dah x guna..x reti jhit gak..setakat jahit kain sarung boleh.

    ReplyDelete
  16. Salam Sis..
    dulu pernah ada mesin ni..tapi reput dimamah usia.. begitu jgk dgn mesinnya..nostalgia ni..pijak2 je pastu berpusing2.. hihi

    ReplyDelete
  17. Kat rmh pn ada jgk mesin jahit mcm tu. Tp dielektronikkan.

    ReplyDelete
  18. Kat umah mak masik ada mesin jahit macam tu.

    ReplyDelete
  19. Bila tengok mesin jahit otai tu tetiba teringat lagu ni -

    "Singer Menawan Keluarga Bahagia!" (Eh betul ke tagline Singer ni...)

    Saya pernah jumpa mesin jahit ni di rumah saya. Kakak-kakak saya otai gak bab-bab menjahit ni, saya aje yang lemah dalam segala subjek rumahtangga masa tu :) Tapikan Cho, saya pulak tak tahu ada orang jahit seluar dalam sendiri. Wah, kelaslah tu... Kalau sekarang ni pandai jahit seluar dalam sendiri, bolehlah buat macam-macam pesen :)

    Bercakap pasal katak di bawah tempurung ni, saya pun ada kisah lucu gak. Itu kalau saya cerita, mahu kena gelak kena hina nih ngan kengkawan :) So, simpan ajelah bila teringat sengih sensorang!

    ReplyDelete
  20. dlu dlu semua buat sndiri kn.
    skrg smua nk bli.btapa berjimatnya orh dlu dan betapa org dlu sgt kreatip.
    mjhit ni kna mint jgk kn.

    comey ada lesung pipit
    skli skla x pa jgn sllu mkn smbl blcn ye dik ya.teringt ank mmber pon ska mkm nsi dgn smbl blcn.ank llki.

    skli skla minum di luar.hihi

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang