Nuffnang saya

Followers

Wednesday, March 14, 2012

Wordless Wednesday ~ 140312

Memang kekurangan kata-kata membacakan kisah sicomel Dirang yang dibunuh dengan kejam. Apalah salah anak sekecil itu!! Betapa tidak berhati perutnya mereka memperlakukan sedemikian rupa anak kecil itu. Walaupun akak tidak kenal Dirang dan keluarganya namun akak dapat rasakan betapa luluhnya hati mereka. Kita membayangkan saat anak hilang sekelip matapun membuatkan kita mengelabah bagai nak rak. Inikan kehilangan hilai tawa mereka, rengekan mereka, pelukan dan ciuman mereka... Ya Allah! jauhkanlah permata hati kami dari merbahaya dan lindungilah mereka dibawah peliharaanmu selamanya...
Dirang yang sebaya dengan Azalia, membacakan kisahnya membuatkan akak terus teringatkan Azalia.

20 comments:

  1. al fatihah utk arwah dirang...semoga dia tunggu mama nyer di syurga...

    ssh kan kak kalu manusia dh berhatikan binatang

    ReplyDelete
  2. Tak usah kata Azalia yg sebaya dan masih kecik tu.... anak kakak yg dah remaja pun kakak masih bimbang lagi...

    ReplyDelete
  3. semoga arwah dirang tenang di sana..semoga dia ditempatkan di syurga firdausi..insyaAllah..

    ReplyDelete
  4. alfatihah buat arwah dirang...

    ReplyDelete
  5. Inyaallah di syurgalah tempat adik dirang...

    sama2lah kita berpesan2 dan memantau anak2 kita..malang x akan meminta izin dari kita kalau nak berlaku...

    ReplyDelete
  6. Al-Fatihah untuk arwah dirang..
    cepat-cepat la pembunuh tu menerima pembalasan.. :(

    ReplyDelete
  7. Al-fatihah buat arwah..
    Memang x mampu nak bayangkan penderitaan arwah saat2 akhir dia kak..
    Walaupun janji Allah swt Syurga buatnya..
    Sedih!!

    ReplyDelete
  8. huhuhu..sedih jugak dengan kisah adik dirang tuh.. tak terbayang dek akal jek rasanye.. kejam nye pembunuh tuh~

    ReplyDelete
  9. AMIN...
    nureen pon risau skrg ni, mcm2 kan.. sbb tue takot ja bila anak2 g jln mana2 bukan ngan kita, maksudnya ngan uncle2 dia ke.. aduyaii... dok kat opis pon risau

    ReplyDelete
  10. Al-Fatihah utk arwah adik Dirang..

    harap manusia yg berhati binatang itu menerima hukuman setimpal.

    ReplyDelete
  11. al-fatihah utk arwah..

    semoga Allah memberi balasan ke atas org yg xberperikemanusiaan tu!

    ReplyDelete
  12. AL-FATIHAH BUAT ARWAH DIRANG..SESUNGGUHNYA..SYURGA SEDANG MENANTINYA...

    SESIAPA SAJA Y MNGIKUTI KISAH DIRANG PSTI AKAN TSENTUH HATI..APATAH LAGI SEORG IBU SEPERTI KT.. SMOGA ANAK2 KITA & FAMILY KT DILINDUNGI ALLAH SWT.. AMIN

    ReplyDelete
  13. kak,

    sedih kan.. kita skrg ni hidup dlm masyarakat yg terlalu pentingkan diri sendiri & JAHAT... *marah sgt ni*

    memang lah ibu nya terlalai.. tp apa masyarakat setempat buat utk jamin keselamatan anak2 jiran...

    ReplyDelete
  14. Sedey khen
    Manusia makin hari makin kejam
    Alhamdulliah jannah adalah tempat arwah

    ReplyDelete
  15. huhuhu mauu x bimbang kak .. allah sahaja yg tahu , x sabar rasanya bila ngenangkan kes dirang tu ..
    sampai hati pembunuh itu , x ada rasa simpati .. kita nak cederakan binatang punn x sampai ati , inikan nak bunuh manusia ! ...

    ReplyDelete
  16. takziah buat keluarga mereka
    sungguh x sangka, pengakhirannya begitu
    tragis

    ReplyDelete
  17. betul sis..arwah sebaya fifi gak..kalau kena kat diri kita..tak taulah camana kan..

    ReplyDelete
  18. Kisah Nurin ari tu pun sampai sekarang kalau dikenangkan balik still boleh meruntun jiwa....

    Sekarang ni..anak2 nak main kat depan rumah pun rasa tak selamat...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang