Nuffnang saya

Followers

Friday, October 5, 2012

Balik kampung di Bestari Jaya

Bestari Jaya ataupun nama dulunya adalah Batang Berjuntai.... Alkisahnya mertua akak ada rumah di sini kerana tempat terakhir bapak mertua akak berkhidmat adalah di sini. Tapi semenjak bapa mertua akak tidak berapa sihat rumah di Bestari Jaya ini kena tinggal. Tapi barang-barang rumah masih ada di situ, kami akan melawat sekali sekala.
Semenjak bapa mertua akak meninggal dunia rumah di sini semakin jaranglah kami balik. Mak mertua akak tinggal dengan akak sekarang... Nasiblah ada jiran yang boleh diharapkan yang tolong menjenguk rumah ini dan sekali-sekali membersihkan rumah ini... Kot idak susah jugakan, mak mertua akak memang tidak berniat untuk menjual atau menyewa rumah ini kerana sekali sekala nak balik sini jumpa dengan jiran lama...
Aksi dua orang budak yang nak balik kampung.... 
Kedai makan Wak Rom yang berhadapan dengan Pasaraya Kim Wah...
Kalau balik sini mesti singgah dua tempatni kedai makan dan pasaraya... 
 Bapa mertua akak yang suka membaca, penuh buku agama dan kesihatan... 
Bear yang dah comot met mot... dulu kecik tak sukapun bear... 
Barang dalam rumah ini masih dalam keadaan asal,
mainan anak saudara akak masa kecikpun banyak lagi...
alamak lupa amek gambar dinasor dalam akuarium.....
masih bersusun elok lagi....

20 comments:

  1. sewakan la kak umah tu..syg duk mcm tu kan..rumah besar..selesa jek..;)

    ReplyDelete
  2. buat homestay pun ok ni.. hihi

    ReplyDelete
  3. Memang sayang tapi apakan daya bila masing-masing punya kerjaya jauh kan. Kakak amat mengerti kerana kakak pun ada alami juga..

    ReplyDelete
  4. Bolehlah selalu hujung minggu bawa emak mentua blk kpg klu xde urusan lain.

    ReplyDelete
  5. sayang rumah takde org tinggal...
    weekend balik2 ler sis...
    tak pun buat homestay ker..
    sewa ker...ok gak :)

    ReplyDelete
  6. seronok nye dia dapat balik kampung...

    ReplyDelete
  7. wah...taktau pun dah tukar nama. Andailah org kasi alamat Bestari Jaya sampai kesudah tak jumpa nih...hehehehe memang dah biasa dgr batang berjuntai...

    Phhh betapalah kunonya saya....

    ReplyDelete
  8. mmg best dok uma besarkan. tp sayangnye xde org tinggal kt situ. nape x buat rumah sewa/homestay je? at least bole jana pendptn kt situ. huhuhu

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum kakakku.. :)
    wahhh rajin membaca ye.. banyak buku2 kat rack tu.. :)
    sama cam anak2 nani.. kalau dapat balik kg.. bukan main suka diroang... sepanjang jalan dok tanya bila nak sampai... hehehe..

    ReplyDelete
  10. umah tu masih elok berkemas je kan akak.....byk buku2 arwah mentua akak .

    ReplyDelete
  11. Banyak buku arwah bapak mertua akak. Kalo saya pergi umah tu mesti saya excited nak pinjam buku2 tu. Heheh.

    ReplyDelete
  12. buat homestay ke..sekali sekala je org duduk...tapi masyukk :)

    ReplyDelete
  13. mesti banyak kenangan yg indah..

    ReplyDelete
  14. mesti rumah tuh terlalu banyak kenangan.. sebab tuh mak mertua akan x mau sewakan~

    ReplyDelete
  15. rumah saya kat kg tu pun,tinggal kosong juga sesekali je kami adik beradik balik kemaskan rumah..
    sayangkan..tp nak buat mcm mana

    ReplyDelete
  16. rumah tu banyak kenangan tu...tu yang tak mau sewakan ...sayang..lagi pon barang kat situ banyak lagi kan..:)

    ReplyDelete
  17. sayang rumah tu..barang pun banyak dan elok lg tesimpan :)

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang