Nuffnang saya

Followers

Tuesday, June 24, 2014

Menyingkap Bandar Warisan Taiping

Kredit kepada Majalah Libur yang sungguh informatif...
Akak suka juga beli majalah ini...
Banyak tempat di Malaysiani yang sebenarnya kita tak pernah sampai..
Jangan nanti kita nampak keindahan di negara orang...
Hakikatnya negara sendiri banyak yang kita tak terokai...

Taiping Bandar Warisan sesuai sangat namanya itu...
Taiping juga bandar yang akak paling suka untuk berehat...
Lagipun sebagai orang Perak tentulah kena bangga dengan negeri sendiri...






Itu cerita dia ...
tapi sebenarnya banyak lagi tempat di Taiping yang tidak dijelajahinyer...
Akan akan menokok tambah kisah tempat menarik untuk dilawati di Taiping untuk entri akan datang...

7 comments:

  1. TU LE KAK...byk tempat menarik kat taiping sebenarnye kan.... jjcm kat taiping pun menarik heheheeh.... adoi teringat2 plak mee udang kat sane....

    ReplyDelete
  2. yelah kan, sebut Taiping mesti trbygkan Zoo Taiping yg femes emes tu.

    ReplyDelete
  3. Tmpt tak penh mis kalau blik kg kak...hehe...
    Op kos le bangga dgn perak...tnh kelahiran gitu...:)

    ReplyDelete
  4. Kalau Cho 'sogokkan' lagi cerita Taiping ni tak tahulah saya nak buat camna. Semua yang Cho ceritakan saya tak pernah sampai. Seingat saya baru sampai ke Kuala Kangsar je, itupun berzaman-zaman dulu... Ramadhan dah nak sampai, mana nak jjcm mahupun cuti-cuti Malaysia lagi. Kena bersabar sampai lepas rayalah nampaknya.

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah.. ade rezeki nak jugak terjah ke sana.. :)

    ReplyDelete
  6. Dua tiga tahun lepas pernah gie Taiping, tapi xsempat nk jalan semua tempat ... Insyaallah, blh diulang jika berkesempatan ...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang