Nuffnang saya

Followers

Friday, December 19, 2014

Marcela bersama idolanya Tun Dr Mahathir

Harini nak cerita kisah anak saudara akak yang berpeluang untuk bertemu dengan idolanya...
Mungkin anak sebaya Marcela idolanya adalah penyanyi atau pelakon...
Tapi Marcelani pengemar Tun Dr Mahathir...
Al-kisahnya dia menghantar sepucuk surat ucapan selamat hari jadi untuk Tun...
Diselitkan juga harapan dan keinginan untuk selfie bersama Tun...
Mungkin ini hanya gurauan seorang kanak-kanak...
Namun yang terharunya dianggap istimewa oleh Tun...

Sehari sebelum pertemuan di Putrajaya, PA Tun menghubungi adik ipar akak..
Macam tak percaya masa adik ipar hantar whatsapp....
Insan sehebat Tun Dr Mahathir, mantan Perdana Menteri Malaysia ...
Bukan calang-calang orang yang anak saudara akak nak berjumpa....

Kamini mak saudara sibuk mintak adik ipar pos gambar-gambar di sana...
Lama juga pertemuan mereka pada hari itu khabarnya...
Sepucuk surat untuk Tun yang menjadikan impian satu kenyataan... 
Nampak meja Tun Dr Mahathir nampak sangat kemas...
Marcela yang dijemput abangnya Mikail pun mengekor sekali... 
Ambik kesempatan semuanya... kalau boleh Mak Chopun nak ikut... 
Masih kacak lagi Tun Dr Mahathir ni... 
Nampak mesrakan...
Semoga terus berinspirasi untuk lebih berjaya... 
Tercapai jua hasrat dihati untuk berselfie bersama...
Sebelum balik ambil autograf dulu...
Yang ni lupa pulak nak mintak adik ipar pos kat whatsapp...

Kenangan yang memang terindah dalam hidup.... 
Status Marcella dalam facebook ~My precious moments with my idol~
Cubalah tulis surat kepada idol kita, manakan tahu...


13 comments:

  1. waaaaa terharunya, bstnyer..... betul lah kak, kanak2 seusia marcela rasanye kalu tak penyanyi melesia msti kpop nyer artis jd pujaan...
    ntahla dana klu suh di pilih pun dana paling suke paling admire ngn Tun M, cara dia tuh sgt simple...biarlah apa org lain ckp pun psl dia

    ReplyDelete
  2. my idol jugak
    jap nak tulis surat ekekeke
    sporting abis abg dir kita
    semoga diberi kesihatan yg baik
    lau boleh nak dia jd PM balik hehehe

    ReplyDelete
  3. Wowwww...bestnya dpt bertentang mata dgn Tun M. Rezeki adik Marcela ☺

    ReplyDelete
  4. St x tido teringatkan pertemuan tu. Maunya tak. Kalau dh idola tu mmg termimpi2 je la.

    ReplyDelete
  5. bestnyee kan... tgk tu tun mahathir byk keje pun ada masa lagi nak jumpe peminat cilik plak tu...rezeki macela...

    ReplyDelete
  6. wah, remaja yang berpandangan jauh ni.. tak mudah nak beranikan diri buat sesautu yang hebat macam ni.. bukan semua budak di usia ni tahu fikir macam ni. untunglah anak buah akak ni... ai, jelesnya, saya yang tua ni tak penah terlintas nak buat satu surat macam ni

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. salams,

    masyaallah tumpang gembira....happy tgk gambar2 mereka.......tahniah dari auntie mieja :)

    ReplyDelete
  9. masih gagah lagi tun dlm usia mcm tu ... alhamdulillah .

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah tercapai impian marcela kan.masih muda smga terus berjaya :)
    brtuah ni

    ReplyDelete
  11. wowww..it's amazing..sy pun nak jumpa..

    ReplyDelete
  12. wahhh....seronoknya...kagum saya dengan anak buah akak. Sebabnya di saat budak2 skg sibuk 'ber idol' kan artis tapi dia ber idolkan seorang negarawan. memang hebat. semoga dia juga boleh menjadi sehebat tun pada masa akan dating. insyaallah.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang