Bahan bacaan di Genius Aulad

Inilah semua bahan bacaan yang digunakan oleh anak akak semasa di Genius Aulad. Sebelum ini akak ada buat entry "Atikah dah boleh membaca" dan sebenarnya Atikah dan Azalia juga boleh membaca Iqra' dan reading.
Kesemua bahan bacaan yang digunakan oleh anak-anak Genius Aulad, Iqra' untuk pandai membaca al-quran, Reading with starting word untuk pandai membaca bahasa Inggeris dan Bijak bahasa untuk pandai membaca bahasa malaysia. Lengkaplahkan..
Bijak Bahasa, inilah buku yang digunakan Atikah semasa di Genius Aulad. Buku ini memang ditulis oleh Genius Aulad untuk pelajar dia , rasa macam tak pernah tengok kat pasaran.
Ini Dik Ya punya starter words baru masuk level yang selalu kami sebut buku Adam & Dina (kalau buku Ladybird tu Peter & Jane). Teringat satu cerita, kawan Azalia ada sorang yang dah naik level 6 @ 7 jadi akak cakap kat dia "Dik Ya ni lambat macam kura-kuralah". Dia boleh cakap gini " takper ibu kura-kurani lambat tapi dia terus jalan nanti dia sampai dulu. Nanti kawan adik yang lajutu kena ulang balik sebab laju sangat tapi tak betul-betul belajar." kuang.. kuang janji dia tak kalahkan. Lagi satu nanti dia cakap kawan dia ada ramai yang lambat dari dia..
Ini untuk kakak pulak dah nak masuk level 7. Kira tersangatlah ok untuk akak buku ini sebab Adam & Dinani lebih Islamic sikitkan tang dog tu ganti cat, ada cerita pray, hubungan kekeluargaan dan kejiranan yang baik. Tapi buku ini juga rasanya untuk student Genius Aulad sahaja entahler akakpun tak tahu.


Comments

  1. selalu dengar pasal genius aulad ni.. kalo ada kat jb kan best

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah, GA ni bagus sgt! puas hati hantar anak2 ke situ. Iman pun dapat baca iqra' dan adam n dina dgn baik, begitu juga bijak bahasa.

    ReplyDelete
  3. genius aulad mana ni kak?

    ReplyDelete
  4. menarik genius aulad ni. InsyaAllah Aleesya dah 5thn nanti nak antar situ juga

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum semua... memang terasa gembira gak sebab dapat tengok perkembangan diaorang dari zero kepada tahu banyak benda.. syukur... lagipun paling best GAni ialah dianyer sistem takder stresskan budak2 takder periksa punya... tapi more to explore budak2 punya minda kot... kalau anak akak yang 4tahn dan 5 tahun homework dia tak banyak boleh kata cam takderler tapi anak kawan akak yang 6 tahun dah ada homework.. dia nyer sistem ikut kebolehan anak2 itu sendiri dan juga umur dia..
    macam bacaan ini bukan dia ajar satu kelas tapi tumpuan pada sorang2 anak tu sebab kawan sekelas azalia der yang dah naik level 7 tapi azalia masih level 4.. tak kisahler kan yang penting diaorang enjoy dan dapat manfaat dalam setiap sessi pembelajaran.. "Lessons Beyond Classroom!" isyh akakni macam guru beso lak yerk... anak akak di GA Bandar Kinrara...

    ReplyDelete
  6. kak. klo dekat ngan putrajaya ada tak??

    ReplyDelete
  7. baguslah akak hantar anak2 akak sekolah di sini.. selalu dgr pasal tadika ni.. ni tempat berprestij ni.. bertuah anak2 akak belajar di sini..

    ReplyDelete
  8. bagusnya kak buku2 bacaan tu...

    saya pun penin nak cari buku bacaan utk anak2

    ReplyDelete
  9. akak.. nani tak pernah tengok citer ni.. ooo best ye.. nanti nak tengok.. :D panjangnye citer akak.. ehehehe.. :) syok anak2 pandai wat keje sendiri.. nanti besar leh jadi anak yang berjaya ye.. :)

    psttt.. family nani suka masak cuka.. kalau kat kg buat ikan duri.. lagi best... nyum nyum. ;D memang sesuai utk yg tak brapa sihat.. sbb dia masam2 kan.. :D

    ReplyDelete
  10. aah dekat pjaya adatak?bleh g antr merah kat sana..mcm besh jer GA nie=

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts