Nuffnang saya

Followers

Saturday, April 5, 2014

RTC Gopeng/Simpang Pulai

Cerita minggu sudah masa nak balik kampung...
Baru balik dari kampung tapi rasa macam nak balik lagi..
Kalaulah dekat memang alamatlah tiap-tiap minggu akak balik..
Singgah Ladang Bikam sebab tau nak singgah Tapah mesti ramai orangkan...
 Muka budak baru bangun tidur....
Sepanjang jalan dari Kinrara sampailer Ladang Bikam dia tidur...
 Selamat Datang ke IPOH bandar yang akak sayangi...
Singgah sini RTC Gopeng/Simpang Pulai...
Tempatni memang seronok untuk disinggah kalau kita ke utara menggunakan PLUS...
Tapi kalau akak ikut jalan lamapun bolehjer singgah sebab RTCni ada dua pintu masuk utama...
Setakat nak cari buah stoberi dan barang Cameron Highland yang laintu di RTCni pun ada..
Kata budak yang jaga geraitu, pembekal dari Cameron Highland akan datang terus dari sana...
Tempatpun luas, kemudahanpun baik, macam-macam barang boleh dibeli...sesuai untuk sekeluarga...
Lagipun di sinilah usahawan kecil dapat memasarkan hasil....
Sokonglah barangan buatan tempatan..... yeeeeha!!!!
Tapi kamini nak singgah Ipoh sebelum balik kampung jadi tidak boleh lama di RTC...
Untuk pengguna PLUS yang ke utaratu jika ada kelapangan singgahlah RTC Gopeng/Simpang Pulai...

19 comments:

  1. assalam
    maaf cho baru kelapangan melawat kawsan.hihi.cho sehat?

    selalu gak singgah rtc ni. suka jalan2 dlm mydin tu.hihi.luas n selesa kan

    ReplyDelete
  2. Belum pernah singgah lagi...nanti ada masa nak singgah..thanks.

    ReplyDelete
  3. dah laam daha saya tak balik perak..best jugak nih :)

    ReplyDelete
  4. Akak kalau menghala ke utara Memang suka singgah sini zila, byk buahan yg boleh dibeli ;)

    ReplyDelete
  5. selalu juga singgah sini klu jln jauh gun highway..tempat yg best utk beli buah

    ReplyDelete
  6. besarnya bekas eskrem BR dia..zura dh tua bangka ni pn blm prnh mkn eskrem BR.. haahhah

    ReplyDelete
  7. assalam cho
    semua ada disini kan. mydin besar lg
    tempat makn pun meriah gitu kita ada skali singgah sini thn lepas,otw balik kampung
    kadang2 tu tiapali lalu nak singgah jg
    tp anak2 ni kalu dlm keta tido diorg malas nak turun he hee tak sabar nak sampai kg jg tu
    nak lg ayah sy kalu tau nak blk kg selagi x sampai asyik tepon tanya kat mana ni hihii

    ReplyDelete
  8. Bestkn kalu kg dekat. Confirm tiap2 minggu dpt blk.

    ReplyDelete
  9. halwa strawberry pun rasanya ada kan ...

    ReplyDelete
  10. Yeaaah ina balik kampung baru ni pun singgah sini.. :-)
    Tak jalan2 pun, singgah makan jer..

    ReplyDelete
  11. kak zila duta RTC ke? huhuhuhu......

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum kak, tak pernah sampai ke sini kecuali masuk Lost World of Tambun.. hehe singgah menabung libresse sini~~~

    ReplyDelete
  13. hari tu dh 2x pegi ke ipoh
    tp tk berkesempatan nk siggh RTC tu..

    ReplyDelete
  14. KLU MCM TU X PYH PG CAMERONLAH YER.. BELI STOBERI KAT SINI JE KIKIKI

    ReplyDelete
  15. memang luas tempatnya...fasiliti nya pun ok..

    ReplyDelete
  16. Okje pernah singgah sini masa nk gi Penang hati tu ....betul mmg luas tempatnya. ...mmg best kalau nk cuci mata

    ReplyDelete
  17. Ye ke..klu gitu x perlu le susah2 naik cameron..beli kt sini pun berbaloi gak kan..thks the info :-)

    ReplyDelete
  18. kami kalau dulu blk dr shah alam ke kedah singgah tapah, jarang singgah simpang pulai….xtau plak prod CH ada kat situ….pasni kena try berenti la, beli strawberry, xyah nak CH dah kan….tq for info kak

    ReplyDelete
  19. Hah, yang ini dah pernah singgahlah :) Saya ni kalau singgah tempat macam ni memang dok mencari wajik sirat, gula kelapa tu dan seangkatan dengannya yang susah nak dapat di KL. Eh, tetiba teringat pisang salai pulak.

    Sorry Cho, I terbabas masa mengomen. Macam biasalahkan.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang