Nuffnang saya

Followers

Tuesday, February 11, 2014

Basikal untuk kesemua cucu

Ternampak entri lama basikal dari opah dan tok ...
Sebelumtu pernah nampak anak saudara akak naik basikal di facebook...
Basikal yang juga hadiah dari opah dan tok...
Kesemua cucu opah dan tok memang dapat basikal..
Tak kiralah cucunya nak ke tak nak...
Katanya kalau bagi hadiah selain basikal nanti yang lain kecik hati...

Walaupun anak-anak akak bukanlah rapat dengan opah dan tok..
Maalumler jarang balik kampung dan di sini duduk dengan nenek sebelah ayahnya...
Namun bahagian untuk dua orang budakni tetap ada...
Kenapa tiba-tibajer cerita pasal kampungni???
Rinduler jugakan nak jumpa adik beradik semuanya..
Nak jumpa emak dengan apak juga...
Nak dengar riuh rendah anak saudara..

CNY dulu tak dapat balik atas sebab yang tak dapat dielakkan...
Mak mertua di hospital takkanlah akak nak balik jugakan...
Harini ada perkembangan yang baik untuk mertua akak..
Tiub untuk salurkan susu di hidungnya telahpun dibuka..
Boleh dah makan bubur...
Lagipun dia tak selesa dengan tiubtu...
 Nazran dengan basikal opah dan tok...
Tiba-tiba rindu dengan pekan lama di Ipoh...
 Ini basikal kakak mulanya turun kat adik Ya...
Lain rupa dik Ya masa kecik...
Opah nak beli basikal untuk dik Ya masani..
Akak kata tak payahler sebab dik Ya boleh guna basikal akak...
Sayanglerkan dua-dua basikal kecik...
Jadinya tuler Atikah dapat dua kaliler... 

Tapi sekarang dua-dua basikal tu dah buang...
Sebabnya dah tak boleh pakai lagi kaki dah panjang....
Basikal yang hijautu punyalah tahan lama...
Anak jiran yang besarpun tumpang bawa... 
Tapi tak rosak langsung...
Cuma dah tak boleh nak bawak lagi... 

http://www.theweeklypay.com/index.php?share=403305

13 comments:

  1. itulah kasih seorang atuk :)

    semoga MIL akak semakin sembuh

    ReplyDelete
  2. Sayang seorg atuk tu kak..
    masih elok lg basikal2 tu..:)
    anak sy skrg dah ada 2 basikal..dua2 msh elok gak...

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah....dah bolehmakan bubur kak yeak...hope cepat laa sembuh mertua akak....

    biase mcm tu la kak..atuk atau nenek mmg bab cucu cepat lembut hati ....selagi ade daya nak bagi mmg bagi la....heheheeheh

    ReplyDelete
  4. bagus nya opah n atuk
    bg hadiah utk cucu2 kan
    kena adil gitu..

    alhamdulillah mil akak dh beransur sembuh...semoga cpt baik

    ReplyDelete
  5. bestmya..dapat opah yg baik..nak jadi cucu opah jgk lah heee

    ReplyDelete
  6. Atuk dgn nenek Memang sayang cucu lebih drpd anak kekadangnya Zilla... seronok dorang dpt main basikal ;)

    ReplyDelete
  7. alahai kaka...cumill memasing dengan beskal yee...untung cucu2 opah ni

    ReplyDelete
  8. kenapalah tak pernah jumpe nazran kat ipoh.... kalo gi Gunung Lang tu...meninjau2 jugak..kot2 ada Nazran ngn basikal opahnya... huhu tkde rezeki nak jumpe lagi..:-)

    ReplyDelete
  9. untung dpt atok opah mcm tu
    sayang sggh diorg kat cucu dia
    smoga mertua cepat sembuh ok

    ReplyDelete
  10. baik tok kan hehehhe
    semoga mertua akk pulih seperti sediakala

    ReplyDelete
  11. Untung cucu-cucu semua dapat hadiah dari opah dan tuk. Senang belikan basikal aje untuk semua cucu, takdalah yang terasa hati kata opah & tuk melebihkan cucu yang itu, yang ini.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang