Nuffnang saya

Wednesday, May 16, 2012

Moh Berkayuh Untuk Kesihatan

Memang dah lama betoi teringin nak ada basikal untuk berkayuh di waktu pagi atau petang dan akhirnya suami akak beli basikal MTB XDS Zero38. Sebenarnya masa pilih basikal untuk hadiah harijadi Atikah suami akakni terjatuh hati dan berminat nak beli basikal. Akhirnya MTB XDS ini menjadi pilihan...

Walaupun basikal ini suami akak yang punya tapi buat masa sekarangni akak yang selalu guna. Kebetulan sekarangni memang akak seronok sesangat nak berexercise maka dapatlah akak pelbagaikan xtvt tersebut. Akak pergi aerobik, akak pergi berjogging di dua tempat berbeza dan berbasikal... yeeha teramatler seronoknya sekarangni..

Walaupun usaha keras selama dua bulan ini belumlah berat badan akakni turun dengan jayanya tapi sekurangnya akak rasa seronok. Sebenarya dulu masa akak bujang selalunya akak berkayuh dengan sepupu ke Padang Polo dari Taman Istana. Sampai di Padang Polo kami akan berjogging mengikut keupayaan dan sebelum balik singgah dulu makan. Syiok betoiler.. Banyak kali juga kami ke Air Terjun Ulu Kinta dengan basikal.. alamak sangat rindu zaman itu hokay...
Teringat juga kenangan kami sama-sama join xpdc berbasikal dari Ipoh ke Lumut untuk program Rakan Muda. Memang letih sebab masatu basikal yang digunakan memang tak canggih langsung. Masatu juga akak kenal dengan Wahid Senario masa sebelum dia femes.

Jom tengok gambar basikal yang mungkin akan membantu akak sihat dan cergas.

14 comments:

  1. sy pun dah kena berdiet keras ni...nak raya dah ni huhu

    ReplyDelete
  2. Happy cycling sis! saya pun slalu berbasikal dan join jelajah..basikal tu pun hadiah sempena hari jadi..tp baru naik 2 bulan, tp tau2 je preggy! sudahnya beberapa bulan lps berpantang baru bole kayuh basikal..hehehehe :D

    ReplyDelete
  3. syok gak ada hobi mcm nie kan

    ReplyDelete
  4. syoknyeee... lama dah tak berbasikal.. entah pandai lagi ke tidak ntah haaha

    ReplyDelete
  5. waaahhh beskal mahal ni kak....e he hehe he

    insyaallah kak, kalo akak displin dan rajin boleh turun tu....caiyok2 kak...moga impian akak telaksana....

    ReplyDelete
  6. teringin gak berbasikal...bila la dapat beli beskal ni...selamat berbasikal ye kak...

    ReplyDelete
  7. Kakak jeles tengok org pandai berbasikal. Kakak akhir tahun lepas konon nak belajar dgn anak kakak malam-malam sebab malu org nampak tapi tak boleh juga...

    ReplyDelete
  8. bestnya ada basikal...nampak gaya saya kena tunggu anak anak besar sikit baru boleh ajak diorang berbasikal..

    ReplyDelete
  9. bagus akak...kuat semangat untuk sihat!!..

    ReplyDelete
  10. bestnye dapat basikal.. free boleh mengayuh.. xtvt sihat tuh~

    ReplyDelete
  11. Uiii. Nampak cam basikal mahal ni... walau pe pun, hati-hati kayuh tu.. jgn smp terpeot tepi jalan plak,

    ReplyDelete
  12. selamat berbasikal kak.. lama dh x bawak basikal.. last zaman sekolah dulu kot.. hehe..

    ReplyDelete
  13. lame betul x berbasikal.. sakit peha kalau lepas berbasikal..

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang