Nuffnang saya

Followers

Friday, August 16, 2013

Sambungan cerita raya kami

Gambar raya yang masih berbaki...
Jom layan boleh.. tak larat nak tulis panjang-panjang...
Candid sebelum bergambar beramai-ramai...
 Opah dengan anak dan menantu perempuan juga kesemua cucunya...
Opah dengan anak dan menantu lelaki juga cucu lelaki sahaja...

Raya pertama selalunya famili akak memang tak kemana sebab rumah kami umpama rumah yang wajib dikunjungi oleh saudara mara yang balik ke kampung.
Adik beradik bapak akak ada 7 orang tak silap (teruknya akak!!)..
Selalunya diaorang akan datang sefamili besar dari atuknya hinggalah kepada cucu dan cicitnya.. 
Kiranya akak dah ada cucu yang ramailerkan sebab sepupu akak ramai yang dah bercucu.
Bapak akak adalah anak bongsu jadi kakak dan abang dia memang ramai yang ada cicit. 
Bapak akak dulu pulak adalah penyumbang ekonomi kepada atuk ngan opah akak..
Sepupu akak pulak ramai yang tinggal dengan atuk ngan opah, so kiranya bapak akakni 
dah kira macam bapak diaorang jugaklahkan..
Jadi semestinya hari raya rumah akakni adalah tempat yang dituju...

Kalau masa bapak dan emak akak masih mengajar kedatangan tetamu di hari raya 
adalah lebih lagi.. memang tak menang tangan dibuatnya... 
Belum habis sembahyang rayapun dah ramai yang bagi salam...
Kini hanya saudara mara yang datang, anak murid ramai yang segan nak datang.
 Rombongan terakhir hari raya pertama dari keluarga mak saudara akak... 
Hanya rombongan ini yang sempat akak snap, yang sebelumni langsung tak ingat...
Sesekali berjumpa di hari rayani barulah nak berkenalan sesama saudara mara.
Setahun hanya sekali merasai detik ini....

34 comments:

  1. Wah ramainya...rumah mak di kampung pun raya pertama kedua dan ketiga masih ramai saudara mara datang berkunjung...rumah kami memang riuh hehehe

    ReplyDelete
  2. ramainya saudara mara..bestnya camni.

    ReplyDelete
  3. tu dia mmg meriah..ramainya umat..nama pun rumah wajib dikunjungi..memang tak menang tgn la kan

    ReplyDelete
  4. seronok kan boleh kumpul adik beradik ramai2..meriah sgt..TAPI still tak ada gambar kak Zila n Family huhhuhu

    ReplyDelete
  5. Cantek lah gambar raya tuh.. santai jer atas tikar~

    ramainye tetamu yang di terima.. murah rezeki keluarga akak.. sebab tetamu datang bawa rezeki kan kak~

    ReplyDelete
  6. ramainya saudara mara dtg rumah famili akk, meriah smuanya. sib baik rumah akk besar, muat smuanya

    ReplyDelete
  7. Sonok le mcm ni..mmg sakan la raya..sama la cam umah mil sy tmpt yg wajib anak2 buah dan sedara mara dtg beraya..mmg sy yg menantu ni x mng tgn duk hidang mkn mnm utk tetami mil sume.. lg la x bole nk ambil gmbr sgt..kang org kata antu ke menantu ni...lain la rmh mak sendiri x wat keje sgt xde sapa nk jeling or mengata..hehe

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum kak.. selamat hari raya.. syok nye meriah kan.. tu la.. time raya and time kenduri.. tu je waktu leh jumpa saudara mara kan.. :) mmg syok sangat.. :) siap bentang tikor ha..

    ReplyDelete
  9. Waaahhh...ramainya. Mesti kalau memasak macam nak buat kenduri kan kak...

    ReplyDelete
  10. Besarnya rumah dia. Selesa kalau ramai ramai datang kan

    ReplyDelete
  11. seronoknyaa meriah suasana ..
    family ramai macam nie best! bila raya macam buat kenduri .. kalau kenduri lagi meriah kan ;)

    ReplyDelete
  12. Bestnya...meriah betul. Dulu ada jugak raya gambar mcm2 kategori, menantu lelaki, menantu perempuan, cucu lelaki, cucu perempuan...la ni...semua nak cepat...sayang tak rakam kan...semoga sempat nak raya lagi akan datang....

    ReplyDelete
  13. Masa nilah kita nak kenalkan anak dengan sepupu sepapat dan sedara mara lain. Klau tak...bertembung nanti takut tak kenal..

    P.s meriah keluarga besar

    ReplyDelete
  14. bestkan biler hari raya dapat berkumpul jumpa sanak sedara...dapatla eratkan silaturrahim lepastu bergambo reramai meriahkan...

    ReplyDelete
  15. Betul zila kalau saudara-mara berkumpul masa itulah mula ada yg baru nak mengenal saudara, apa lagi kalau yug dulu masih kecik sekarang dah besar...

    ReplyDelete
  16. ramainya tetamu

    tak menang tangan nak melayan hihi

    best ramai2 datang mcm ni

    :D

    ReplyDelete
  17. ramainya sedara mara yg datang..bestnya!!!

    ReplyDelete
  18. meriah...konvoi ramai2 camni mmg best.

    ReplyDelete
  19. meriahnye family besar ni...mana lagi pic dik ya n atikah beraya?

    ReplyDelete
  20. memang meriah sambutan hari raya akak :) best je tengok

    ReplyDelete
  21. Salam Lebaran Cho Zila..
    Meriah sungguh
    rindu ngan family jauh disana bila tengok ramai mcm nie

    ReplyDelete
  22. Slmt hari raya... Meriah. Nice house.

    ReplyDelete
  23. wahhhh sgtla meriahnye, best sesangat kalo org dtg beraya ramai2

    ReplyDelete
  24. waaaaaahhhhhh...ramainya ..memang meriah sangatkan kak:))

    ReplyDelete
  25. Meriahnyaa bila ramai sedara mara dtgkan..

    Dapat jumpa sedara jauh dan dekat..

    ReplyDelete
  26. raya dikampung memang meriah kan, seronok ummi tengok.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang