Nuffnang saya

Followers

Wednesday, January 7, 2015

Wordless Wednesday ~ Budak Kinrara

Minggu depan dah bersekolah semula..
Anak-anak akak memang sudah tidak sabar-sabar hendak bersekolah...
Semasa pengumuman cuti bersambung lagi  keduanya mencebik bibir...
Bosan katanya duduk di rumah lama-lama tak buat apa-apa...

Kali ini entri kenangan anak akak dan anak jiran-jiran masa cuti sekolah ....
Petang-petang meronda di taman berdekatan..
Tapi dipenghujung cutini hujan setiap petang tak boleh nak keluar...
Itu yang bosan sangat gamaknya..
Dua orang budak ini sudah darjah enam...
Cuti sekolahni kalau tidak diberikan keluar langsung bosan pulakkan....
Tapi risau juga keselamatan mereka maalumler banyak kejadian...
Namun yang seronoknya di sini jiran-jiran masih lagi ambil tahu..
Jadi kalau anak perangai kurang elok pasti ada yang menyampaikan..
Sifat jaga tepi kain orangni kadang-kadang bagus kalau diambil dari sudut positif...
Jangan tepi kain orang sisi buruk sahaja diambil tahu, itu memang tidak bagus..
Eh eh panjang pulak wordless wednesday akak hari ini.. 
Suka pulak tengok gambarni... 
Dah besar nanti tak mungkin ada xtvt begini lagi...
Jadi terokailah wahai anak.... 

12 comments:

  1. smlah ngan anak2 el..sibuk tya bila sekolah..hahaha
    sibuklah pasni mama el..pagi2 dah kena pi anto budak2 g skolah..kena bw sekali lah si kecik tu sekali ekekeke
    aah kak gambar last tu epic sggh

    ReplyDelete
  2. Tengok pic terakhir tu...Best main panjat2 pokok ni Cho Zilla.. teringat pulak akak zaman akak cuti sekolah dulu2.. itulah aktiviti akak

    ReplyDelete
  3. Teringat waktu kecil di kampung dulu - seronok dapat bermain di batang-batang pokok yang tumbang... :)

    ReplyDelete
  4. seronok kan anak-anak ada kawan camtuh...takdelah diorg bosan sangat..

    ReplyDelete
  5. betul lah sis...
    seronok tengok dorang teroka camtu kannnn...

    yang peliknya... anak2 i pun xsabar nak start skolah...
    sbb ibu dorang dolu2...hepi bukan main kalo cuti sekolah panjang2 hahahahaha ooopsss

    ReplyDelete
  6. bagus nye tak sabar nk gi sekolah..klu budk2 lain dpt smbung cuti yahooo!! sgt hehhe...

    ReplyDelete
  7. kalu dua beradik tu baca blog akak ni mesti mereka seronok.... dpt tgk gelagat mereka dr kecik sampai beso panjang

    ReplyDelete
  8. wahh eksaited benau nak pergi sekolah ni. cikgu ni hah malas lagi rasa. hahaha :P

    ReplyDelete
  9. rata2 semua budak2 dah bosan lama sangt cuti..anak saya pun macam tu la..sekarang ni saya bagi dia pergi perlpustakaan setiap hari..dulu saya bagi seminggu sekali je.tapi sebab dah bosan dok rumah saya benarkan je la..perpustakaan pun tak jauh.seberang jalan je,,

    ReplyDelete
  10. Untung la kak kalau jiran2 peduli. Masih lagi ada semangat kejiranan tu.

    ReplyDelete
  11. Nasib baik ada jiran-jiran yang suka jaga tepi kain. Yalah, kalau yang elok tu kita pun suka. Kalau bab jaga tepi kain orang yang koyak tu aje kurang sukanya. Budak-budak ni cuti lama sangat tahun lepas membawa ke tahun ni, tentulah boring. Anak-anak saya asal Mommy ajak keluar petang je dua-dua senyum gembira sebab dapat keluar dari rumah.

    ReplyDelete
  12. Kak Cho. cantik gambar last tu... i loike.. biar kan anak2 teroka dunia mereka... teroka alam ini.. yg indah... tapi tak seindah dunia yg penuh cabaran ini...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang