Nuffnang saya

Followers

Thursday, September 25, 2014

Keindahan di Mutiara Redang Resort (2)

Habis dah cerita pasal Hari Keluarga PTGS...
Jom sambung balik cerita team building akak di Pulau Redang...
Punyalah lama sedangkan mingguni 'batch'kedua pulak ke sana...

SAMBUNGAN layan mata...
Sebenarnya keindahan alam di sini tidak boleh digambar melalui gambarni..
Kawan-kawan harus pergi ke sini untuk merasainya sendiri...
Pulau di Malaysiani cantik-cantik belaka sebenarnya...
Kalau kena gaya promosi tentulah di sini lebih hebat dari luar negara...
Snorkeling didepan resort..
Lihatlah airnya yang jernih...
Kami bertuah kerana dikalangan peserta ada jurulatih scuba diving...
Pulau Redangni memang tempat permainan dia...
Dia tau dimana lubuk ikan, tau batu karang dimana yang cantik....
Ikutkan petugas resort dia tidak membenarkan snorkeling di sini kerana arus deras...
Tapi bolehjer kalau ada yang pakar...
Snorkeling dibelakang batutu lebih menarik sebab ikannya lebih banyak...
Dan di situ ada tempat untuk memanjat kepada yang gemar aktiviti lasak...
Tapi menurut pekerja resort tempatnya agak ehm entahlah akakpun tak dengar sendiri...
Yang buat tak dengar kisahnyatu pergi juga ke sini ...
Subhanallah punyalah cantik, kalau dia ajak pergipun mesti akak nak ikut...
Mula sampai di jeti memang air laut yang jernihnilah yang paling akak kagumkan...
Terasa berada di kawasan kolam renang yang sangat luas...
Juga cantik dari pandangan sini...
Serba serbi cantiknyer..
 Ada buaian tepi pantai dan juga kemudahan bola tampar pantai...
Seronok tengok gelagat kengkawan yang masuk acarani ...
Antara acara yang buat kami semua pecah perut...
Macam-macam perangai maalumler dipulauni baru mula berkenalan..
Pasir yang halus dan putih bersih...
Langit yang biru dan laut yang jernih...
Memang seluas mata memandanglah masa berada di sini..
Jauh dari hiruk pikuk kotaraya... tenang habis...
Masa di sana rasa sangat relax dan tenang...
Pohon menghijau , laut juga hijau..
Macam-macam gelagat manusia yang boleh kita lihat di sini...
Ada kisah di pulau ini...
Pulau yang berdepan dengan Mutiara Redang Resort....
Masa balik dari snorkeling di satu pulautu jurubot membawa kami ke sini..

Ada lagi gambar menarik di sini tapi agak-agaklerkan...
Kalau nak merasa keindahan alam yang sangat semulajadi pergilah ke sini...
Sangat berbaloi...

29 comments:

  1. Redang adalah yang terbaik untuk snorkeling dan scuba diving. Kejernihan airnya memang tak dapat ditandingi oleh pulau2 lain. Sangat cantik. Saya rindu sangat dengan Redang.

    ReplyDelete
  2. Mmg best pegi ke sini.. uhuhuh.. rindu nak snorkeling..

    ReplyDelete
  3. cantik sangat kak..baru berangan angan nak ke pulau next year..pulau perhentian pon cantik gak kak..

    ReplyDelete
  4. sangat cantik bayangan air dengan 2 bot tu :)

    ReplyDelete
  5. Subhanallah..cantiknye kak..dh lama gie pulau2..harus ajak somi pergi nnt..

    ReplyDelete
  6. subhanallah.. memang cantik sangat... tak pernah lagi bercuti ke pulau, lepas ni boleh la ajak hubby ke sana

    ReplyDelete
  7. Serius cantik, Cho. Menggamit-gamit hati je nak pergi bila tengok gambar-gambar indah yang ada di sini. Bestnya kalau ada peluang ke sana.

    ReplyDelete
  8. ya Allah kak..cantiknye laut dia..ini yg x sabar nak pi ni..huhu

    ReplyDelete
  9. subhanallah cantik sgt kak!! tu pasal org kate pulau redang ni antara yg tercantik kat malaysia ni kan kak...kalo nak gi snorkeling mmg puas hati kat sini...pegang roti, ikan2 dtg serbu.....best2.....

    lieya tingin nak gi sini....ade gak tanye2 pakej kat laguna redang tu....3k gak satu kepala tapi mmg siap semua laaaaa.....ade org baru gi kat opis lieya nieh....akak kire untung laaa kursus pun dah buat kat sini...best2...

    ReplyDelete
  10. Subhanallah....cantiknya. Jernih nya air. Best lah akk dpt tgg view cantik nih.

    ReplyDelete
  11. Subhanallah.. jernihnye airr..
    mesti sonok berenang kan kak?

    ReplyDelete
  12. wow..memang cantik & indah pemandangan kat sini ni kak.. tak pernah smpai lgi kt sini...:)

    ReplyDelete
  13. Assalam cho
    Damai tgk gambar2 permandangannya
    Best kan
    Rinduu nk ke pantai camni mcm zaman blm kawen huhu
    Tp Redang sy blm sampai lg, antara pulau tercantik ni

    ReplyDelete
  14. memang cantik sungguh views kat sini kan :)

    ReplyDelete
  15. Cantiknya kak...teringin pulak nak pergi. Tapi saya takut naik bot. Huhuhuuu...

    ReplyDelete
  16. lama sgguh tak p tmpt cmni..damainyaa rasaaaaa.

    ReplyDelete
  17. Salam jumaat yer ! mmg cantiklah kat sini , plg suka laut membiru tu

    ReplyDelete
  18. cantiknya air pantai dia.. jernih je..

    ReplyDelete
  19. cantiknya air pantai dia.. jernih je..

    ReplyDelete
  20. Cantiknya... Hajat sudah tersimpan lama hendak menjelajah pulau2 di Terengganu tetapi masa belum mengizinkan.

    Hujung tahun laut bergelora kena tunggu awal tahun hadapan pulak.

    ReplyDelete
  21. Lama tak dtg sini....
    Memang cantiklah CZ...suci gitu....bilalah okje nak sampai sini agaknya

    ReplyDelete
  22. dah lama teringin ke pulau redang..
    cantik dan jernih lautnya...

    ReplyDelete
  23. klu cantik mcm ni nak terusss tggal kt sana la hehehe..

    ReplyDelete
  24. air laut yg jernih tu menggoda tul

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang