Nuffnang saya

Followers

Wednesday, December 17, 2014

Wordless Wednesday ~ 17/12/2014

Harini baru masuk kerja...
Akak bercuti dari 11/12 hingga semalam..
Semalam selesai sudah ujian kertas kedua..
Hanya perlu tunggu keputusan yang mungkin keluar bulan Februari...

Sebabkan harini rabu akak nak juga tajuk wordless..
Padahal banyak benda nak dibebelkan...
Namun rasanya melihat dari gambarpun dah boleh buat kesimpulan...
Ini cerita ditaman permainan depan rumah kami...

KISAH PERTAMA
Tengok lori dibelakangtu..
Selambajer letak kenderaan di taman permainan... 
Sebenarnya inilah jalan semut kami dari Bandar Kinrara ke Puncak Kinrara..
Jalan belakang untuk pergi ke pejabat kalau naik motorlah..
Jadi tak perlulah ke jalan besar...
Tengok jugalah sampah dibelakangtu... 
Juga gelungsur dan buaian yang rosaktu...

KISAH KEDUA
 Ini juga buaian yang rosak keduanya sekali... 
Dalam pada rosaktu budak-budakni main juga...

KISAH KETIGA
 Dulu tempat futsalni meriah...
Sekarangni pagarpun dah nak roboh...
Lampu untuk main malamtu dah berkurang terangnya..
Kalau dulu musim cuti sekolahni meriah habis...
Sampai 3 ke 4 pagi riuh rendah lagi ...

KISAH KEEMPAT
 Yangni paling akak benci sampah yang tidak digunakan buang tepi lerengjer..
Alangkah buruknya perangai... 
Tapi entahler dah duduk dibandarkan nak buang dimanapun tak tahukan..
Tapi kena fikirlah dah sakit mata memandang, penyakitpun datang mengundang....

CERITA KELUARGA KAMI
Jagalah kebersihan dan alat-alat ditaman ini...
Biarkanlah anak kita bergembira main di sini... 
Gambar dah lamapunni...
Sekarang tamanni semakin teruk sebab musim hujan....

18 comments:

  1. sayangkan..kemudahan yang disediakan tak boleh digunakan bila rosak dan lambat dibaiki...

    ReplyDelete
  2. Malaysian is still Malaysian. Letih kadang2 kan kak

    ReplyDelete
  3. Lama akak bercuti..
    Huhu..sygkan bila tmpat mcm ni x dipelihara.. y kesiannya anak kecil la nk.bermain

    ReplyDelete
  4. lamanye akak cuti..hehe

    ish smp gitu skali ikat besi kat buai tuh..

    ReplyDelete
  5. vandalisme mmng ada di mana2 kan kak

    ReplyDelete
  6. Masih ramai rakyat negara kita yg perlukan kaunseling hal-hal begini
    Tak menghargai public facilities satu, 'merosak' alam sekitar satu..

    ReplyDelete
  7. Sedih kan..
    Kadangkala, saya rasa menyampah tinggal di Malaysia...rasa nak pindah aja...sedih tgk tahap mentaliti rakyat yg suka jahanamkan harta awam..pengotor..

    ReplyDelete
  8. hurm..kalo tgk keadaan taman permainan tu, nak je beli set playground letak kat umah, hahaha.. Kak Cho pe kabo? lame tak jengah blog Kak Cho..miss u la!

    ReplyDelete
  9. nak membina semua mudah.. nak menjaga agar kekal baik tu yang susah kan kak~
    perlukan pemantauan dan kerjasama semua pihak.

    Zura pon sakit mata kalo nampak sampah berlonggok camtuh.
    entahlah.. tak tau nak salahkan siapa.

    ReplyDelete
  10. sedihnya tengok...kesian kat budak2...ada tapi macam takde...harap pihak berwajib cepatlah ambil tindakan.

    ReplyDelete
  11. alahai sedih tgk keadaan tempat permainan tu
    budak2 nak enjoy main pun x boleh
    harap ada pihak yg dpt membantu tuk memperbaiki tempat permainan tu
    syg je sbb dulu meriah kan

    ReplyDelete
  12. Kak, ni dah tak wordless ni. Tapi word full. Heheh. Taman permainan ni nampak suram je. Tapi tak la kotor sgt. Kira okay lagi la. cuma part sampah bertimbun kat lereng tu yg tak elok mata memandang.

    *rambut Dik Ya yg depan tu dah panjang balik ye?

    ReplyDelete
  13. alahai.... ssh yek nk ubah mentaliti rakyat malaysia, sbb tu sya marah betul klu aiyan buang belon kt tkt bwh lalu balkoni... walaupun belon tu msh elok lg... sbb dia fkr nk kongsi ngn org lain main kot... n sya mmg ajar aiyan buang sampah dlm tong sampah, ajar dia kms sendiri menan dia... walaupun kadang tak ikut yg penting dr kecik kite dh ajar biar bsr nnti dia paham....

    ReplyDelete
  14. JM geram betul dgn org yg suka buang sampah merata-rata ni tiada kesedaran sivik betul...tak der rasa berslah pulak tu hai!!

    ReplyDelete
  15. Syoknya..lama akak bcuti pjg..mana2 tmpt atau tmn perumahan mmg gitu kan..majlis perbandaran dah sediakan kemudahan tp manusia2 ini tiada kesedaran sivik..HUHUHU

    ReplyDelete
  16. parking tu pd sy ok lg kak...kt area rumah sy ni...entah berapa bijik kereta2 terbiar (besi buruk) tersadai berthn2!! last year, plg mengejutkan, pencuri park kereta curi kt area ni. polis dtg mlm2 buat serbuan...eeeee.... mmg geram la!!

    ReplyDelete
  17. Hebat WW, Cho ni ^__^

    Mentaliti orang Malaysia memang beginilah. Kalau setakat nak buang tisu keluar dari cermin kereta tu takda fikir panjang. Alah, tisu jerk bukan sebungkal sampah-sarap. Tapi kita tak sedar, kalau dah semua berperangai sama, apa akan jadi pada masa mendatang? Kita juga yang susah nanti!

    ReplyDelete
  18. Ni bkn wordless lg kak. Haha.. Wording wednesday dh ni.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang