Nuffnang saya

Followers

Wednesday, April 2, 2014

Wordless Wednesday ~ Kucingku Tuah

Rabu rupanya harini...
Harini baru datang kerja mana nak sedarkan...
Jom layan Wordless Wednesday akak hari ini...
 Cerita pasal kucing di rumah kampung akak...
Kucing yang kalau anak cucu tuk dan opah balik kampung susah nak nampak muka dia.

Nama kucing ini Tuah..
Memang bertuah sebab umur dia sekarangni dah lebih dari 16 tahun...
Dia ada sebelum cucu sulung keluarga cikgu Zakaria ada..
Kucing jiran-jiran dah silih berganti tapi Tuah masih sihat..
Malah awet muda lagi...
Kalau dia boleh bercakap nakjer tanya rahsia awet mudanyer...
Gituler kisah kucing peneman opah dan atuk dikampung...

26 comments:

  1. Mcm ade muke kucing kat bulu kucing kak ila..;)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah pnjg umur tuah
    curlass tuah.. mnjadi kesayangan

    ReplyDelete
  3. kucing yg paling lama sy ada 12++ thn ada bersama lepas tu entah hilang ke mana tak tahu. puas carik. agaknya kucing tu tak kuasa nak nampakkan diri bila ramai2 tu...tak kuasa dia kena gomol agaknya...

    ReplyDelete
  4. panjang umurnya eh..selalu kucing jarang umur panjang sampai 16 tahun...

    ReplyDelete
  5. panjang umur Tuah ni..masih sihat lagi

    ReplyDelete
  6. Kat rumah ada 6 ekor kucing yg baru pandai jalan jatuh...

    16 tahun lama dah jadi kemanjaan dalam rumah ye.

    ReplyDelete
  7. perghh...memang veteran sungguh tuah ni ye kak...

    ReplyDelete
  8. wow.. ni baru dengar ada kucing yang jangkahayatnya sampai 16 tahun. makan ape yer..

    ReplyDelete
  9. panjang umurnya ye? eh! mcm ada muka kucing la kt badan tuah tu..

    ReplyDelete
  10. Aper..dh 16 tahun..panjang betul umur nya

    ReplyDelete
  11. Lama nya dia. Dulu ada jg kat kg seekor panjang umurnya
    Lazimnya la kan yg kita sayang sgt2 x lama hidup pastu mati kena langgar huhu
    Silih berganti kucingnya tp yg x berapa nk sayang hidupnya lama he hee

    ReplyDelete
  12. pjgnya umo tapi nmpk masih sihat....

    ReplyDelete
  13. aah la... cam ada muka kucing kt badan tuah
    eee saya geli kucing2 ni..
    lagi klu dia dtg dekat n gesel2, saya lari dulu kot! hehe

    ReplyDelete
  14. lieya penakot dgn kucing kalo akak nak tau heheeheh mak lieya kat kg tu bela ade dlm 4 ekor kucing...die mmg suke kucing...peneman setia gitu kaedahnyer heheehehe

    ReplyDelete
  15. 16 tahun.... wah mmg nmpak awet mudalah tuah nie...

    ReplyDelete
  16. 16tahun kira form 4 lah kan kak
    smoga tuah pjg umor lagi

    ReplyDelete
  17. Tuah makan apa kak sebab nampak masih awet muda gittew...hehe..

    Ha'ah lah kak. Nampak mcm muka kat badan tuah tu.

    ReplyDelete
  18. Moga Tuah sentiasa sihat dan kuat hendakNYA.. begitu jugak dengan tuannya.. ;)

    ReplyDelete
  19. Ha'a.... ada muka kucing kat badan dia tu yek

    ReplyDelete
  20. Betullah Cho, ada muka kucing di badan Tuah ni. Memang betul-betul bertuah si Tuah ni. Kalaulah Tuah boleh berkata-kata, banyak rahsianya yang dapat kita kongsi bersamakan, Cho.

    Duh, lama sangat ke saya tak ke blog ni. Macam banyak aje saya termiss flight nih!

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang