Nuffnang saya

Followers

Monday, February 17, 2014

Pemanggang Ajaib

Harini letih sebab semalam baru balik dari kampung...
Azalia pulak demam ...
Di kampung aktif sangat langsung tak duduk diam... 
Berlari ke sana sini dengan sepupu-sepupunya...
Badan dia pulak habis digigit nyamuk..
(harap tak der apa-apalah)
Sebab dia nak juga tidur dengan sepupunya depan tv...
Ingatkan nyamuk takder sebab pasang 'aircond'...
Semoga cepat sembuh anak ibu...
Menangis nak pergi sekolah juga...
Tapi tak bolehler sayang...
Nanti tak pasal-pasal cikgu suruh balik...
Ibu jugak kena ambil nanti...
Rehat di rumah dan esok Insyaallah boleh ke sekolah..
Jadi harini ibunya sangat letih nak bekerja...
Tak dapat nak ceria di hari isnin... 

Rasanya demam pemanggang ajaib dahpun berlalu...
Akak dah beli bendani bulan Oktober lepas..
Kirim pada adik akak yang melawat Langkawi...
Beli jenama HIGjer..
Warna hijau comel jer...
Tapi sejak beli benda ajaib duk kat Ipoh..
Bulan Disember baru ambik masa balik kampung..
Tapi sejak dari ambiktu baru sekalijer akak gunakan..
Ha.. ha.. gituler masa tak dapattu berangan macam-macam..
Dah adatu macam tak rajinjer...
Suka warna pemanggang ajaib akakni... 
Akhirnya jomler kita makan pizza lagi...
Kalau ambik budakni balik sekolah memang alamatler kena belanja pizza...
Jadi korang naikler van abang Wan jerler... 

SUMBER :::: ambil dari FACEBOOK...

Untuk menasihatkan diri sendiri..
Sekarangni di pejabat semua sibuk tanya pasal bonus...
Maalumler kalau sebelum ini kami dapat bonus bulan Disember dan Mac..
Selepas syarikat diambil alihni belum nampak ada berita...
Jadi semua orang duk bercerita pasal bonus..
Akak cakap pada adik-adik akakni jangan terlalu berharap..
Tapi anak mudakan mana boleh tahan dengan jawapan yang sebegini...
Oleh itu untuk motivasi diri sendiri bersyukurlah wahai Cho Zila....

34 comments:

  1. bonus tu kan rezeki dari Allah, bukan dari company atau bos...

    bila nak guna pemanggang ajaib tu?hhee

    ReplyDelete
  2. lagi ajaib kalau bukak-bukak je dah ada ikan panggang!!!

    ReplyDelete
  3. Moga anak akak cpt smbuh

    Suka dgn quote tu

    ReplyDelete
  4. ye la kak...budak2 muda mana leh tahan...mcm2 nak dibeli..yg tak berapa muda ni pun sama...hehehe...amboih cantik pemanggang ajaib akak..hijau lagik. saya punya tak beli, ada org bagi. tp best buat ikan bakor ni

    ReplyDelete
  5. alhai klu x sy pun cuti ank sy sakit gigi mujur nak tgl kat rumah mak ...

    cantiknya warna pemangang ajaib ni.. lain dr yg lain.. lps ni blh lah masak resepi² yg mudah ...

    bonus tu mmg selalunya... di tunggu² hihihihi

    ReplyDelete
  6. Semoga Azalia cepat sihat. Kalau berlarutan, cepat2 cek darah, kak.

    Oh, saya teringinnn sangat nak pemanggang ajaib. Tapi bila mengenangkan yang memasak biasa2 pun jarang, saya tahan diri.Jangan tamak..nanti saya tak pakai, saya menyesal sendiri.

    Co. saya pun tak beri bonus tahun nie. Berjimat cermat jer lah...

    ReplyDelete
  7. kak..walaupon dah abis demam pemanggang ajaib tu, zee tetap la takde lagi tau..teringin nak ni..dok intai2 gak kat lazada tapi beli kang tak guna plak..

    moga azali takde ape2 kak..

    insya'allah ,ada rezeki ada la bonus akak yer..memang kalo dah biasa dapat tetiba tak dapat rasa lain skit..tipu la kalo tak mengharap langsung..

    ReplyDelete
  8. saya dah merasmikan dah dengan Chicken Wing

    ReplyDelete
  9. semalam tunaikan tuntutan pizza bebudak ni juga ...

    ReplyDelete
  10. semoga azalia cpt sembuh

    sy pon ada gk la sket penat ari ni
    blk dr short holiday di cameron..hehe

    ala kak..sy pon tk beli lg pemanggang ajaib tu..hikss

    ReplyDelete
  11. Cantik warna pemanggang ajaib zila tu warna hijau.. memang treade mark Haji Ismail Group la tu kan... akak beli beg warna hijau pun brand HIG

    ReplyDelete
  12. Eh... pemanggang dah ada apa tunggu lagi. Mulakan dgn bakar ikan/ayam dululah.

    Siapalah tak suka bonus. Mulut mungkib boleh kata tak mengharap tapi hati tetap ada sedikit sebanyak mengharap..

    ReplyDelete
  13. lain dr yg lain kaler pemanggang ajaib tu, hihi

    ReplyDelete
  14. jenama sama tp kaler berlainan...hehehe..suwit pula kaler hijau ni

    ReplyDelete
  15. so arini akak cuti ek..cantik jgk kaler hijau ni..selalu kaler merah je kan.. :)

    ReplyDelete
  16. Kat office saya ni pon tgh sibuk pasal KPI utk bonus. Sedih ah kak. Rasa mcm nak tukar department jer.

    Cantik tu pemanggang ajaib kaler hijo.

    ReplyDelete
  17. Alahai CZ...OKje mmg dah lama teringin nak beli pemanggang ajaib tu entah bilalah dapatnya hehe...
    Mmg cantik warna hijau tu...
    Moga Azalia cepat sembuh...
    Biasalah kalau bekerja haruslah nak bonuskan....Inshaallah adalah tu tapi lambat sikit kot!

    ReplyDelete
  18. HIG pun dah keluarkan pemanggang ajaib sendiri? ajaib betol...hahaha

    ReplyDelete
  19. Haa lah comei warna hijau jm pernah tgk adik punya warna merah. Biasalsh lsk cam jm gak hangat2 tahi sysm beriya beli mesin jahit industri nk menjahit lsh konon last2 tetsadai je tepi dinding huhuhu malas betul :-)

    ReplyDelete
  20. betul tu zila, kalau dah tertulis ada rezeki kita maka dapatlah ye

    ReplyDelete
  21. Waa dah ader pemanggang ajaib saya nih baru berangan nak beli nak try masak cupcake guna pemanggang ajaib...moga azalia cpt sembuh yer...

    ReplyDelete
  22. moga azalia cpt sembuh... comei pulak pemanggang tu warna ijau... comei je tgk... saya belum dpt lg pemanggang ajaib tu... masih dlm wishlist... tah2 dah dpt nanti buat simpan juga... huhuhu

    ReplyDelete
  23. cantiknya warna pemanggang tu.....

    ReplyDelete
  24. sebelum ni nmpk yg merah je...x penah lg nmpkyg kaler ijau ni...menarik la pulak ya...jeng jeng jeng...akk nk msk apa nnt ni? ;-)

    ReplyDelete
  25. Kak, saya pun baru je beli pemanggang ajaib 2 minggu lepas. Baru 2 kali guna. Jenama Giacomo. Besar lagi daripada cap ikan yg standard tu. Pastu boleh buka jadi kuali je. Best la guna makhluk ni kan kak.

    ReplyDelete
  26. cantik warna magic pan akak... kalu tak asik merahhhh je...

    ReplyDelete
  27. salam akak.....antara blog yg sy rindu nak jenguk...rindu nk tau citer dik ya n atikah...cantik pemnggang ajaib hijau tu..

    ReplyDelete
  28. first time tgk pemanggang ajaib kaler hijau...biasa kaler merah je...

    ReplyDelete
  29. Semoga anak CZ cepat sembuh dan takda apa-apa yang berlaku. Saya beli pemanggang ajaib from Lazada, katanya diskaun gila-gila. Lepas dapat, hari-hari saya panggang apa yang ada dalam freezer :) sampaikan pemanggang ajaib saya tak ajaib lagi selepas sebulan lebih. Dah kena lanting dah pun...ni nampak kaler hijau macam nak beli lagi aje pemanggang ajaib. Nak mengajaibkan apa-apa yang patut!

    ReplyDelete
  30. Selalunya tgk kaler merah je pemanggang ajaib ni..spesel nih..hehe

    ReplyDelete
  31. in shaa Allah pasti ada bonus tu nnti.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang