Nuffnang saya

Followers

Wednesday, January 22, 2014

Semuanya serba baru

Terima kasih atas kata semangat untuk dik Ya untuk entri sebelum ini.. Dah tunjukkan kat dia komen-komen dari 'auntie' semua, dia senyumjer. Masa ambil duittu semalam tergelak jugalah sebab dia duduk dengan budak lelaki yang juga kawan satu van pergi sekolah dengan dia. Akak tanyalah cikgu suruh duduk belakangker dia yang nak. Katanya cikgu suruh, entahler mungkin dia sendiri nak duduk belakang sebab budaktu jer yang dia kenal. Nak baliktu siap budak lelakitu cakap "bye-bye Azalia" depan mak dia.. ha.. ha...  mulatu heran juga rupanya naik satu van...

Berbalik pada tajuk apa yang barutu Cho Zila?? Takkanler duit dah kena kebas dek orangpun beli benda baru kot.. Mun orang kebas beg tangantu turut menghilangkan maklumat diri kenalah buat baru semuanya. Mula-mula mestilah kena buat kad pengenalan terlebih dahulu barulah boleh buat benda yang lain. Nasiblah sekarangni semuanya lebih mudah berbanding waktu dulu semuanyapun dah selesai.. Merasalah akak dapat kad yang baru belaka...

KAD PENGENALAN :-

Yang ini paling pentingkan, syukur Jabatan Pendaftaran Putrajaya di buka pada hari sabtu dan ahad. Lepas kenatu hari ahad terus akak ke Putrajaya. Memang tak ramai orangpun haritu dan urusan memang selesai tak sampaipun 15 minit. Gambarpun ambil di situjerkan, dan tak perlu bayar apa-apa sebab ada salinan repot Polis. Katanya 24jam kad pengenalan akan siap. Maknanya isnin dah boleh ambil.. yee ha!! dapat kad pengenalan versi baru...

LESEN MEMANDU :-

Yang ini akak buat lambat sikit sebab takder masa nak pergi dengan minggu lepaspun dua hari cutikan.. Akak pergi ke Pudu Sentraljer sebab senang naik LRT dari Seri Petalingpun tentu sampai.. Nasib keputusan akak betul semuapun mudah belaka urusanpun tak sampai 20 minit.. Syukur semuanyapun dipermudahkan oleh Allah s.w.t. Hanya bawak satu salinan kad pengenalan dan juga 1 keping gambar. Yang gambartu tak payahpun tak per sebab dia boleh guna gambar kad pengenalan. Tapi akak dahpun ambil gambar jadinya gunajerler gambar yang di bawakkan.. 

ATM KAD :-

Yang ini mudahjer bank sekeliling pejabatjer tapi minggu lepas memang sibuk sesangat tak sempatpun semuanya buat mingguni.. So selesai sudah harap semuanya  baik belaka lepasni. Janganlah ada musibah sebegini lagi... 
 Tengok baru-baru belaka...
Tapi dompet tak belipun lagi .... 
Tengok gambartu memangler rasa muka akak dah bertambah bulat... 
 Nampak dekatjer Pudu Sentraltu tapi nak jalan jauh jugakkan... 
Takder keja ambil gambar orang bekerja... 

Lupa nak cerita yang dalam beg tangan di kebas dek orangtu ada satu kamera digital yang selalu akak guna untuk gambar di blog akakni.. Yangtu tak dapat yang baru lagi, harap suami akak bacalah blogni kot dapat yang baru.. Kita nak kamera Nikon atau Canon yang terbaru.. ha.. ha... Beranganler pulak.. takperler sekarangni ambil gambar pakai kamerapun ok jugakkan...

15 comments:

  1. mesti cantik tersusun dalam dompet kad2 baru tu...heee
    saya pun suka ke UTC perak berurusan. sabtu dan ahas pun buka sampai malam.

    ReplyDelete
  2. Bag tangan dapat yg baru tak...hehehe...

    ReplyDelete
  3. maaf lama x singgah sini rupa2 akk ditimpa musibah... takziah yer kak... perampok ade dimana2... smg lebih berhati2 selepas ni (ingatan utk diri sendiri juga...)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah! semua dah baru ye Kak.. harap peristiwa lama tak berulang...

    ReplyDelete
  5. Walau dah kena musibah sebab redha ketentuan Allah itulah semua kerja dipermudahkan. Percayalah yg buat kerja jahat tu pasti dpt balasan..

    ReplyDelete
  6. Sementara dpt yg elok, beli dulu purse yg murah-murah utk simpan semua yg baru-baru tu..

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah, Allah permudahkan urusan akak...

    ReplyDelete
  8. assalammualaikum..
    BW dan terus singgah sini..n polow terus (#530)..

    alala sian nya .. bersabar eehh.. t dpt ler hadiah kamera tuuu..

    kuazue.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah..
    semua dh settle..
    semua serba baru ye..
    ada hikmahnya tu kak.

    ReplyDelete
  10. alhamdulillah. settle bab2 kad nih. ada hikmah dsebalik kejadian tu kan kak. pasni boleh req ngn cik abe lah. nikon se! hehe

    ReplyDelete
  11. alamak cho zila kena copet ke... adoi... sabar ye. mesti rasa fobia kan...

    ReplyDelete
  12. Baru2 ni Aina pun buat IC baru tetiba je tak ada dlm dompet...cari2 tak jumpa juga entah mana cicir.

    Kalau kena ragut memang fobia sangatkan?

    ReplyDelete
  13. dah settle semua2 urusan tu legalah kan !

    ReplyDelete
  14. syukur dah selesai kad2 dokumen2 yg penting2

    ReplyDelete
  15. kena kebas ke handbag? terpaksalah kena buat dan beli yg baru kan...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang