Nuffnang saya

Friday, March 2, 2012

Budak ada kutu....


Mintak maaf semua terpaksa tunjuk gambar yang kurang bersopan ini untuk tatapan. Hanya untuk mengenangkan momen-momen yang pernah terjadi dalam kehidupan anak-anakku..
Alkisahnya budak dua orang berkutu dan akhirnya terpaksalah akak memproses kepala mereka. Beli shampu kutu sahaja. Dalam malapetaka gini budak dua orangni tergelak-gelak dan posing baik punya..

Susah nak hilang kutu sebabnya ada seorang budakni yang rambutnya panjang dan diketahui berkutu selalu datang rumah main dengan Atikah dan Azalia. Dik Yapun pandai dia cakap "harini banyakler kutu adik, kak *** tu tadi main dengan adik"... tapi ku biarkan sahajakan.....

18 comments:

  1. alamak, kutu! lari! ^__^
    dulu, dieyana kecik2, ada kutu juga...penat ma tiap2 hari sikat rambut pakai sikat yang rapat2 buang kutu...hehhehe

    ReplyDelete
  2. aduii..yg ni memang susah nak hilang kak..anak buah saya jangkit dgn kawan dia kat taska..katanya kutu mayat..kutu mayat tu susah nak hilang ek..mcm2 jenis ubat kutu akak saya guna

    ReplyDelete
  3. kutu sgt mudah berjangkit...masa kecik2 dulu selalu kena kutu bile main dgn kawan depan umah...huhu

    ReplyDelete
  4. aaaaaaaaarghhhhhhh cekcinyer..
    kutu? opsssssssss

    ReplyDelete
  5. alamak terigt zaman kecik2 dulu... ape jenis ubat ntah mak bubuh kat kepala... bau dia ya Rabbi ... busuk yg teramat....

    ReplyDelete
  6. budak-budak paling senang kena serang dek kutu...kalau ema guna spray nyamuk dulu-dulu..huhuhu..

    ReplyDelete
  7. sy dlu pun byk kutu..tp mak sy pakaikan detol sbg shampoo.terus baik..hehehe

    ReplyDelete
  8. aduh la... pyh kutu nih senang berjangkit2 kt kepala org lain...
    naper lah mak bdk tuh tak ubatkan kutu kt anak nyer... huhuhui

    ReplyDelete
  9. kena rajin syampoo pala hari2, lepas tu sikat ngn sikat kutu

    tp kalau dulu mak gomol pala ngn minyak api lepas tu tutup ngn towel.lepas tu syampoo..skang tak bani ar buat..bahaya jgn main ngn minyak api

    ReplyDelete
  10. Pernah dulu masa sekolah ada kutu.. sikat sendiri.. pas tuh bunuh.. adoi.. nasib tak byk..

    Budak2 perempaun mmmg senang kena kutukan..

    ReplyDelete
  11. budak2 sekolah mmg senang berjangkit kutu..

    ReplyDelete
  12. adeh la.. lecehkan kak klu anak2 kena kutu nih.. jenuh nak hilangkan kutu2 tuh..

    ReplyDelete
  13. wahh... buat operasi rupanya.... basmi... jangan tak basmi....

    ReplyDelete
  14. adusss gatai noo ada kutu..nyangkit kat school lahni..huhu..dulu merahpun berkutu jap.nyangkit anak buah yang dtg dr nursery.abis nurulpun nyangkit sekali.gatai tak hingat=)

    ReplyDelete
  15. pernah dgr..kalau kutu basuh rambut dgn dettol..nanti kutu lari hehehehe...

    ReplyDelete
  16. hahaha... hari tu anak2 buah siap cukur ke[ala sebab banyak kutu. mak ayah budak2 yg ada kutu ni tak sedar ke buat2 tak tahu je. kesian kat org lain dgn anak2 tu.

    ReplyDelete
  17. memang susah nak hilangkan kutu..dulu kecik2 pon sy pernah menjangkit kutu ngan kawan...sudahnyer mak pakai kan tudung gi sekolah..heheh..elok gak tu kan..;p

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang