Nuffnang saya

Followers

Monday, July 8, 2013

Menghampiri Ramadan

Esok atau lusa akan tibalah Ramadan...
Semoga kita masih dapat merasai Ramadan tahun ini...
Semoga juga Ramadan ini akan membawa kebaikan yang berpanjangan..

Apabila hampir Ramadan sudah pasti banyak persiapan yang perlu dilakukan...
Persiapan baju raya juga telah dilakukan sebelum kedatangan Ramadan...
Walaupun tidak dapat semua sekurang-kurangnya bulan puasa nanti
tidaklah penat sangat nak mencari banyak benda...

Salam isnin yang ceria... lama dah tak bercerita di sini..
Kebelakanganni  agak sibuk sikit....
Moga Ramadan ini memudahkan segalanya...
Sempat pergi ke GM Klang yang dah cantik tak macam dulu...
tapi tak banyak barang yang dapat dibeli terutamanya Atikah...
Terpaksalah mencari ditempat lain nanti...
Jumpa kedai Kebab Turki ini di GM Klang..
Tak singgah belipun...
Cuma ambil gambar sebab ada tulis Baba Rafi
(ayah punya kedai dik Ya cakap)
 
Ramadan kali ini dik Ya kata dia nak cuba berpuasa...
Sudah tentulah memikirkan persediaan mereka untuk bersahur ...
dari Majalah Pa & Ma... antara kandungannya ialah :-
 
Tip Makanan Untuk Menggalakkan Si Kecil Sahur Dengan Berselera :

* Sediakan masakan panas semasa sahur. Makanan panas boleh menambahkan selera makan anak-anak.
* Masak juadah kegemaran anak-anak. Jika boleh, tanya dahulu makanan yang ingin dimakan ketika bersahur.
* Pelbagaikan jenis menu. Menu yang sama setiap hari akan membuat anak-anak cepat jemu.
* Sediakan masakan berkuah seperti sup ayam, sup ikan / sup sayur yang lebih mudah dimakan dan mengenyangkan.
* Elakkan masakan yang terlalu pedas dan berempah yang boleh menyebabkan ketidakselesaan perut semasa berpuasa.
 

24 comments:

  1. sama la dengan haikal.. tahun ni haikal cakap nak berpuasa penuh.. kita tunggu dan lihat.. moga haikal berjaya.. :D

    ReplyDelete
  2. Thanks for the tips kak.

    Salam ramadhan.

    ReplyDelete
  3. salam ramadhan...
    belum buat persiapan lagi..huhu

    ReplyDelete
  4. sekejap jer dah nak puasa....malam ni dah nengok anak bulan...

    ReplyDelete
  5. slmt berpuasa kak...insyaAllah dpt la dik ya puasa penuh tahun ni

    ReplyDelete
  6. Lama tak beli majalah Pa n Ma

    Selamat berpuasa Kak Cho n the family...

    ReplyDelete
  7. Salam ramadhan kak
    Moga sama2 dpt hayati keindahan ramadhan dgn perbanyakkan amalan :)

    ReplyDelete
  8. tempat Yan & familly selalu lepak sambil cuci mata nie...

    ReplyDelete
  9. kak,
    selamat menyambut ramadan buat akak sekeluarga ya.... =)

    mudahan ibadah kita bertambah di bulan mulia ini.insyaallah

    ReplyDelete
  10. bagus tips tu...mintak2 anak2 mudah bangun sahur....

    ReplyDelete
  11. x lama dah kan ..

    tahun nie tahun ke 5 sahur dan berbuka dengan shake !

    TQ tips dik ;)

    ReplyDelete
  12. selamat menyambut ramadan jugak buat akak.. thanks atas tips bersahur untuk anak2 itu..:)

    ReplyDelete
  13. salam ramadhan juga buat akak...

    ReplyDelete
  14. selamat menyambut ramadhan ye kak :-) maaflah klau ada salah dan silap selama JM komen kat c ni :-) kosong kosong tau heeee

    ReplyDelete
  15. selamat menyambut Ramadhan k cho zila...=)

    ReplyDelete
  16. msti banyak memborong nih kak... dana kalu kt gm klang msti cari manik heheheh tp jauh bebeno nk ke sana

    selamat berpuasa kak

    ReplyDelete
  17. lieya pun mcm akak..settle kan sebelum start puase...so nanti tgl cari bende sikit2 je lagi....lagipun kesian plak nka bawak budak2 ni pi soping mall di time puase kan kak....


    salam ramadhan buat akak sekeluarga...semoga ramadhan kalini memberi keberkatan kepada kite dan kite mendapat rahmat dari NYA...in sha Allah.....

    ReplyDelete
  18. Salam Ramadhan dan Selamat berpuasa.

    ReplyDelete
  19. saya jugak yg x sampai lg GM klg yg baru kikikiki

    ReplyDelete
  20. Salam Ramadhan CZ
    okje sahut mmg tak masak .... Dipanaskan lauk semalam je

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang