Nuffnang saya

Followers

Thursday, January 2, 2014

Padi Seberang Perak

SELAMAT TAHUN BARU SEMUANYA....
Dah lama tak bersua maalumler sibuk dengan urusan budak sekolah...
Semangat baru tapi tak sempat nak buat cerita yang berkaitan...
Jomler cerita pasal kisah yang dahpun dalam draft...

Akakni kalau balik kampung selalu ikut jalan Kuala Selangor-Lumut...
Jalannya lebih seronok sikit sebab dapat menikmati keindahan alam semulajadi...
Kalau pernah lalu kawasan ini tentu dapat tengok betapa luas terbentang sawah padi di Seberang Perak.. 
Baru-baruni keluar berita yang MARDI telah mencipta tanaman padi tanpa air bertakung yang dikenali sebagai Aerob dan kawasan ini juga terlibat...
Aksi mata dah sepet dek sinar matahari..
Kat kampung tak sempat nak melawat bendang... jadi singgah sini jerler... 
Dik Ya tanya mana 'orang-orang' yang ada di sawah... 
Nasib dik Ya layan ibunya dengan posing macam-macam gaya... 
Pertengahan jalan terkejut tengok asap hitam... 
Ada rumah yang terbakar rupanya.. 
Masani kereta bomba belum sampai lagi... 
5 minit lepas kami melepasi rumahni baru nampak kereta bomba datang.... 
Semoga keluarga ini tabah.. teringat pulak kisah Anum @ Keluarga kami diuji lagi

27 comments:

  1. baru2 ni balik kg di klang tak ikut pun jln ni coz drive sdiri ngan anak2 je..asben tak leh cuti dah.kalau dgn asben bole laikut jln ni singgah2 .balik sdiri ikut hway je la.

    ReplyDelete
  2. Kampung ni yg best cantik scenary kakak suka tengok.

    Kesiannya rumah terbakar - mereka sedang diuji oleh Allah.

    ReplyDelete
  3. bila tkg sawah bendang kehijauan yg luar terbentang...sejuk mata memandang kan akak

    ReplyDelete
  4. cantiknye kak...subhanallah!!! saujana mata memandang....kalo lieya laa balik kg suasana tepi jalam mcm ni mmg tak sudah2 laa dok snap2 gambar heheeheh siap behenti lagi ber photoshoot sedas dua heheeheh...

    tgk pic sawah bendang ni teringat cite nur kasih kak....kan cite dieorg kat kawasan2 mcm nieh....cantik jek tgk drama tuh....

    ReplyDelete
  5. Selamat thn baru kak...
    Sy suka tgk pmandangan hijau camni....walau kat kg slalu tgk...masih x bosan nak ngadapnya....

    Kesian kuarga tu....moga mereka tabah hadapi ujian dri Nya...

    ReplyDelete
  6. Selamat tahun baru...


    wow....tenang je...bila lihat sawah padi nie....

    ReplyDelete
  7. mmg sungguh indah perjalanan sepanjang ke lumut . suka tengok pokok2 besar yg ada di sepanjang sawah bendang tuh . semoga keluarga yg terlibat dgn musibah itu bersabar dan redha .

    ReplyDelete
  8. Salam..slmt tahun baru :)

    Sama la kita..klu blk kg mmg ikut jlmn seberang perak gak..dekat sikit.

    ReplyDelete
  9. cantiknyer pemandangan sawah bendang sejuk mata memandang...
    pandai dik ya berposing...comel...

    ReplyDelete
  10. Falsya penah ikut jalan lama nie..tenang je mata tgk sawah padi hijau2..jakun lak tetibe..kat kl mana je nak jmp sawah padi kan..tuh yg jakun tuh..eehehehe

    ReplyDelete
  11. Jelesnya akak sempat singgah untuk amik gmbr. Saya penah lalu sini masa tu nak gi Pangkor. Tapi nak berenti amik gmbr rasa cam malumalu kucing plak. Lagipun time tu kita gemuk sbb tgh pregnant.

    Ka, rumah terbakar tu cemana? selamat tak? Nape kakak atikah takde posing kali ni?

    ReplyDelete
  12. ngeri jugak tengok asap hitam tu kan...

    ReplyDelete
  13. nanti datang lah semula bila padi dah menguning!!

    kesiannnya!!
    sepet mata jadiknya!!!

    ReplyDelete
  14. cantiknya pemandangan di sawah...tiba2 rindukan kg....

    ReplyDelete
  15. mmng cantik sgt pemandangan sawah ni...hijauuu je..

    kesiannya org yg rumahnya terbakar tu..moga mereka tabahkan hati..hrp takde hilang nyawa

    ReplyDelete
  16. sawah padi kt mana2 pun sama... mmg cantik pastu sejuk mata memandang

    ReplyDelete
  17. Sawah padi ni area dekat2 Sekinchan tu kan kak?

    ReplyDelete
  18. Mesti akak lalu depan kampung husband saya! :)

    ReplyDelete
  19. happy new year kak! semoga segalanya perkara kebaikan yang iusahakan sepanjang tahun ni dipermudahkan oleh Allah...Aminnn...

    ReplyDelete
  20. cantik tengok sawah padi, rajin dik ya melayan ibu ye

    ReplyDelete
  21. moga dipermudahkan dan diringankan segala beban buat keluarga tu ye,kak.mmg betul kwsan tu cantikkn kak..tringat kenangan lalu situ nk ke pangkor dulu :)

    ReplyDelete
  22. kdg klu blk kg husben kt pntai remis kami lalu seberang perak...mmg tak kan miss sanp gambo bendang

    ReplyDelete
  23. salam perkenalan, nie dekat dgn kawasan kg saya nie..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang