Nuffnang saya

Followers

Thursday, December 18, 2014

Pelancong sesat di Kuala Lumpur

Inilah pelancong jauh nak melancong di kota metropolitan...
Macamlah jauh sangatkan Puchongjer kot...
Tapi memang jarang sangat kami ronda Kuala Lumpur...
Jadi kisahni bulan oktober yang lepas masa..
Mencari tempat untuk buat passpot...

Kononnya pergilah kami ke RTC Pudu Sentral...
Sehari sebelumtu dah pergi ke Putrajaya....
Lambat sangat kami ke sanapun jadi memang tak dapatlah nombor...
Jadi RTCkan lambat tutup konon bolehler dapat nombor..
Tapi masalahnya panjang sangat barisannya dan kamipun taklah awal sangat...
Suami pulak tak ikut masatu dengan nak uruskan budak dua orangtu..
Rasanya lebih baiklah kami ronda Kuala Lumpur...

Jom makan Dunkin Donuts dulu...
Akak kalau pergi Pudu Sentral memang beli Dunkin Donuts...
Budak-budaknipun  kemain suka lagi... 
 Budak Puhong tak biasa naik LRT...
Ha dapat naik 'peghak' semacamjer...
 Bukan senang nak bergambar di sini kalau ramai orangkan...
Sebab seawal pagi memang lengganglah...
 Bergambar depan Sogo yang belum bukak lagi masatu...
Sogo memang biasakan sebelum buka dah ramai orang menunggu di depan pintu...
 Memang rasa macam pelancong habis haritu... 
Nasib diaorang nak melayan kehendak ibunya..
 Yeah... bergambar di sini pun tenang dan amanjer... 
 Naik LRT... seronok sebab tak ramai orangpu masani..
Kami tak masukpun Sogo sebab takder benda nak beli,...
Sunyi sepi sebab kami stesen terakhir Sri Petaling... 

Akak memang suka naik LRT kalau nak pergi KL..
Lebih mudah dan tenang fikiran... 
Paling seronok sekarangni LRT telah bersambung sampai Puchong...
Kalau dari rumah akakpun nanti senangjer..
Mungkin masatu senanglah akak nak ke KL...
Inilah kisah pelancong sesat... 

15 comments:

  1. Kan.. sng bgerak naik lrt ..x de la perlu bersesak kt jln raya.. cma kna pndai la pilih train k destinasi..

    Fasya pom dh lama request nk naik lrt ni.. bila nk trun KL ni..

    ReplyDelete
  2. Nak pergi KL naik kereta memang duduk dalam kereta jelah jawabnya..
    Nak naik transport awam daku belum bersedia nak bawak anak2 naik..
    Tapi kalau pergi awal pagi ok kot.. sebab tak ramai orang.. ;)

    ReplyDelete
  3. uih kak sogo pun takbukak lagi...mmg awal akak dah kat situ tu....tapi kalo gi kl ni mmg elok gi pagi2 kan kak...kang masuk tghari dah crowded....payah sebenarnye.....

    tu la kak, kalo ade pilihan naik lrt better naik pengangkutan awam...nak bawak keter tak gamak nak hadap jem....lieya dah lame tak ke kl nun....kalo nak pi tgu weekdays jek laaaa....

    kak, tgk pic pudu tu terus teringat zaman lieya belajar uitm shah alam...situ laa tempat turun naik bas balik johor...rindunyer...lame gile tak naik bas dah ....

    ReplyDelete
  4. jauhnya melancong..hahahaa..
    kak, kitorang pon jakun gak tak pernah naik lrt..
    kl kalo gi time cuti sekolah ni sure sesak kan?? rasa cam dah lam tak ronda kl..

    ReplyDelete
  5. jauh sgt tuh kak melancongnye..kihkihkih..

    falsya penah bawak anak naik lrt sekali je..kemain happy die..mulut xberenti mengomel (dlm bahasa die)..hehe..sogo tuh kan dh lama sesgt dh rasenye xgie..falsya xsuke gie sana sbb keramaian org sesgttttt...

    ReplyDelete
  6. Sebaiknya pergi yg dekat sebelum pergi yg jauh.
    Taklah nanti org tanya tempat sendiri kita tak tahu.
    Ok apa. Apa lagi anak-anak pun suka.

    ReplyDelete
  7. 'Pelancong' teruja dapat naik LRT ya, Cho ^__^ Bukan anak-anak Cho aje yang 'peghak' (eh apa maksudnya, pelik ke apa? pepandai je saya nak guna sama...) bila naik LRT ni, superheroes saya pun sama juga. Kalau tak silap, sampai ke hari ni baru 2 kali saya bawa si Abang naik LRT dan Adik pulak sekali jerk.

    Saya kalau keluar dengan suami bolehlah berlagak ala-ala pelancong sesat takpun kekonon feeling dok obersi baru balik Melesyalah ceritanya....

    Cho, mana cerita tempat berposing dalam entri sebelum-sebelum ni?

    ReplyDelete
  8. mmg ada gaya pelancong... dik Ya apasal garang sgt gambar2nyer heheheh... tkt tau nengok...
    seronok lah kn kak nnti lrt sampai pucong tak pyhla ssh2 berjem2 ngn kete...

    ReplyDelete
  9. nak cari big apple la kak cho tgk si adik makan donut tuu.. tetibe tringin lak, heee...nafsu2...hehehe...

    ReplyDelete
  10. sesekali bawa anak berjalan naik lrt pon bagus jugak.
    bg dorang rasa kemeriahan naik lrt.
    bukan selalu boleh naik kan~

    ReplyDelete
  11. setakat ni naik lrt ngan anak no.1 je la ..nak bawa semua takut huru hara hahaha time nak raya naik lrt pi sogo sbb kalau naik kete comfirm jem n parking payah nk dapat

    ReplyDelete
  12. Dulu2 suka mkn dunkin donuts. Ms tu mana ada kedai donut lain. Skg ni banyak.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang