Nuffnang saya

Followers

Monday, November 11, 2013

Steamboat buffet di MAEPS Bistro

Ini kisah hari terakhir sebelum menyambut tahun baru Hijrah keesokan harinya. Hari isnintu akak balik lambat jadi terpaksalah kami pergi ke sini selepas selesai sembahyang maghrib.. Tujuan asal nak pergi ke Madam Rizzq Steamboat & Grill Puncak Jaliljer tak jauhpun dari rumah...  Telefon dulu untuk bookingler konon sekali rupanya dah tutuppun.. Jadi teruskanlah perjalanan ke arah Serdang dan pergilah kami ke MAEPSni.. Rasanya ramai dah kawan-kawan akak sampai sini, mudahjer nak cari kat mana..

Tempatnya luas dan sangat selesa untuk bawak anak-anak datang ke sini... Pilihan makananpun pelbagai dan yang penting ada Steamboat juga grill sekali. Sebelum ini suami akak memang reject habis-habisan kalau akak ajak makan steamboatni walaupun akak nak belanja dia.. Katanya remeh nak makan kena masak dulu malas nak tunggu.. Sekali ini dia pulak tanya bila nak ajak dia makan Steamboat tu yang akak terperanjat. Jadi ini pengalaman pertama anak-anak main masak-masak di kedai... 
Ingatkan nak makan dekat-dekatjer sebab kedai steamboat di Puncak Jalil tutup..
Anak-anakpun pakai baju tidurjer datang sini.. 
Sekali walaupun kedai di Puncak Jalil tutup suami nak makan steamboat jugak harini...
Inilah harga kalau nak makan di MAEPS Bistroni...
Untuk Steamboat dewasa RM29, kanak-kanak (4 -11 tahun) RM15 dan Senior Citizen RM26.
Haritu kami pilih steamboat dan grill harganya untuk dewasa RM33, kanak-kanak RM18.. 
Dah bayar jom kita main masak-masak... 
 Dik Ya menguji kecekapan menyepit makanan...
 Atikah memang dah boleh di harap sekarangni...
 Malamni dia makan ketam entah berapa ekor.. 
Sebab letakjer semuapun habis... 
 Berbaloi bawak budak dua orangni makan buffet makan bersungguh-sungguh... 
Laksa di sinipun sedap jugak tau.. 
 Dik Ya sedang cuba menjual abc... 
Tapi tawarler dik Ya... 
 Peace. .. nasib kedaitu takat pukul 10.30 malamjer kot idak kami nak makan lagi.. 
 Ayam kat sebelah rumah kita pun ada kat sini... 
Cantik gak dekonyerkan... teringatkan kampung halaman...
Kalau nampak signboardni kira betoiler tempat dituju...
Sebabnya MAEPstu kan besar akak ingat dah sesat tapi tempatni nampak happening...
Siap tanya orang yang nak parkingtu niker kedai Steamboattu!!

Secara keseluruhannya makan di sini bolehler sebab tempatnya yang agak luas. Lebih selesa kalau bawak anak-anak macam akakni.. Tapi dari segi pilihan makanan takler sebanyak yang akak bayangkan. Yang paling penting di sini boleh makan tanpa was-was sebab pengusahanya orang kita. Dari segi harga rasanya ini harga baru tempat lainpun mesti dah naik harga juga... Kalau bawak budak kuat makan cam anak-anak akak kira berbaloiler tapi kalau tak kuat makan rugiler sikit. Walau macamanapun puas hati sebab anak-anak suka sebab masak sendiri siap mintak nak datang lagi.. 

27 comments:

  1. Yang penting, pilihan makanan dan bahan marinate dagingnya. Saya lebih suka grill dari steamboat sebenarnya..hehehehehe

    ReplyDelete
  2. kalo makan banyak..berbaloi bawak tikah dgn dikya....nampak harga pon bole tahan kak..

    ReplyDelete
  3. wahhh.. sedapnyeee!
    dh lama x pekena steamboat.
    kalo bawa anak2 mmg kedai kena selesa kan~

    ReplyDelete
  4. Ala...bestnya kak...anak2 sy kurang skit mende ni...rugi je klau pginya...tp sy mmg suka...:-)

    ReplyDelete
  5. canteknya view dear. mmg kena try nih... eB mmg hantu setamboat. he3

    ReplyDelete
  6. kalu buffet mmg gitulah. rugi kalau makan sikit.. lainlah kalau boleh tapaukan kan kan

    ReplyDelete
  7. dap nyer mkn steamboat..nyum..nyum..pernah mkn...berpeluh hidung heee

    ReplyDelete
  8. Kalau dah niat nak makan steamboat tak dapat yg dekat kena redah juga sampai dapat ye... nampak sedap tu:)

    ReplyDelete
  9. mmg tak sia2 bawak budak berdua ni kalau makan sungguh2.

    ReplyDelete
  10. murahnya dan tmpt tu pun selesa.....

    ReplyDelete
  11. ok sgt harga cmni..kalau ada kat ipoh lama dah yui terjah..huhuh

    ReplyDelete
  12. lieya ade bace gak member2 pi sini kak..ramai ckp okey...lieya ade plan gak nak pergi..tapi tu laa sedang mencari hari2 yg sesuai....sonok plak tgk anak2 dare akak makan tuh...kemain masing2 jadi chef yeak heheheheh

    ReplyDelete
  13. ermmm bestnyer terliur nengok dik yaa makan tu..teringin jugak nak bawak anak-anak makan steambot ni...

    ReplyDelete
  14. Sedapnya steam boat..harga pun kira ok lah kan..semangat tgk Dik ya makan...:)

    ReplyDelete
  15. nmpk cam menarik je restoran ni..hrga bole tahan jgk..takde la mahal sgt..kami pun lum penah mkn steamboat..pasni bole la try ajak papa kyra :)

    ReplyDelete
  16. owhh tempat main masak2 bak kata anak2 saya...main je makan tak mau hehehe

    ReplyDelete
  17. ni maeps serdang tu ke..dah lama tak jejak kasih ke sana, tak berapa nak tau..
    tapi mmg best lah kan

    ReplyDelete
  18. dah lama tak makan steamboot.. dapnye.. dapnye.. ;)

    ReplyDelete
  19. hurm kat tempat masz ni susah nak cari kedai steamboat.. bestnyer dapat makan ketam..

    ReplyDelete
  20. dah lama x makan grill cengitu. Baru tau ada tmpt baru kat MAEPS ni.. Tq ye.

    ReplyDelete
  21. lama giler kak tak mkn steamboat...suami saya tu susah sikit nak ajak mkn steamboat...huwaaaaaa...sekarang saya dah terliur!!

    ReplyDelete
  22. Nampak gambar kawasannya OK...harga pun OK...boleh la saya try ...Dan yg paling penting macam akak cakap tu, kena bawak "tukang makan"...hahahaha..baru berbaloi gi sana.

    ReplyDelete
  23. 2 abdul saya pun suka steambot cuma di SP ni pilihannya terhad..macam best je tempat yg zila p ni..

    p/s saya masih di SP lah zila. encik suami saja sudah di ipoh..huhu

    ReplyDelete
  24. OKje pernah pergi sini sekali CZ...mmg macam mcm le makanan diakan...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang