Followers

Wednesday, June 18, 2014

Ikan Bakar D'Muara Lekir Sitiawan

Ini kisah makan malam kami di Ikan Bakar D'Muara terletak di Lekir, Sitiawan..
Makan malam yang ditaja oleh adik kedua akak...
Seronok bukan kepalang sebab keluarga akakni tak biasa makan di luar beramai-ramai..
Inilah pengalaman pertama kami sekeluarga semuanya (hanya adik ipar yang tiada) makan di luar..
Selalunya kalau berhimpun di rumah kampung emak akak lebih suka kami makan di rumah sahaja..
Katanya membazir makan di luar dan tak tentu sedap...
Kalau kami yang nak makan sangat selalunya emak dan bapak akak tak akan ikut...
Selalunya kami bungkus dan makan ramai-ramai di rumah..
Ini adalah satu pengalaman manis yang tidak mungkin dilupakan...
Entah macamana emak dan apak sudi pulak harini....

Kedai makanni memang ala-ala kampung dan rasanya inilah kedai D'Muara yang pertama...
Kerana khabarnya kedaini mempunyai banyak cawangan..
Tempatnya istimewa kerana terletak diperkampungan nelayan..
Ada jeti nelayan, pemandangan memang sangat istimewa,,,
Kami datang awal kerana kedai ini dibuka seawal 5.30 petang...
Elok-elok habis makan kedengaran azan dari masjid yang berdekatan...

Kalini gambar banyak juga.. harap bersabar...

 Di depan kedai...  menggunakan atap nipah...
 Tunggu makanan dengan sabar... 
 Dik Ya ....
 Bergambar dululer... 
Panas terik masani... 
Nampak tak jeti nelayan tapi masih digunakan lagiker entahler...
 Bukak meja panjang..  
 Jom bergambar di atas jetini...
Tiba-tiba pakciktu cakap kalau roboh nanti bayar tau... 
C.A.B.U.T....
Town Boy gembira dapat ikut mak Longnya ke sini.. 
Bosan tunggu makan main dengan kucing dulu... 
 Seronok budak-budakni main di sini... 
 Juga bermain di sini... 
Memang seronokler datang sini... 
Inilah tukang belanja kami malamtu...
Semoga rezeki bertambah-tambah lagi ...
Terima kasih daun keladi... 
Lama jugak nak menunggu makananni sampai..  
Makananpun dah sampai ...
Sebelum makan anak saudara akak yang sulung membacakan doa... 
Besar dah anak saudara akakni, rasa macam barujerler lagi akak dukung diaorang.. 

KESELURUHAN ::: Makanan disini bagi akak boleh tahan dan yang penting segar. Pada akak memang boleh datang lagi dan yang penting harga makanan di sini sangat berpatutan.. Terima kasih pada yang sudi membelanja .Moga bertambah rezeki yang Allah limpah kurniakan... .

21 comments :

Nurzakiah Hanum said...

syoknya makan2

mama sara nur said...

Assalam cho
Jln2 cuti sekolah ye
Mkn xtvt syokk ni

syawalsimpsons said...

WAHH BEST KAN KAK, RERAMAI MAKAN SEKALI NI

Nafira usof said...

memang best sesekali dpt makan ramai2 camtuh.. meriah sangat.. budak2 lah paling happy dpt kumpul ramai2 kan~ rindu pulak rasanye nak kumpul ramai2.. hehehe

PetakBunga said...

ramainya..
seronok mkn beramai2 ni.
kita pun jenis sush nk puas ht mkn kat luar.. selalu dpt x sedap.

Kakcik Nur said...

Seronoknya makan beramai-ramai tambahan ada yg membelanja. :)

Dr Singa said...

comel senyuman jejaka born to be wild tu!

:: Cik Viva :: said...

Skroll laju2 dgn harapan nk tgk gambar makanan, skali takde...frusttt..hihi

Mummydearie said...

Bestkan Cho kalau dapat makan beramai-ramai satu keluarga cam ni. Untunglah Cho merasa juga dapat makan di luar bersama adik beradik dan makpak. Kenangan terindah ni ya, Cho!

maszmadi said...

seronoknyer makan ramai2 gini, kalu ada yang belanja lagi seonok... hihi

idzwa kamaruddin said...

ya allah meriah nyer :)

irrayyan said...

Ramainya..kenangan terindah dpt together2 kumpul satu famly.
Salam singgah. http://www.irrayyan.com/
:)

asyifa mustaffa said...

Meriahnya sesekali dpt mkn gini...suasana kg pula tu...seronok kan...:)

Tihara said...

bestnya makan ramai-ramai gini
meriah :)

norhidana miswan said...

murah rezeki, bertambah2 sedap bile dibelanja kan kak...

view pun cantiknyer

Muhammad Khairuddin Lim said...

rezeki murah....

Jari Manis said...

Best kan kak zila dpt kumpul ramai2 mkn bersama mmg meriah dan pada masa yg sama boleh eratkan silaturrahim

Jari Manis said...

Best kan kak zila dpt kumpul ramai2 mkn bersama mmg meriah dan pada masa yg sama boleh eratkan silaturrahim

Chot said...

complete pakage..ade family & makanan yg sedap.. Alhmdulillah..

ANIM said...

errk..sitiawan dengan ipoh jauh tak? heee..

Muhammad Khairuddin Lim said...

blogwalking....