Nuffnang saya

Followers

Friday, February 14, 2014

Salam Jumaat

Jumaat... seronoknyer...
Kejapjer masa berlalu...
Korang tengok tak Ariana Rose semalam?
Akak tak sempat nak tengok habis..
Sebab nak cepat menjenguk mak mertua di Putrajaya..

Semalam hantarkan tongkat untuk dia buat latihan berjalan...
Nampak perubahan yang sangat positif dalam diri dia...
Mukapun dah nampak berseri sikit..
Nampak macam tak sakit ...
Tapi dah kurus sebelumni hanya minum susu...
(patutnya akakni minum susujer baruler kuruskan)
Masalahnaya sekarang tak boleh bercakapjer lagi..
Tanya doktor bila boleh elok, dia tak dapat nak berikan jawapan...
Hanya Allah yang maha mengetahuinya...

Jom kita amalkan ini di hari jumaat....
Mudah tapi akakpun selalu lupa...

Dari Facebook Ustaz Zamri katanya...

Bismillah. 
Apa macam geng?
Curilah masa sedikit untuk baca beberapa ayat pertama Surah Al-Kahfi di hari Jumaat yang mulia ini. 
Lebih baik kalau dapat habiskan bacaan terus. Tak gitu?
Jadi apa lagi jom kita baca...

Harini 14 Februarikan... akak bukan nak cakap pasal Hari Kekasihtu.. tapi tiap kali sampai tarikh ini akak teringatkan satu kenangan yang tak mungkin dapat dilupakan. Hari ini 11 tahun yang lalu akak melahirkan anak yang tidak sempat untuk akak jaga dan belai. Pada tarikh ini akak menangis dan hampir hilang semangat walaupun orang yang datang melihat akak di hospital kata akak tabah. Depan orang takkan nak menangis... Kenangan paling menyentap perasaan namun ada hikmah yang tidak ternilai . Kalau Muhammad Najmi ada sudah tentulah Atikah dan Azalia punya abang yang kini belajar di tahun Lima... Entri kenangan  
Bayi mati dalam kandungan

http://www.theweeklypay.com/index.php?share=403305

26 comments:

  1. salam jumaat yg penuh barakah....yey esok cuti !!..

    ReplyDelete
  2. salam jumaat yg penuh barakah....yey esok cuti !!..

    ReplyDelete
  3. takziah kak..sama2 kita berdoa utk arwah..al-fatihah

    ReplyDelete
  4. Terima kasih atas perkongsian ini. Surah Al-Kahfi ni panjang sebenarnya. Lebih panjang dari Surah Yaasin. So, kalau Jumaat, memang kena bangun awal, siapkan semua kerja dan solat Subuh. Lepas solat jer terus baca surah ni kalau nak habiskan satu surah.

    ReplyDelete
  5. salam jumaat
    macih sharing kak
    alfatihah utk arwah anak akak..
    bauan syurga utk kak di sn..inshaAllah..

    ReplyDelete
  6. Takziah kak...
    Moga mil akak cepat sembuh

    ReplyDelete
  7. Sedih plak baca citer bb akak meninggal dlm perut tuh. bukan mudah nak hadapi ujian cam nih kan~ lagi2 kita seorang ibu nih..

    ReplyDelete
  8. Salam jumaat..
    Alhamdulillah perkembangan yg baik, moga kembali sihat hendknya..
    Takziah, kenangan silam yng takkan luput dr ingatan.. cabaran paling brt bg seorg ibu..huu :(

    ReplyDelete
  9. Salam Jumaat,

    Sampai perenggan terakhir tu walaupun pendek aje tapi terkedu sekejap. Sedih pulak rasanya. Sedangkan yang membaca terdetik sayu inikan pulak yang melaluinya. Ingat dalam hati ajelah ya, jangan sedih-sedih di hari yang mulia ini :)

    ReplyDelete
  10. tq atas pkongsian... mak mertua sakit pe tu? moga cepat sembuh ye

    ReplyDelete
  11. Salam Jumaat Kak..
    sedih plak baca ayat2 last tu..Al-Fatihah buat Muhammad Najmi.. Sabar ye kak.. pasti semuanya ada hikmah..

    ReplyDelete
  12. Note yg last tu paling sedih..semoga rohnya di tempatkan dalam golongan yang beriman...

    ReplyDelete
  13. tulah kan iols pun lupa gak nk bc..thx sbb selitkan surah alkahfi tu bolehlah iols baca sekali td..

    alfatihah tuk arwah
    syurga untuk beliau

    ReplyDelete
  14. Salam jumaat akak jgn sedih2 itu semua dugaan in sha allah ada hikmah d sebaliknya

    ReplyDelete
  15. Salam. Kalau tak sempat baca semua al-kahfi, kadang-kadang baca ayat 10 pertama n 10 terakhir je ^^

    Semua dugaan adalah untuk orang yang mampu. Dan akak mampu :)

    ReplyDelete
  16. Salam kak...

    Alhamdulillah mil akk dah beransur pulih.. insyaAllah kak.. kita berdoa padaNya semoga mil akk sembuh dan sihat semula.. insyaAllah..

    Al fatihah.. sedih baca tentang bayi akk tu.. kalau hidup sebaya dengan anak saya haziq.. 11 tahun.. alhamdulillah akk dah ada yang menunggu di sana..

    ReplyDelete
  17. al fatihah utk arwah bby akak

    insyaAllah dia menunggu akak di syurga nnt :)

    stay strong kak

    ReplyDelete
  18. Terima kasih mengingatkan CZ....OKje pun selalu gak terbabas hehe
    Ohhh ada kenangan yeh pada tarikh 14 Feb ....Manalah nak boleh lupa kalau pasal anakkan....
    Redho ajelah... ( cakap mmg senang!)
    Inshaallah arwah akan tunggu ibubapanya dipintu syurga nanti

    ReplyDelete
  19. ooo layan ariana rose rupanya... nasib baik saya tak terjebak... hahah

    takziah... mudah2an baby tu tunggu di pintu syurga.. amin...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang