Followers

Tuesday, June 17, 2014

Menara Condong Teluk Intan Perak

Ini kisah balik kampung minggu sudah...
Payah betoiler nak mengarang cerita sekarangni..
Macam-macam benda nak dibuat...

Balik kampung kami kali ini akak ajak anak saudara sebelah suami..
Bagi dia merasa suasana kampung sebab diani orang bandar sejati..
Moyang diapun asal Selangor/Kuala Lumpur  pihak emak dan ayahnya...
Dianni rasanya macam tak pernahjer berpisah dengan keluarga..
Risau juga nak bawak 3 hari balik ke kampung...

Kami bercadang balik ikut jalan Kuala Selangor- Sabak Bernam....
Jadi alangkah indahnya kalau dapat singgah sebentar melawat Teluk Intan...
Kalau dah Teluk Intan tentulah kena bawak Naufal ke Menara Condong...
Menara Condong yang memang condong...
Ramai pelancong datang haritu... 
Susah nak bergambar sebab cuaca sangat panas terik...
Dah ada lukisan di depan menara condongni...
Ralat lagi akak tak dapat masuk haritu...

Harap sangat produk pelancongan yang sebegini hebat dijaga dan dipelihara...
Senibina yang unik berada ditengah pekan Teluk Intan... 
Yeah Naufal dah sampai Menara Condong Teluk Intan.. 
Entah bilaler gamaknya dia boleh sampai ke sini lagikan.. 

Seminggu sebelum kedatangan kami ke sini Pekan Teluk Intan mesti meriah habis sebab ada Pilihanraya Kecil.. Posterpun masih banyak tergantung di sana sini.. Moga Teluk Intan akan terus maju dan makmur... 

17 comments :

  1. nmpak mcm makin condong je kak.... boleh naik sampai atas kan? tingin nyer sampai menara nih

    ReplyDelete
  2. Cantiklah menara condong ni..JM pun belum pernah sampai sini...ada apa di dalam tu akak

    ReplyDelete
  3. slalu gi t.intan tapi tak penah lgi nk melawat menara condong ni..tgok dri kejauhan je ;p

    ReplyDelete
  4. salam kak... lama dah x singgah sini...
    saya lom pernah sampai tmpt ni... inshaAllah satu hari nanti..

    ReplyDelete
  5. Alahaiii...sy ni..nma je kg di perak...menara condong ni pun x penah lg sampai...hehe...

    ReplyDelete
  6. Zura x pernah sampai kat sini lagi kak~ teringin jugak nak ke manara nih. InsyaAllah.. sampai jugak kat sana nanti.. Amin~

    ReplyDelete
  7. Sewaktu di dalam mesti tak rasa condong kan. Tapi bila ambil gambar di luar nampak benar condongnya macam ngeri kalau tumbang kan:)

    ReplyDelete
  8. tak pernah sampai pon lagi kak ke sini..boleh masuk ke dalam menara tu?

    ReplyDelete
  9. Pelik kan caner kedudukan dia condong tapi maintain je...mmg unik betul

    ReplyDelete
  10. saya tak pernah pun singgah lg amik gambar.. dok lalu jer dgn kereta adalah.. lg haru...

    ReplyDelete
  11. Cho, bukan setakat Naufal aje. Mak budak yang sorang ni pun belum pernah sampai ke Menara Condong ni, kak !

    ReplyDelete