Nuffnang saya

Followers

Monday, September 22, 2014

Pulau Orang Utan Bukit Merah Laketown Resort

Nak habiskan kisah hari Keluarga PTGS dulu..
Sebelum kita pergi ke Pulau Redang kembali...
Ha... ha.. saja nak bagi banyak entri padahal kisahnya samajer...
Ini kisah hari kedua di sana pulak..
Hari yang ditunggu-tunggu oleh tiga bersepupu...
Seawal pagi kami bersarapan supaya semuanya menjadi mudah...
Disebabkan awal sangat lepas sarapan budak-budakni dah bosan pulak..
Mula masukkan kaki kat kolam depan Suria Apartment...
Akhirnya akak kata terjunlah dengan baju tidur sekali...
Ha... amek kau adik Ya kata "1st time mandi pakai baju tidur"...
Lepas mandi terus diaorang sarung baju renang...

Kebetulan bot ke Pulau Orang Utan adalah awal setengah jam dari waktu taman tema dibuka..
Jom kita melawat sedara mara di sana dulu...
Kalau lepas dah mandi manda nanti memang tak larat pulak nak berjalan ke sini..
Ha... mula gitu tapi lastnyer berenang...
Pernahker orang pakai baju renang melawat ke sana???
Hantamjerler...
Syioknyer naik bot .. lebih kurang 15 minitjer...
Bilik yang atas tasik di sanatu lebihmahal harganya...
Senyum seorang kakak bernama Atikah...
 Dik Ya kita dah nak sampai Pulau Orang Utan...
P
Ada seorang pegawai penerangan mengiringi lawatan...
Pegawaini bagus orangnya...
Replika Orang Utan yang paling tua tapi dahpun mati...
Kalau rajin membaca banyak ilmu yang dapatni....
Kali ini manusia di dalam sangkar dan haiwan yang berada diluar...
Memerhati dengan penuh kagum orang Utan yang tunjuk bakat....
Manja-manja Orang Utanni..
Alamak lupalah nama dia...
Memang kelakar masa tengok aksi dia mencungkil  (betoiker ejani) pagar nak keluarler konon...
Semuapun gembira datang sini...
Grup yang kami pergipun sangat berminat untuk bertanya...
Jadi rasa macam seronok pulak lawatan ke tempat ini...
Yangni bayi Orang Utan yang sangat manja...
Pegawai ni kata gatal... ha.. ha.. tapi best sangat...
Selamat Tinggal Pulau Orang Utan....

11 comments:

  1. Saya pernah peluk orang utan di zoo negara, tapi disini nampak lebih meriah lagi. Dik Ya pun nampak sangat happy.

    ReplyDelete
  2. Wahhhh...bestnyaaaa!Takpe la..pakai baju berenang pon syok jgk...Acik atie pon tak pernah sampai lg tau kat situ.

    ReplyDelete
  3. seronok jugak kak tengok gelagat orang utan ni..dapat hiburkan hati..tapi kalo masok dekat zee tak berani..

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Oh...sy x penah lepas ke tmpt org utan ni...ntah..mcm x minat pulak nk ke sebelah sana...hehe...slalu dok belah2 sini je..:)

    ReplyDelete
  6. alaa..Kak Cho dah sampai pulau Org Utan, saya bile nak sampai ni..huhuhuu...

    ReplyDelete
  7. ingat kan dah tutup dah pulau org utan ni sbb pernah dgr dlu dah tutup...rupanya ada lagi ye kak

    ReplyDelete
  8. Tak kisahlah Cho nak pakai apa janji pakai baju. Hahaha.

    Best kalau sesekali dapat ke sini menyaksikan orang utan. Terharu pulak rasa bila tengok replika orang utan tertua yang dah mati tu. Sadis feelingnya. Huhuhu.

    ReplyDelete
  9. Pernah gie Bukit Merah nie, tapi masa tu tak masuk plak tempat orang utan nie ...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang