Nuffnang saya

Followers

Wednesday, June 22, 2016

B-Kidzanian ~ Kidzania Pazzport

Kisah Kidznia akak sebenarnya belum tamat lagi.. Tapi masatu dengan kesibukan akak yang ternyata maka tertangguhlah gambar di dalam draf. Ini ada masa sikit ditambahkan kerinduan akak untuk menulis dan membaca blog sendiri akak kuatkan semangat untuk menyambung kisahnya... 

Akak pergi Kidzaniani bulan November tahun lepas dengan anak-anak.. Sebelum ini tiada lagi cerita di Kidzania ada mengeluarkan pazzport (macam paspot)... Ini satu benda baru pada akak kerana tahupun maklumat ini masa bersembang dengan ibu yang sama-sama menunggu anak bermain.. Katnya lebih berbaloi kalau ada pazzport ni. Rugi juga kerana kami sudah bermain hampir 3 jam... 
Pejabat untuk membuat pazzport terletak di tingkat satu.. Di sini petugas akan mengambil gambar dan pazzport akan disiapkan serta merta... 
 
Bayaran yang dikenakan :-
RM30 (kali pertama)
RM15 (jika hilang dan hendak diperbaharui)
Syarat :-
Masa pergi ke pejabat tersebut mesti ditemani oleh orang dewasa dan tidak boleh hanya kanak-kanak.
Inilah rupa pazzport Kidzania anak akak..
Kini dah jadi warganegara Kidzania... 
Ini rupa biodata di dalam pazzport....
B-Kidzanian hanya hingga umur 17 tahun...
(lihat gambar di atas) 
Satu sticker diberikan setiap kali datang ke Kidzania..
Macam pasport betul tu ada cop ...
Kalau pergi ke cawangan KIdzania lain akan dapat sticker negeri tersebut...
Maklumat mengenai pazzport Kidzania....
Gambar dari facebook Kidzania

Kelebihan:-

1. Akan dapat duit lebih kalau buat kerja..
2. Mendapat diskaun kalau pergi ketempat yang kena bayar....
3. Pazzport laku digunakan di mana-mana cawangan Kidzania....

Rupanya 'CitiZen' di sini ada 3 peringkat, tengok gambar seperti di atas.. jadi untuk dapat lebih kelebihan kenalah jadi honorable CitiZen.. Untuk maklumat lanjut bolehlah pergi ke laman web rasmi Kidzania... http://www.kidzania.com.my/get-your-pazzport/

3 comments:

  1. ingatkan mahal sgt nk bt pasport kidzania nih kak...

    mcm2 kelebihan pada yg ada pasport nih yek... bagusss

    ReplyDelete
    Replies
    1. paspotni bukan tiket masuk tau ... tiket masuk harga lain ... yang paspotni hanya untuk point dan juga kelebihan lain...

      Delete
  2. Siap ada passport lagi gitu. Bukan main seronoklah dapat jadi citizen of Kidzania.

    Oh, tiket masuk dengan passport berbeza ya, Cho! Ingatkan dah ada passport, tak payahlah bayar mahal lagi.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang