Followers

Friday, April 20, 2012

Makanan semasa jamuan harijadi April

Tarikh : 08/04/2012
Xtvt : Majlis Harijadi Miqhta, Atikah, Mak Usu dan Nadia
Tempat : Rumah Nenek

Pada tarikh itu berlangsung majlis harijadi untuk Miqhta iaitu cucu kepada Achik dan anak kepada sepupu suami akak Ija yang genap berumur 2 tahun keesokan harinya. Oleh kerana besday Atikah juga bulan April maka Ija ajak Atikah untuk potong kek sekali masa majlistu. Jadi akak dengan senang hatilah sebabnya rancangan untuk sambutan harijadi Atikah agak kelam kabut maka buat sekali sahaja dengan Miqhta.

Majlis dibuat dirumah nenek Fatimah di Gombak dengan kehadiran keluarga terdekat. Meriah juga sebab ramai kanak-kanak kecil yang berlari-lari dan dapat jajan yang banyak pada hari itu... Semoga Achik sekeluarga dilimpahi rezeki yang banyak lagi....

Macam biasa jom layan gambar sebab akakni kurang sikit bab berkata-kata..
Sedap tau nasi arabni yang dimakan dengan ayamnyer yang lembut sesangat juga saladtu.. Achik beli di kedai kawan dia tak tau nama kedainya...


Dua kek dari Secret Recipe dan satu kek Atikah dari kedai kat belakang opisnijer...
Satay yang sedap tak tauler dari mana Achik belini...
Pemanis mulut juga buah-buahan untuk tetamu.

Terlupa nak snap gambar dadih yang pelbagai ini, sedap tau sebab adik sepupu suami akaktu jual dadihtu kat kedai tau..

Silakan makan yerk.. sedapkan, terima kasih untuk Achik, Ija dan Amir juga Mira kerana sudi ajak Atikah potong kek sekali haritu. Dapatlah Atikah merasa keseronokan menyambut harijadinya.

23 comments :

  1. Wah... meriah tu siap ada kemah lagi. Happy belated birthday to them...

    Satay kakak nak kena cari nie...

    ReplyDelete
  2. Mesti atikah seronok dpt celebrate besdaykan.happy belated besday atikah.

    ReplyDelete
  3. meriah sgt kak....tapi tu laa rezeki atikah dpt sambut same.....sonok hati die yeak heheeh

    lieya pun teliur tgk menu2 yg ade tu...mmg sume nampak superb...

    ReplyDelete
  4. assalam..
    meriah sungguh majlisnye..kene lak ramai beno yg celebrete sekali..happy belated besday buat mereka..

    ReplyDelete
  5. meriah dan teruja nengok makanan tu semua..

    ReplyDelete
  6. tgk makanan terus jd lapar..ngeeee~

    ReplyDelete
  7. As salam Kak,


    Sama macam Sue-Rya terus jd lapar... tgk sate tu...aduh, teringinnye... kenlah buat sendri ni...huhhuuu

    ReplyDelete
  8. Amboi kak..
    Meriahnya..
    Siap berkanopi..
    Hi3!!!!
    Take care & happy weekend yer.. ;)

    ReplyDelete
  9. meriahnya. =D

    p/s: tak tahan tgk kek secret recipe..nak siket bleh?HAHA

    ReplyDelete
  10. nasi arab tu nampak sedap sangat2...

    ReplyDelete
  11. gambar bday boy n girl nyer mana kak? menu nyer best2... gamabr kek pun takde hehehe duk dlm kotak je

    ReplyDelete
  12. wow, meriahnya..bersiap khemah lagi..

    ReplyDelete
  13. Meriahnya majlis hari jadi,siap pasang khemah lg.,menu2nya pun sedap tu.

    ReplyDelete
  14. waahhh...
    meriahnya majlis... makanan pon,,byk jenis tu

    ReplyDelete
  15. meriahnya majlis...mcm2 ada..

    ReplyDelete
  16. sedapnya..meriah pulak tu siap psg khemah bagai

    thanks ye atas ucapan hari lahir tu :)

    ReplyDelete
  17. meriah part birtday....siap ada khemah..menu dia plak sedap2 blaka..nyum nyum

    ReplyDelete
  18. sedapnya mknn! dah lama betul x mkn mcm ni. asyik makan msakn sendiri je. uhuhu..

    ReplyDelete