Followers

Wednesday, June 18, 2014

Bapa insan yang istimewa

Tidak sempatpun nak ucapkan hari bapa...
Entahlah akakni bab sambutan apapun tak berapa ambil tahu...
Hanya harijadi anak-anak sahaja buat masa ini akak raikan...
Mungkin mereka kecil dan inginkan mereka mempunyai memori indah tentang harijadi...

Setiap bapa adalah istimewa..
Mereka tidak menunjukkan kasih sayang secara luaran tapi dalamannya sangat dekat dengan anak-anak..
Mereka sanggup melakukan apa juga demi kebahagiaan anak-anak..
Bapak akak juga begitu...
Ucapan "apak sayang kamu semua" bukan ditujukan secara terus..
Selalu ucapan begitu dibuat kalau kita buat salah..
Untuk menunjukkan betapa dia ambil berat akan keluarlah kata-kata itu...
Jadi anak yang degil macam akaknilah selalu dapat ucapan begitu...
Dia sanggup pergi ke kebun lepas habis mengajar...
Demi untuk melihat anak-anaknya dapat menyambungkan pelajaran ke menara gading..
Penat dan letih tiada masa itu yang penting padanya anak-anak mesti ada ilmu...
Katanya " apak tiada harta menimbun hanya ilmulah yang boleh membuatkan kamu menghimpun harta itu"..

Doakan keselamatan bapak akak yang kini di rawat di Hospital Manjung...
Bukan ada yang kronik tapi ingatan tetap melayang ke sana...
Rasa ralat tidak dapat menjaga dia tapi akak tahu adik di sana akan memberikan yang terbaik...
Hanya mampu berdoa semoga Allah tidak memberikan ujian lebih dari kemampuan bapak...
Gambar minggu sudah masa kami balik kampung...
Bapak , emak , adik dan anak saudara...
Akak macam biasalah dah suka-suka langsung tak teringat nak bergambar ngan emak dan bapak...
Kenangan sebenarnya sebab emak dan apak tidak berapa gemar makan diluar...
Selalunya mereka menolak dan memang tak pernahlah kami makan diluar sekeluarga besar..
Namun kali ini mereka setuju dan ceritani akan bersambung selepas entri ini..

18 comments :

Nani said...

semoga bapak akak cepat sembuh...

Nurzakiah Hanum said...

semoga cepat sembuh

Kakzakie said...

Begitulah seorg bapa kan Zila selalu dikatakan dia tak ada harta tapi dia nak anak-anak semuanya ada ilmu.

Moga bapak Zila segera sembuh.

Jari Manis said...

Selamat hari Bapa...semoga ayah kak Zila cepat sembuh seperti biasa..Aminn..

Psst...kiut lah adik kak Zila tu...heeee

syawalsimpsons said...

MOGA CEPAT SEMBUH BAPAK AKAK YEE

aTieYusof Family said...

MOga Ayah akak cepat sembuh dan sllu dilindungi Allah.. selamat HAri Bapa pada semua yg bergelar ayah..:)

idzwa kamaruddin said...

semoga bapak akak diberi kesembuhan dan kesihatan yg baik selalu..

Zee Suhaini said...

selalunya orang tua camtu la kak..tak gemar makan kat luar..

tu yang tiap kali balik kampung payah nak jjcm tempat best sebab mak dah siap masak kat umah..tak makan kang kecik ati plak..kalo teringin sangat yang simple2 jer la tapau..

Kopiolimauice said...

jarang org nk tolak bila di ajak mkn kat luar kan...hihihi..

lieyalatif said...

in sha Allah kak...moga bapak akak dan semua lelaki yg bergelar bapa sihat2 selalu dan didlm rahmat Allah swt....

amin...

PetakBunga said...

segak lagi bapanya.. insyallah panjang umur dlm sihat sejahtera selalu ye..

Qaseh Vee said...

semoga cepat sembuh ... aaamin .

Aziela said...

Susah kan nak bergambar bersama mereka.... Saya pun susah nak bergambar dengan mak ayah. Mulai sekarang, mari kita ambik gambar mereka banyak2. Oh, semoga dia segera sembuh yer kak...

Amanda Suria said...

SA pun susah nk bergambar ngan abah SA even mmg sgt2 rapat ngan abah...hihihi

Dr Singa said...

doakan ..
saya doakan cepat sembuh

Mummydearie said...

Hmmm... teringat arwah abah sendiri. Memang garang, memang kuat berleter tapi sangat prihatin orangnya.

Semoga Apak Cho akan sihat seperti sediakala. Siapa tak sayang ayah tercinta, ya tak Cho?

asyifa mustaffa said...

Semoga bapak akak kembali sihat...
Sy pun x de la sambut apa2 hari ni...hanya besday anak2 je...sama la kita...

mama jariss said...

Alfatihah....... takziah untuk akak sekeluarga.... inilah kenangan terakhir akak sekeluarga.... kenangan paling indah.... tersentuh, tgok pic ini...