Nuffnang saya

Followers

Thursday, July 18, 2013

Nasi kerabu dan pasar ramadan

Jumpa lagi di hari ke 9 kita berpuasa, macam barujer 1 Ramadan...
Bahagia rasanya di bulan Ramadan ini kerana terasa lebih santai dari hari biasa...
Tidak lagi kelam kabut memikirkan sarapan dan makan tengahari untuk
anak-anak dan mertua masa kita pergi kerja...
Sahur dan berbuka akak dah sampai ke rumah...
Yang seronoknya pukul 5 petang dah boleh chow chin chau dari pejabat...
Syiokkkkkkkk......

Tak tau nak buat tajuk apa kali ini...
Al-kisahnya sebelum bulan puasapun...
Sarapan di pagi minggu kami di Medan Selera Bandar Kinrara....
Dik Ya yang hantu makan nasi kerabu... yang ibu dia memang tak pernah buat...
Jadi harus pergi ke Anjung Timur..
Ikutkan akak suka nasi kerabu yang dijual tepi jalan depan kuarters TUDM...
Tapi sebab jauh sikit kat sinipun oklah...
Gambar gerai yang dimaksudkan iaitu Anjung Timur...
Di sini ada nasi dagang, laksam, nasi minyak, nasi ayam (tengahari) dan nasi berlauk...
Ada ayam percik, ikan percik, solok, kuih pantai timurpun ada di sini....
Promosi percuma dari blog Cho Zila untuk semuanya....
 Makan nasi dengan sambaljer, sayurnya untuk ibu..
Kalau bungkuspun sayur mesti asing, nanti ibunya kena makan....
 Tenogk betapa telitinya dik Ya makan....
Kenapa Atikah angkat kaki????
Sebab dia memang penakut dengan kucing..
so nampak kucing kalau boleh dia nak naik atas meja.. 
PASAR RAMADAN BANDAR KINRARA
Akhirnya akak dahpun menjejakkan kaki ke pasar Ramadan ini...
Antara yang menjadi kegemaran akak di sini ialah gerai jual pasta....
Yang jual pasta inipun ada gerai di Medan Selera Bandar Kinrara...
Sekarangni pergi ke Pasar Ramadan ini pilih gerai yang kita biasa tengok...
Kebanyakan peniaga di sini sebelum Ramadan berniaga di Pasar Tani,
Medan Selera, jual sarapan dengan van....
Kononnya nampak sedap tapi rasa ke laut...

27 comments:

  1. nasi kerabu nie kena tgk org buat kan

    ReplyDelete
  2. nasik kerabu pun memang feveret saya...tapi kena tengok kedai jugak...sebab kadang-kadang tak menepati rasa sebenar

    ReplyDelete
  3. Aina belajar makan nasi kerabu masa sambung belajar di Besut terus jatuh cinta cuma tak ada jodoh dengan org sana ja...hahahaaa...

    Kucing tu memang gelilah kalau dok gesel2 kat kaki tambah2 time makan kecuali le kucing yg kita bela.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum kak cho..
    Selamat berpuasa ye.. :)
    wow.. nasi kerabu.. baru bos nani dok sebut2 semalam nasi kerabu sedap.. tapi tak tau kat ner.. lupa pulak... memang penakot kakak nye dengan kucing.. hhehehe..

    ReplyDelete
  5. pandai Dik Ya makan nasi kerabu..anak dara besar yg kat umah akak ni x pandai makan..lahir je kat kelantan..makanan kelantan x pandai makan..huhuhu..

    ReplyDelete
  6. Dah lama tak mkn nasi kerabu..suka jgk :)

    ReplyDelete
  7. Oh... Atikah macam kakaklah Zila. Kakak pun takut dan biasa kalau ada banyak kucing kakak rela batalkan aje dari makan di tempat itu..

    ReplyDelete
  8. mertua izan kekadang buat juga nasi kerabu ni. tapi skrg ni dia dah tak berapa kuat sgt nak masak beria2 macam dulu...

    ReplyDelete
  9. Tahun lepas rasanya sayan ni berbuka dgn nasik kerabu ni 3/4 kali jugak seminggu..tapi tahun ni tak sempat lagi nak menyinggah bazar ramadan..

    ReplyDelete
  10. betul tu kak, ada jenis peniaga tu...masa ramadhan ni je meniaga, hari lain takde pun. tu yang rasanya alahaiiii tapi rupa makanan memang cantik2 belaka

    ReplyDelete
  11. baru dua kali pi bazaar ramadhan...takut beli tapi tak sedap hehe

    ReplyDelete
  12. berselera nengok dik Ya mkn, dia punya gaya tuh... hehehe adik selamba je mkn tp si kakak yg tkt kucing ek

    ReplyDelete
  13. Bagusnya dia suka nasik kerabu. Pastu budak2 mmg tak suka sayur kan? Kalo dia makan ulam2 tu lagi bagus.

    ReplyDelete
  14. seleranye dia makan nasi kerabu.. terliur plak tengok.. hehehe

    ReplyDelete
  15. Sedapnya nasikerabu. Baru semalam makan. Cho zila. Pasar ramadhan bdr kinrara kat mana? Nak p... yg dpn kuarters tudm tu dkt sek tamil tu ker?

    ReplyDelete
  16. sedapnyaaa nasi kerabu.. memang faberet ena... perghhhhh, esok nak beli nasi kerabu lah.. hehehehe

    ReplyDelete
  17. Nasi kerabu kena dengan orang yang buat memang sedap la ;)

    ReplyDelete
  18. falsya kan kak, dh 2 kali dh makan nasi kerabu time bulan pose nie..smp dh muak dh..hehhe

    ReplyDelete
  19. masa mula baca akak kata dik ya suka nasi kerabu tadi rasa kagum. sbb pandainya dik ya makan nasi kerabu yg banyak sayur tu. rupanya sayur asing...hehehheee...

    ReplyDelete
  20. haha..buat saya teringat la,saya belum lagi makan nasi kerabu tuk bulan puasa ni..harus carik yang sedap ni.. =p

    ReplyDelete
  21. alhamdulillah sebelum bersalin aritu sempat jamah nasik kerabu...hihi

    ReplyDelete
  22. dik ya suka nasi kerabu ye..blh geng kite ni dik ya

    ReplyDelete
  23. Eina pun dh jejak bazar ni semalam... :-)

    ReplyDelete
  24. nasi kerabu feveret sy..time posa mesti teringin nk mkn.tapi kena tgk org yg buat sedap ke tak..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang