Nuffnang saya

Followers

Wednesday, February 26, 2014

Wordless Wednesday ~ Adik Beradik

Gambar lama adik beradik akak..
Masatu adik bongsupun tak lahir lagi...
Zamantu bukannya senang nak bergambar..
Maalumler bapak akak memang takder kamera..
Jadinya nak bergambartu tunggulah bapak saudara balik kampung...
Akak tau bapak akak akan gunakan setiap sen hanya untuk benda penting..
Sebabtulah bila dia tengok anak dia sekarang, dia kata suka membazir...
Akak dengan adik no 2...
Perasankan belakangtu ada 'pangkin'..
Dulu-dulu setiap pagi ada orang datang jual ikan dan sayur...
Jadinya jiran-jiran akan datang rumah akak setiap pagi...
Ada pokok langsat lagi tengah laman...
Bergambar di kedai 4 beradik...
Alahai rindu dengan zamantu...
Yang paling keciktu adik perempuan akak tau..
Tapi masatu gaya dia memang macam budak lelaki...

Hari ini apak, emak dan adik no 2 akak akan berangkat ke tanah suci Mekah untuk menunaikan umrah...
Semoga diberikan kesihatan yang baik dan boleh menunaikan ibadah dengan mudah..
Amin.. Amin.. Amin...

25 comments:

  1. Salam Kak...
    penuh nostalgia gambar2 tu..:)

    ReplyDelete
  2. indahnya zaman2 dulu kan kak...

    ReplyDelete
  3. bersusun 4adik badik tinggi sampai yg rendah so sweet ..kami pun dulu2 susah nk bergambar kalau bergambar siap suh org dtg umah masa tu kan kamera mahal

    ReplyDelete
  4. Elok juga Zila masukkan sini buat N3 supaya tak bimbang hilang gambar tu. Nostalgia indah yg memang tak akan dilupa sampai bila-bila.

    Moga mak dan adik Zila diberi kesihatan terbaik utk menjalankan ibadah umrah di sana.

    ReplyDelete
  5. kenangan yang terindah..^^
    Moga mak ..bapak & adik akak diberikan kesihatan yang baik untuk mengerjakan umrah & dipermudahkan segala urusan.

    ReplyDelete
  6. Memang nostslgia sangat bila tengok gambar kecik2 dulu...
    Moga ibadah umrah family akak berjalan lancar dan dipermudahkan...

    ReplyDelete
  7. indahnya nostalgia dulu2 kan kak?...
    smg ibadah keluarga akk diberkati & dipermudahkan...

    ReplyDelete
  8. tengok gambar lama mesti tak percaya kan kak??
    ehh camtu ke aku dulu??hahaha zee la selalu gitu..rasa cam lain jer..
    selamat mengerjakan umrah buat family emak dan adik akak..

    ReplyDelete
  9. Saya tak suka tgk gmbo masa kecik
    Sbb dulu saya debab! Haha

    ReplyDelete
  10. nostalgia sgt tgk foto2 ni...terkenang zaman kanak2...:)

    ReplyDelete
  11. cumill je yang susunan mcm tangga..sweet sangat..

    ReplyDelete
  12. cumill je yang susunan mcm tangga..sweet sangat..

    ReplyDelete
  13. zaman saya kanak2, kamera digital belum ada...jadinya, mmg kena berjimat cermat ambil gambar guna filem tu..selalunya beli yg 36 keping punya...berdebar debar bila hantar cuci, nak tgk hasil tangkapan :P

    ReplyDelete
  14. Ada simpan ye gambr lama..saya tak de pun simpan gambar masa kecik.Bila balik kampung pun tak pernah terfikir nak buka album lama ..

    Muka akak dengan yang no 2 tu sama..muka yang no 3 sama dengan yang bongsu pulak..heheh

    ReplyDelete
  15. alhamdulilahh
    semoga dipermudahkan segalanya di sana nti..dan selamat pergi dan pulang

    gambar2 mcm ni mmg nostalgia sgt

    ReplyDelete
  16. gambar2 penoh nostalgia ni kak.... sayang sgt2 kan...abah lieya dulu suke no amik gambar...so mmg banyak la gambar kiteorg adik beradik mase kecik kak....tu semua kenangan terindah ...

    ReplyDelete
  17. kenangan terindah yg x dapat dilupakan :)

    ReplyDelete
  18. Betul tu....mak okje kalau tengok kitaorang makan luar...belanja tak habis habis....mmg tu lah yg dibebelkan...hehe zaman dulu susah kot nak kumpul duitkan

    ReplyDelete
  19. Bila tengok baju yang Kak Cho pakai ni, teringat gambar-gambar lama kakak-kakak saya. Sepesen bajunya...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang