Nuffnang saya

Followers

Tuesday, February 18, 2014

Balik kampung kenduri kesyukuran

Hari sabtu lepas balik kampung..
Mula suami tak nak ikut sekali...
Sekali lepas sembahyang subuh tengok dia berkemas...
Kami balik kampung seawal mungkin...
Kendurinya bermula pukul 11.30 pagi..
Jadi senang kalau sampai awal ...

Kenduri guna khidmat kateringjer...
Jadi tak banyak kerjapun...
Ambik keputusan ikut lebuhraya PLUS...
Selalu akak suka ikut jalan dalam...
Kuala Selangor - Sabak Bernam - Seberang Perak -Bota....
Nak cepat malas nak layan lampu isyarat yang banyak...
Singgah McDonald di stesyen minyak Petronas lepas keluar dari tol Subang ...

Sampai kampung awal ... 
Dapat sarapan lagi... 
Bestnyer... 
Anak akak melayan adik sepupunya yang paling kecik... 
 Emak akak tudung kuning sedang berbual dengan jiran yang baru sampai...
 Sampul surat letak yassin untuk tetamu yang datang... 
 Ramai juga tetamu yang datang hari ini... 
Semoga majlis mendapat keberkatan dariNya...

Kampung akakni dah tak ramai orang muda...
Yang ada orang dah berumurjer...
Tapi sejak Bandar Seri Iskandar dah naikni..
Boleh katakan ramai juga pasangan muda yang berpindah balik...
Harap sangat kampung akakni meriah macam dulu-dulu...

http://www.theweeklypay.com/index.php?share=403305

19 comments:

  1. seronok ada majlis2 macam ni ! dapt berkumpul lagi saudara mara

    ReplyDelete
  2. insyallah.. one day akan jd semeriah dulu.. bila dh mju n byk kmudahan, pasti ramai ank muda y akan bkerja n pindah sini...

    ReplyDelete
  3. takmaulah kpg hilang terus... rasa pelik pulak takde kpg..

    ReplyDelete
  4. sama la dgn kg sy kak
    tapi tu la tiap kli buat knduri org kg sy ska gtg ryg.mmg la srnokkan tp bdn penat tu lahai.
    mk pula mmg xnk gna katering.huhu

    ReplyDelete
  5. meriahkan kak kalo ade kenduri... seronok sgt...

    ReplyDelete
  6. mak kak buat knuri kesyukuran utk siapa kak?

    eh tnya plak sy...hehe...

    ReplyDelete
  7. Salam.Sama la kat kg atie..ramai org2 veteran jer.Klu nak buat kenduri kena time cuti lama..br penoh rumah org dtg :)

    ReplyDelete
  8. Tetiba rindu kampung halaman dan majlis macam ni :(

    ReplyDelete
  9. Seronok balik kampung. Dpat jumpa saudara mara yang lama sangat tak jumpa. Rpatkan silaturrahim :)

    ReplyDelete
  10. Luasnya ruang...senang nak buat kenduri kendara kan...

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah ramai ye yang datang kenduri tu

    ReplyDelete
  12. Patut la nampak khemah, kat depan umah akak.... :-)

    ReplyDelete
  13. sesekali berkumpul best kan akak...nak2 majlis macam ni...SA notice kebanyakkan kenduri sekarang guna katering jer..senang...

    ReplyDelete
  14. lama tak p kenduri bc yassin kat kampung..huhu
    seronokle zila dapat balik selalu

    ReplyDelete
  15. seronoknya buat majlis kesyukuran cam ni... rumah pusaka mak ayah saya dah lama tak buat kenduri kesyukuran... rindu pulak rasanya...

    ReplyDelete
  16. org perak gak ke
    iols org perak gak
    k.kangsor :)

    ReplyDelete
  17. Ramainya yang hadir. Teringat pulak kalau buat majlis kenduri di rumah mak saya. Memang sentiasa ramai tetamu hadir. Rindu pulak suasana berkenduri-kendara kat kampung ni.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang