Nuffnang saya

Followers

Thursday, December 1, 2011

Kenduri doa selamat dan kesyukuran

Tempat : Rumah Busu, Seksyen 9, Shah Alam
Tarikh : 26/11/2011
Xtvt : Kenduri doa selamat dan kesyukuran

Selepas selesai Mohammad Naufal urusan berkhatan diadakan pula kenduri doa selamat dan juga kesyukuran di rumah bapa saudara suami akak di Shah Alam. Kenduri ini hanya dikalangan keluarga dan juga jiran terdekat Busu sahaja tapi makanan pada hari itu memang mencabar diet. Berdietker!!!

Untuk sarapan sahaja dah menggoda maalumler der roti jala kuah durian (niler paling tak boleh tahan), pulut kuning dengan ayam rendang, bihun goreng dan popia yang sedap. Untuk lauk selepas kenduri pulak ada ayam masak lemak, sambal udang petai, ikan sweet sour, jelatah, sambal belacan dan ikan masin.. terangkat.. Gambar makanan tak teringat nak ambik tapi layanjer gambar hadirin yang hadir.. Dik Ya tak nak pakai baju gaun, bila orang tanya dia cakap dia tak suka.. alahai anak bertuah.Kakak okjer suruh pakai ginipun dia suka, lagi kalau ada orang puji dia cantik sebab pakai gaun...Ni Naufal budak yang berkhatan yang tertidur disofa, budak berkhatan sekarangni tak payah dah pakai kain pelikat bagaikan sebab pakai teknologi clamp @ klamp. Memang kalau tak biasa dengar teknologini macam terkejut budakni dah bersunat atau belum lagi cam takder apa-apapun..Maryam yang mencuit hati semua orang kerana dia sangat bulat dan sangat baik dan sangat nak dapat orang dan yang penting cicit paling bongsu. Sessi gosip ker tu? Yang berkerusi rodatu adalah nenek kepada suami akak.Inilah xtvt budak2tu dapat samsung galaxy tab mengadap bendatu ajaler, suruh makanpun payah...

19 comments:

  1. xpnh dgr pulak tknologi tu.. canggih sungguh zman skrg ni..

    ReplyDelete
  2. Baru2 ni tengok kat MHI..berkhatan ramai2 sempena Maal Hijrah..adalah doktor tu bg tgk clamp tu macamana.. semakin canggih jer skrg ni kan..^^

    ReplyDelete
  3. adik izan dulu sunat pun pakai clamping ni je..senang nk gerak.pakai suar terus hehe..

    menu2 sedap belaka tu..terutama sarapan roti jala kuah durian tu hehe

    ReplyDelete
  4. salam kenal dan salam folo sini
    tq sbb sudi datang blog akak ye
    @naufal.. tahniah sbb dah dapat 'kunci' ke alam dewasa??.. jaga2 taw, banyak orang syok kat naufal nanti.. kalau anak akak bsunat nanti entah2 ada macam2 teknologi lain,..syukurlah benda yg wajib tp x meyakitkan dan memudahkan kan

    ReplyDelete
  5. WAH SIAP pakai suar tu kak....mmg kagum....skrang dah senang kan...tinggal sedia duit nye ajek heheeheh

    menu2 mcmtuuuu....paling tegode sebab ade sambal petai ngan pulut kuning tu....aduh kecur walau takde gambar !

    ReplyDelete
  6. eB sgt2 suker biler meriah gini :)

    ReplyDelete
  7. Bersunat guna kaedah clamp tu memang yang terbaik buat masa ni kan..cepat baik dan budak pun x rasa sakit..Bila berkumpul ramai2 sure banyak cerita nak share kan

    ReplyDelete
  8. snang budak2 skrg nak bersunat.. x yah asah2 pisau cam zaman dolu2 dah.. ;D

    ReplyDelete
  9. tunggu giliran hero2 pulak macamana agaknya...

    seronok dapat kumpul ramai2..

    ReplyDelete
  10. Tu lah, terkejut gak nengok gambo, selalu lpas berkhatan kena gantung kain pelikat ☺☺. Canggih dah teknologi skang kan.

    ReplyDelete
  11. musim cuti ni kenduri berkhatan acara wajib :)

    ReplyDelete
  12. zaman canggih skrg nie..kalo dulu kemain lari sbb takut nk sunat..;)

    ReplyDelete
  13. Wah, clamp? Tak sakit eh? Klu mcm nie, tak le sy dok siau pk kan anak nak sunat t. Hiks~

    ReplyDelete
  14. hehe..tu lakan...skang anak2 senang je.bagi tab,ipad bagai..duk lah diam2..
    yang sakit pun jadi tak sakit =p

    ReplyDelete
  15. Seronok dapat berkumpul ngan family besar kan

    ReplyDelete
  16. aah teknik clamp senang kan..Nanti senang gak nak sunatkan anak, tak cam dulu2..

    ReplyDelete
  17. Wah..ader orang dah berkhatan ek....hehehe...

    Sekarang dah tak sakit kan..pakai clam jer kan...hehe

    ReplyDelete
  18. semoga cepat sembuh...hehehe my son semua sunat kecik..cuma yg 2nd tu pakai kaedah clip tu jugak...ehhehe

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang