Followers

Saturday, January 11, 2014

Musibah datang musibah pergilah lekas

Harini datang lagi satu nusibah dalam hidup ini...  Selalu dengar orang mengalaminya tapi tidak merasainya... Bukan musibah besar manapun tapi hati tetaap rasa tidak sedap.. Bayangkan insan yang diduga dengan musibah besar, betapa kuatnya mereka. Terasa kerdilnya diri ini...

Tiba-tiba teringat arwah tok akak.. kalau datang penyakit dia cakap "adalah dosa tok dengan Allah, syukur Dia ingatkan tok".  Gitu... Ini kita baru Allah uji sikit dah gelabah semacam. Setiap dugaan pasti ada hikmahnya, percayalah....

Musibah datang namun lekaslah pergi., Sebenarnya akak baru  kehilangan beg tangan   yang tentulah ada dompet yang menyimpan dokumen pentingi. Hilang duit tak sebanyak manapun tapi kepalani berat memikirkan  banyak tempat yang kena pergi untuk menggantikan yang hilang. Oklahkan itu dugaan kecil moga akak mengambil iktibar dari dugaan ini.. Moga Allah berikan kesedaran pada sipenjenayah tersebut janganlah menyusahkan orang lagi. Malamni tak pasal-pasal akak masuk Ibu Pejabat Polis Daerah Serdang yang akak selalu lalujer. Sebelumtu akak dahpun buat repot di Balai Polis Bandar Puteri yang akak baru tau kewujudannya..

Gitulahkan kalau tak jadi kat kita mana kita nak ambil tahukan...  panjang lebarlak bebelan akak untuk entri kali ini...
Bolehkan letak gambarni sebagau bukti yang akak sampai sini.. 

25 comments :

  1. Hilang camne tu kak? Kena ragut ke ??
    Moga dipermudahkan urusan semua kak...mmg bnyk tmpt nak kena report tu...sabar ye...

    ReplyDelete
  2. Akak kena ragut ke atau hilang dlm masjid stau surau sbb kes mcm ni pernah jadi
    Sabar ye kak nk buat macam mana lg redo je maybe ada hikmah yg kita tak tahu betul ckp akak tu sedih mestilah sedihkan nk buat ic baru pastu klau ada kad bank dlm tu lg lah tp tak pe sabar ye allah nk bd yg lebih baik tu in sha allah jgn sedih2 lg coz ada org yg terima musibah lg besar. Hahsaha jm tulis ayat dh tak ada noktah. Klau kak nak tahu 2 mggu lepas adik jm eksiden patsh pergekangan tangan pasang besi dan juga besi d cari lg teruk musibahnye so akhir kalam akak sabar tau. Tak pe jm kan ada heeee

    ReplyDelete
  3. Ya Allah! mcm mana boleh hilang kak?? sabar ya..
    mgkin ini ujian kecil dari-NYA...

    ReplyDelete
  4. Sabar yer Kak~
    betol kata akak.. setiap yang berlaku pasti ade hikmah nye. Allah tidak akan menguji hambanye diluar kemampuannye.

    Cam mana boleh hilang Kak?
    jenayah kat mana2 sekarang ni kan~
    Akak hati-hati yer.
    *peringatan utk diri sendiri jugak.

    ReplyDelete
  5. Ya ALlah kak.sbr ye.moga di permudahkan segala urusan akk ye kak.Amin.

    ReplyDelete
  6. Bukan kata dompet hilang je kita bingung semacam, hilang hp pun sama sbb dlm tu byk maklumat. Betullah zila, nk ganti dokumen tu yg banyak kerja nak buat. In sha Allah, ada rezeki lebih besar Allah nak bagi tu.

    ReplyDelete
  7. Innalillah...
    Moga segala urusan akak dipermudahkan

    ReplyDelete
  8. Assalam cho
    Sabar ye, dpt rasakan mcmana gelabahnya
    Smlm sil hilang wallet jg bkn dia sajakalut kitapun sama hu huu sbnya byk kad2 penting tu ic, lesen credit kad. Pening nk kena report bagai

    ReplyDelete
  9. Bykkn brsabar n buat solat hajat. Mohon petunjuk drNya. Insyaalah kalu masih ada rezeki dptlh. Kalau bukan rezeki , redholh. Akak pn minggi lepas trcicir dompet..didlmnya ada rm1k, segala kad kreditn kad2 pnting. Akak brsujud n memohon. Alhamdulillah akhirnya rezeki masih brpihak. Allah menguji sbb sygkn kita or mungkin mengingatkn kita agar tdk lalai utk brsujud pdNya...

    ReplyDelete
  10. alahai kak..
    dugaan dr Allah.
    mmg pening gk tu..
    nk kena buat mcm2..huhu
    kak tertinggl beg dompet kt mn?

    ReplyDelete
  11. allahuakbar...camne leh hilang kak? kena curi kat mana?,...hrp semuanya dipermudahkan ye kak..

    ReplyDelete
  12. byk2 bersabar ye kak..
    bersabarlah dgn ujian allah swt.. adakalanya dia tarik sikit drp kt krn dia nk beri sesuatu y lbh baik.. moga smuanya bjln lncar ye kak

    ReplyDelete
  13. Ya allah..macam mana boleh hilang..memang lecehkan biler hilang beg yang banyak dokumen kita..nak selesaikan satu2..nak buat report segala..banyakkan bersabar yer...

    ReplyDelete
  14. mcmana boleh hilang handbag akak? geram dgr kes yg mcm2 skrg ni, semoga semuanya dipermudahkan, ada hikmah di setiap kejadian ini kak

    ReplyDelete
  15. Mmg jiwa kacau jgk kalau hilang dokumen penting dlm purse ni. Sedangkan terdelete gmbr dlm fon pon dah sedih, inikan pula dokumen penting. Huhu. Sabar ye kak.

    ReplyDelete
  16. semoga semuanya dipermudahkan... mmg la nak buat ic pun satu hal kan...

    hi lama nau sy tak blogwalking... :-)

    ReplyDelete
  17. Kak...mcm mana boleh hilang? Kena ragut ker kak? Sabar yer.

    ReplyDelete
  18. sabarnya ye kak... mmg leceh sikit semua urusan tu

    ReplyDelete
  19. kena ragut ke atau ada sesiapa yg ambil ketika bekerja?
    sabar ya kak...

    ReplyDelete
  20. ya Allah kak...dugaan besar tu....henbeg kalo ilang mmg byk kerja ...abis semua bende2 penting...tercicir ke atau akak kene ragut ke....ish risau plak lieya.....hope semua urusan akak dipermudahkan yea kak....ape2 hal akak infom kami key...

    ReplyDelete
  21. Betul kak..selalu dgr kwn sendiri kena ragut..kita tak alami tak tahu situasi camne..cuma tahu perasaan marah,kesal,susah hati, kalut. smg ada hikmah stp kejadian yg menimpa akak..byk2 bersabar ye akak.smg ALLAH balas di dunia dan akhirat perbuatan si peragut tuh..AMIN

    ReplyDelete
  22. moga dipermudahkan segala urusan cho,
    saya simpati..

    ReplyDelete
  23. Ya Allah.sabar ye kak..moga dipermudahkan segala urusan..

    ReplyDelete