Nuffnang saya

Followers

Friday, April 11, 2014

Pusat Sains Negara

Cuti dihujung mingguni paling seronok sebab rasa macam 'free' sikit..
Cadangan macam-macam tak tauler boleh tunaiker tidak....
Sambungan cerita PSN yang tak habis lagi...
Kali ini sebab gambar banyak jadi biarlah gambar yang berceritakan.
Macam tak biasakan, blog cho zilani memang banyak gambar dari tulisan...
Warna warni yang sangat menarik untuk bergambar...
Ada 'Sciene Show'...
Semuapun guna bahasa Inggeriskan... kasihan Bahasa Malaysia
Apapun kami sempat menengok Pertunjukan Sains tu..
Ramai juga peminatnyerkan...
Mesti rombongan sekolahnikan...
Pertunjukannya siap bakar tangan tau...
Penontonpun diberi peluang untuk mencuba...
Katanya sainskan...
Yang ini di bilik pameran yang sentiasa ada sepanjang tahun...
Yangni dik Ya suka bebeno....
Tengoktu kat belakang Atikah ada tempat main tembak-tembak...
Jadi tak bosanlah budak-budakkan...
Ada gelongsor juga...
Budak-budak lagiler suka..
Yang ini untuk budak-budak bawah 6 tahun sahaja..
Yang mana paling comel...
 Di luar PSN ada tamna yang sangat menarik...
Kena turun ke sini ...
Menarik tapi sebab dah penat tak menerokai kesemua tarikan yang adda...
Yang ini taman rama-rama rasanya...
Banyak juga rama-rama di sini...
Ada juga kolam air yang cetek..
Tujuan supaya mengenal sains dan ramai juga yang mandi...
Kami tak bawak baju tambahan cecahkan kaki ke air sahaja...
Jangan risau ada kafe juga untuk makan dan minum...
Sebelum balik nak juga sentuk ikan di sini...
Selalu jumpa jangan sentuh tapi di sini disuruh sentuh...
Kalau dah minat sangat bolehler manjadi ahli PSN..
Akakni menulis mengalahkan jadi duta PSN jer...
Akak ada juga minattu nak jadi ahli walaupun masa sekolah pelajaran sains tak minat langsung...
Dah tuani baruler minat sikit-sikit tupun sebab selalu tengok CSI...
Masa tengoktu baru terfikir sainstu seronok sebenarnya takler membosankan...
Tapi dulu masa belajar sainstu macam Booossssssssaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.......
Dulu ingat kalau pandai sains kena pakai spek mata besar....
Ha.. ha.. untuk anak-anak sekelian cintailah sains kerana banyak benda yang boleh kita buat...
Untuk mak bapak bawalah anak ke PSN supaya anak-anak minat pada Sains....
Sekian pesanan dari duta Pusat Sains Negara...

8 comments:

  1. Saya dengan hubby dah bertahun2 plan nak bawa Adam ke sini, tapi belum terlaksana.

    ReplyDelete
  2. sangat sesuai utk jadi duta ni :)

    ReplyDelete
  3. Salam.Tempat yg sangat menarik utk diterokai oleh anak2...

    ReplyDelete
  4. kami pun selslu gitu..
    explore sana sini.. last2 penat.. tak larat nak ke segala taman yang lain tu

    ReplyDelete
  5. Tu dia bila Duta PSN bercakap. Lepas ni kena paksa anak-anak minat Sainslah :) Saya pun macam nak pergi sekali lagi ke PSN tu. First time macam ada jakun sikit so taklehlah nak jadi duta melawan Cho :)

    Majulah Sains untuk Negara!

    Eh, eh, apahal pulak ni mengalahkan duta PSN pulak!

    ReplyDelete
  6. tak pernah jejak lagi pusat sains negara ni

    ReplyDelete
  7. asik lalu je dpn pusat sains ni tp x penah nk sggh ;-)

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang