Nuffnang saya

Followers

Monday, December 29, 2014

Ujian melanda maka bersabarlah

Maafkan akak untuk entri sebelum ini..
Dikala rakyat Malaysia menghadapi musibah boleh buat entri makan atau masak..
Bukannya tidak berhati perut tapi sebab entritu dah 'scheduled' keluar hari ini...
Bila tengok blog sendiri,... alamak dah keluarlah...
Jadi kalau ada yang terasa hati maafkanlah...

Salam takziah untuk mangsa banjir di merata negeri...
Haraplah mereka semua tabah..
Tahniah untuk yang sudi  membantu...
Hati korang memang mulia...
Akak hanya mampu berdoa dari jauh....
Juga doa untuk kapal terbang Air Asia QZ8501 yang dilaporkan hilang...
Moga ada penemuan dan perkhabaran yang baik...

Kiranya tahun 2014 penuh dengan tragedi...
Janganlah kita menunding jari menyalahkan itu dan ini...
Muhasabah diri sendiri terlebih dahulu...
Jadikanlah ini semua iktibar untuk masa hadapan...

Gambar lama(oktober) di Institut Jantung Negara...
~ HEART IS MORE COMPLEX THAN THIS!!!! ~

Semoga kita semua menjaga hati kita dari berfikiran yang tidak baik....
Jadilah kita insan yang sentiasa berprasangka baik dan sentiasa positif...
Baru membaca artikel Dr Muhaya yang sangat positif....
Semoga tahun 2015 akan membawa lebih kebaikan untuk kita semua....

12 comments:

  1. semoga 2015 yang mendatang memberi lebih banyak kebaikan...insyaAllah

    ReplyDelete
  2. alhamdullilah
    takziah utk mangsa banjir termasuk my family

    ReplyDelete
  3. Cho, saya ni bukan tak berperikemanusiaan tapi sebenarnya kalau boleh, dalam blog memang tak mahu cerita sedih-sedih yang keluar. Sedih bila memikirkan nasib mereka yang dilanda musibah ni tapi mampu berdoa ajelah semoga semuanya kembali seperti asal. Semalam bila dapat tahu tentang kapalterbang Air Asia tu pun, kelu tak tahu nak kata apa. Tahun ni dugaan memang banyak sungguh bila diingat-ingati semula.

    ReplyDelete
  4. tahun nie mmg byk dugaan utk Malaysia..hurmmm

    ReplyDelete
  5. setuju dengan akak "Semoga tahun 2015 akan membawa lebih kebaikan untuk kita semua...."
    InsyaAllah..amin

    ReplyDelete
  6. Sangat banyak ujian untuk Malaysia tahun ni. Semoga tahun hadapan, semakin bersinar Malaysia di mata dunia.

    ReplyDelete
  7. Dugaan tu kadang2 boleh membuat kan keadaan menjadi lebih matang

    ReplyDelete
  8. saya buat je entry macam biasa..bukan bermakna tak prihatin ..kalau nak kira sedih,hari2 pun ada cerita sedih berlaku..kan kak?heheh..

    ReplyDelete
  9. btl kak... 2014 tahun yg penuh ujian bt kita semua rakyat malaysia, semoga tahun dpn kita semakin bersatu padu

    ReplyDelete
  10. Saya pun ada entri suka ria tapi bukanlah sebb saya tak berhati perut tau takde belas ehsan terhadap mangsa kejadian tetapi entri tu untuk tatapan pada masa depan. sebagai kenangan semata-mata.

    ReplyDelete
  11. 2014 ni negara mencatat banyak sejarah. Moga musibah yang melanda ni diganti dengan kebaikan oleh Allah swt

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang