Nuffnang saya

Monday, April 9, 2012

Atikah dan Azalia ke KidZania

Pada hari isnin yang lepas iaitu pada 26hb Mac Atikah dan Azalia telah pergi ke KidZania mengikuti rombongan tadika. Perasaan budak dua orang itu memang begitu teruja sekali tidak dapat dibayangkan agaknya. Tempat ini memang sesuai untuk anak-anak yang suka berangan nak buat kerja orang dewasa..
Akak cuma ada gambar diaorang sebelum berangkat ke KidZania..
Ini kelas 4 tahun beratur sebelum naik bas.. kesian ada satu budak lelakitu menangis beria-ia tak tauler kenapa mungkin turun bawah tengok ramai mak dan bapak tapi mungkin mak dia takder kot..
Kelas dik Ya dah turun..
Cekak dik Ya yang sesuka hati diajer nak letak...
Kelas dik Ya beratur sebelum naik bas. Bas dik Ya nombor 2.
Sabar.. sabar.. sebenarnya dah tak sabar-sabar lagi tu...
Ok saya dah dapat tempat duduk dan paling seronok dik Ya dapat jumpa balik kawan kelas petang masa dia 4 tahun dahulu iaitu Naira.
Sori kakak ibu tak dapat ambil gambar kakak sebab dah kelam kabut ambik gambar dik Ya. Atikahpun dah jumpa dengan kawan dia langsung tak pandang luar masa dalam bas jenuh akak terlambai-lambai..

Keputusan selepas pergi ke sini, budak dua orangni memang gembira sesangat dan nak ajak ibunyani pergi. Atikah kata dia sempat baca berita sebab dia dah boleh membaca, jadi juruteknik Telekom kot, lagi per yerk tak ingatler pulak. Tapi tanya dik Ya macam semua kerja dia dapat tapi tak tauler, katanya dia jadi bomba, jadi polis, jadi doktor, dan yang penting jadi chef shushi king. Azalia bawak balik shushi yang dia buat tau, siap suruh akak beli alat-alat nak buat shushi..

Yang frust ibu dialer sebab takder gambar budak-budaktu di sana, tapi cikgu Azalia ada janji nak bagi akak gambar. Kalau ada nanti akak kongsikan di sini ok...
Jomler datang sini :-
Kidzania Kuala Lumpur
Curve NX
18 Jalan PJU 7/5,
Mutiara Damansara,
47810 Petaling Jaya,
Selangor Darul Ehsan, Malaysia

19 comments:

  1. kecik2 lg dah ada aktiviti lawatan sambil belajar.

    ReplyDelete
  2. Nampak keterujaan mereka. :)

    ReplyDelete
  3. kenapa tak ikut...sekolah anak ema...ibu atau bapa boleh join sekali..pernahlah ikut...tahun ini belum buat aktivivti lagi

    ReplyDelete
  4. danisha pun camtu..pakai cekak ikot suke die jer heee....=p

    ReplyDelete
  5. Teringin gak nak bawak anak anak pi sini. Asyik lalu dpn IKEA, anak tanya bila nak masuk. Sorang nak jadi doktor, sorang lagi nak jadi polis. Mau kalau layan sini mau kena dekat 2-3 jam kot

    ReplyDelete
  6. nnti balik msia nak bawak anak2 masuk sini jugak, nampak best kan tengok org bwk anak2 ke kidzania nih. :D

    ReplyDelete
  7. napelah zaman kite dulu takde kidzania ni kan? huhuhu~

    ReplyDelete
  8. dulu masa akak dah umur 12 tahun pun arwah mak tak izinkan ikut rombongan sekolah ke KL, kemana jer la pun tak boleh join, takut eksiden la...budak2 sekarang untung kan?

    kawan2 akak yg ikut rombongan semuanya masih hidup sampai sekarang sebab memang tak eksiden pun...

    ReplyDelete
  9. best nye, tpt dia cantik, color cat tu ceria jer..mesti byk xtvt kan :)

    ReplyDelete
  10. Jenjalan dgn kawan-kawan tempat sesuai tuk bebudak meamng sukalah mereka...

    ReplyDelete
  11. penah bace pasal kidszania tu, tempat dia memang menarik utk kanak2 kan..:)

    ReplyDelete
  12. best nyer kalu sy pon teruja nk msk..

    ReplyDelete
  13. untung budak2 skarang kan.. klo dulu nk ke lawatan , paling muda pon lps exam upsr rasanya..lwatan akhir tahun

    ReplyDelete
  14. wah..kalo CikMat join nih..mesti dia suka!!
    kunjungan balas dari Nini...tq sudi singgah blog picisan Nini :)

    ReplyDelete
  15. femes betoi kidzania sekarang ni.. yg dewasa pun tingin gak nak masuk...hehe

    ReplyDelete
  16. comelnya bebudak kecik ni nak g lawatan..:)

    ReplyDelete
  17. akdhirnye dah sampai dieorg ke kidzani kan kak...byk sekul buat trip ke sini.....sonok dieorg, mesti byk bende dieorg belajar kan....

    ReplyDelete
  18. InsyaAllah...cuti sekolah ujung tahun bleh bawak anak2 kat sini....

    ReplyDelete
  19. beshnye..kalo ada anak pun sy nak anta kat cnie la..branch len tade ke..kat damansara je ke

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang