Nuffnang saya

Followers

Monday, December 29, 2014

Bubble Laundrette 24 jam di Bandar Kinrara

Sesuai untuk musim hujan yang tidak berhenti sekarang ini...
Inilah aktiviti kami semenjak dah pandai guna dobi layan diri ini...
Mudah dan senang yang paling penting tidaklah banyak baju basah gantung dalam rumah...

Perkenalkan dobi layan diri 24 jam di Bandar Kinrara...
Namanya Bubble Laundrette yang terletak berhadapan dengan masjid...
Pada permulaan dulu tak ramai orang tapi sejak musim hujanni makin ramai yang datang...
 Dik Ya dan ayahnya masa mula mencuba menggunakan dobi layan diri ini...
 Model meragam tak nak dirakamkan gambarnya.. ha.. ha..
 Boleh tukar duit syiling ini di sini...
Yang penting ada pengesahan halal dari segi penggunaan bahan cucinya...
Alamak blur pulak gambar pengesahan halaltu...
Yang seronoknya boleh suruh anak-anak kita lipat kain di situ...
Budak-budak teruja gamaknyer nakler dia tolong lipat...
Nanti-nanti tak teringinnyer...
 Ikutjer arahan yang ada ditulis di sana..
Ini untuk keringkan baju pulak...

Memang mudah dan menyenangkan kerja...
Tapi bayar sikitler namun masih murah dari dobi biasa...

11 comments:

  1. Betul tu. memudahkan. nak2 musim hujan skrg ni. minggu lepas hb cuci comforter bilik anak.

    ReplyDelete
  2. dobi mmg berfungsi sekarang ni kan musim hujan

    ReplyDelete
  3. bagusnya.mujur kt sg petani ni takde..klu tak tentu laku musim2 hujan cmni.hehe..

    ReplyDelete
  4. Itulah kan. Kami pun sama. Nampak banyak basuh dan pergi keringkan di dobi ni. Nak selalu basuh di dobi rasa sayang, sebab anak2 ni pakai baju banyak sesehari.. pergi kering je selalunya, kecuali selimut, tuala dan alas tilam yang memang biasa pun cuci kat dobi. Apa pun syukur lagi, asalkan tak banjir kawasan kita ni kan..

    ReplyDelete
  5. Mudahnya..benda gini tak de dekat rumah saya..kedai dobi biasa je ada.saya hantar kedai dobi biasa sejak 2 minggu lepas..tu pun syukur dah cukup ringan kan beban..heheh

    ReplyDelete
  6. senang kan ada khidmat dobi gini.. :))

    ReplyDelete
  7. Comellah pulak muka budak meragam tu...hehehee..
    sekarang dah banyak kan dobi camni. memang memudahkan sangat.

    ReplyDelete
  8. musim hujan ni, elok kalo datang bawak baju kat sini kan kakak...boleh kering

    ReplyDelete
  9. Aah sng ada dobi layan diri ni..klu musim ujan kedai dobi laku..dulu stp kali musim ujan kami keringkn pakaian kt kedai dobi je..cuci bju kt siap2..skrg dah x perlu sb kami dah beli dryer machine :D :)

    ReplyDelete
  10. eh.. nak cuba jugak lah.
    basuh siap2.. pergi keringkan je. hehehe

    ReplyDelete
  11. Belum pernah cuba lagi dobi layan diri ni, Cho. Biasanya memang dok membasuh je kat rumah tu. Kalau hujan seharian, memang dua, tiga hari baru kering semua baju. Memanglah tension tapi kenapa ek saya belum pernah teringin nak mencuba dobi layan diri ni? Banyak juga kat area rumah saya ni.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang