Nuffnang saya

Followers

Thursday, January 23, 2014

Azalia yang senang makan

Harini dah khamis syiokler pulakkan esok dah nak jumaat.. minggu depan dah cuti CNY. Ingat nak balik kampung kalau diizinkan oleh Allah swt. Selalu CNY akak malas nak balik kampung maalumler orang Cina di KL/Selangorni ramai yang Ipoh mali talak sombong punya.. Jalan memang jem. Rasanya tahun 2010 kot akak dah sampai Puncak Alam boleh pusing balik sebab tak larat nak makan jem.. Yo ler tengok kat situ dah teruk jemnyer kalau ke depan lagi isyh  baik tak payah nasibler mak dan bapak akak jenis tak kisah sangat... Tapi tahunni nak juga mengharungnya sebab CNY nanti hari isnin cuti juga sebab ganti Hari Wilayah yang jatuh sama dengan CNY.. Jadi ada cuti 4 hari... Kali ini nak balik awal sikit.. dengarkanlah nanti sampaiker atau pusing balik macam dulu... Mintak Allah permudahkanlah....

Sebenarnya nak buat tajuk Azalia yang kuat makan cam tak baikjer jadi cakap senang makan.. Syukur sebenarnya anak-anak akak memang senang nak bagi makan. Pada diaorang asalkan adajer tak payah nak beria makan bertambah-tambah. Teringatkan status akaun fb adik akak di Ipoh sana yang anak dia susah benor nak makan padahal maknya dah masak macam-macam (tak sangka dia rajin sejak ada anakni.. ha.. ha..) .Tapi tuler akak rasa anak akakni macam akak jugak senang nak makan.. Mak dan bapak akakpun kalau akak yang balik kampung memang selalunya banyak benda yang dia ingat nak bagi akak makan.. Sebab akakni memang kaki makan berbanding dengan adik akak yang lain memilih sikit. Itu yang berjangkit dengan anak akak.. Jangan tak tahu diaorang boleh makan banyak sekalipun makan nasi kosong dan kicap sahaja. Masa Azalia kecik lagiler makan nasi kosongjer, sampai moyang diapun ikut makan nasi kosong sebab teringatkan cicitnya punya perangai. 

Syukur dengan keadaan ini.. Gambar bawah dah lama juga tahun sudah tak silap. Permintaan nak makan pizza. Paling mudah pergi ke Giant Bandar Kinrara kita makan Pizza Hut.. Anak akak kalau jalan kawasan Bandar Kinrara pakai baju duduk rumahjer, baju tidurpun selalu buat. Sekali haritu balik Ipoh rumah adik akak, anak dia nak jalanjer dah tukar baju untuk berjalan.. Tu yang bila balik sini diaorang kata nak tukar baju. Ibu dia akan cakap "akak dan dik Ya dah comel, pakai baju tak comelpun tetap comel".. dasar pemalas ibumu ini... Isyh macam panjangjer entri akak kali ini...  
Layan dia nak makan pizza...
Tapi dia nak juga makan spageti...
Aiskrimtu dia juga yang punya... 
 Makan spagetijer yang dagingnyer tak nak di makannyer... 
Pizza pun tambah lagi...
Ini semua ana yang punya!!!
Masa kat Pizzani ada kenangan dengan Azalia yang suka memerhati orang..
Tiba-tibajer dia cakap, "lama betoiler orangtu nak order pizza, penat kakaktu tunggu"..
Dalam makan penuh perasaantu dia perasan gaktu...
Kenapa dik Ya cakap gitu?
Sebab suami akak kalau nak makan kat kedai dalam kereta dah kena 'decide' nak makan apa..
Akak dah tanya siap-siap pada anak-anak  jadi tak payahler nanti dengar ayah dia bising..

Lepastu sebab dia lama sangat makan sebab banyak makanan plus dia makan kuantiti kecil..
Akak cakap kat dia mesti makciktu cakap "Lama betoiler budaktu makan tak padan dengan badan yang kecik".. ha.. ha... tuler pasal tak baik mengata orangkan... 

29 comments:

  1. Salam Kak Cho, salam anak2.. moga sihat sentiasa... Azalia yg bagus, bab makan tak demand yea.. Alhamdulillah, senang ati ibunya...

    ReplyDelete
  2. suka makan azalia yg kecik molek ni yea...

    ReplyDelete
  3. syukur ank akk senang mkn.
    berbanding dgn ank sy mmg susah nak makan..kadang buntu tak tau nak bg dia mkn apa.susu lah penyelamat keadaan.

    ReplyDelete
  4. salam... alhamdulillah syukur... senang hati bila dapat ank senang makan... tak payah nk pening2 kita tolong pikir

    ReplyDelete
  5. tak sabo nak tunggu cuti raya cina...bestnyer...bagusla azalia senang senang makan tak memilih sama ngan sara anak saya tuh mudah jer bab makan semua dia balun...

    ReplyDelete
  6. Sama mcm anak dara saya tu kak. Suka memerhati orang. Baguslah azalia suka makan.

    ReplyDelete
  7. hhehheeh mcm2 lah dik ya nih... suke gambar last tuh... heheheh ini sume ana yg punya

    kalu dana suke sgt tgk bdk2 suke mkn or selera mkn... seronok

    ReplyDelete
  8. sm la..plan CNY nk blk kg gak
    inshaAllah kalau jd..

    mkn pizza..lama tk mkn lah..

    ReplyDelete
  9. Yeayyyy xsabau nak cuti pjg..heheh..untung la dik ya senang nak makan kak ila..kene mcm anak buah falsya, ssh sgt nak bg die mkn..as in ssh sgt..mmg menguji kesabaran betul..hehehe

    ReplyDelete
  10. Kiranya dia pun alert juga walau sambil makan mata nampak apa yg ada disampingnya... kesian org dok menunggu agaknya tu.

    ReplyDelete
  11. anak saya pun susah sgt kalu srh mkn... tapi kalu kat kedai or kat rumah nenek dia byk la pulak dia mkn... ummi dia masak x sedap kottt... huhu.. sedih!

    ReplyDelete
  12. boleh gang dengan Dania...dania pun dah kuat makan dan dah bam bam dah sekarang...

    ReplyDelete
  13. bagusnya azalia..anak sulung sue tu, nak kena suap (kalau kat rumah) sbb suapkan bambam sekali baru la dia makan banyak. kalau suap sendiri, mmg sikit la jawabnya dia makan..

    ReplyDelete
  14. Kira bagus lah Azalia ni Kak..bersyukur lah ni sbb dia senang nak makan kan?..klu Pa'e agak memilih jgk..tensen kekadang bila time nak bagi makan..huhu

    ReplyDelete
  15. ni yang saspen ni kak. Saya yakin anak2 ikut karektor parents mereka. Saya ni memilih makan. Hanya benda yg saya suka je sy makan banyak. Kalo tak suka, tak usik terus. Harap2 anak saya tak ikut perangai tu wp sekarang dah nampak ada tanda makan memilih tu. Huhu..

    Bagus la anak2 akak boleh makan nasik kosong je. Saya sgt kagum.

    ReplyDelete
  16. oklah dari anak2 yang susah & memilih makanan, pening kepala memikirkan

    ReplyDelete
  17. seronok kalu anak senang nak makan, x memilih.. nak pi mana2 pon senang nak makan ape jerk boleh..

    ReplyDelete
  18. Baguslah kak.... Anak munna dua2 jenis pilih makan..... Susah klu nak bawa diorg pergi makan mana....

    ReplyDelete
  19. seronok layan anak yang tengah berselera makan ni, ada je idea nak makan/masak apa kan :)

    ReplyDelete
  20. beznya dia suka mkn..kdg2 knk2 ni ssh nk mkn kan..

    ReplyDelete
  21. beznya dia suka mkn..kdg2 knk2 ni ssh nk mkn kan..

    ReplyDelete
  22. Kat rumah ni yg senang makannya OKje hehe...anak anak agak memilih sikit...So Azalia boleh le geng ngan auntie

    ReplyDelete
  23. saya cny ni balik kg,adik ipar nak tunang...

    sedap ye azalia makan piza ngan spageti

    ReplyDelete
  24. senang hatikan tgk ank2 senang dan tidak cerewet makan....

    ReplyDelete
  25. bagusla azalia sng nak mkn..tentu kak cho pun msk...kyra mmg liat nk mkn..pemilih ckit..tu yg buat sy klu nk msk kena tnya kyra nk mkn apa..mmg ikut perangai sy dari kecik pemilih...kekeke

    ReplyDelete
  26. alhamdulillah...danisha pun da kuat makan dah skang..abes pageti..makan 2 keping donut plak.....alhamdulillah..suke sgt anak2 kuat makan..x makan tu yg riso huhu

    ReplyDelete
  27. best nya makan pizza
    memang layan :)

    ReplyDelete
  28. untugn akak....selalunye budak payah nak makan....ni senang makan...mcm lieya plak kak, si mia mija senang makan...tapi dayyan aduuuhhh sampai kene pakse.....kene pandai tackle masak makanan peberet die baru nak makan...

    boleh tahan anak2 akakmkn yeak...spegeti, pastu pizza lagi...bagus kak camtu...biar dieorg makan byk dari takmo makan...tapi anak2 akak tak chubby pun, tetap menten slim...tu bagusnye kak heheheeh

    ReplyDelete
  29. sukanya kak azalia makan pizza....

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang