Pengenalan percutian kami

Gambar permulaan dari kami sekeluarga untuk percutian Langkawi 17hb Jun - 20hb Jun 2012. Oleh kerana menulis ini menggunakan Tab seperti biasa akak merangkak sikit... Oleh kerana rindu nak update blog plus malm ini hanya berehat dibilik akak cuba juga. Terimalah gambar keletihan kami di LCCT sebelum berlepas ke Langkawi.
Gambar yang dalam Tab, yang dalam kamera memang banyak sesangat tak sabar nak uploadni...
Permulaan ini nak cerita pasal penerbangan kami dengan Air Asia siapapun boleh terbangtukan. Akak dah beli tikettu setahun yang sudah masa promosi 10 sen, jadinya tiket dia murah bebenoler. Itulah pengalaman kali pertama akak menggunakan Air Asia online dan akak terpaksa akui yang akak amat teruja sesangat masatu. Masatu Rozi sibuk nak boking pergi Vietnam, akakpun try & error gi merata destinasi dan tarikh, jadi macam bestjer Langkawi terusjer jadi tanpa tanya suami. Seminggu gak baru cerita, seperti biasa suami akak mesti diamjerkan. Akak kata kalau tak jadipun okler tak mahal sangat, nak beli wrislet Coachpun tak lepas ayat sedapkan hati.
Akhirnya sampai juga tarikh dinanti sekian lama, gembira sebab dapat bawa Atikah dan Azalia naik kapal terbang buat pertama kalinya. Akak juga gembira sebab dah lama sesangat tak jejakkan kaki di Langkawi ini. Dua bulan sebelum pergi baruler akak terfikir pasal jadual penerbangan akak, mak ooi perjalanan akak pergi dan balik adalah waktu malam. Ehm baruler terfikir pasal nak datang dan balik dari LCCT nanti, malamni masa menaipnipun terfikir pasal malam esokni. Perjalanan pergi dah selesai terima kasih ya Allah Engkau permudahkan.
Setelah meninjau pelbagai blog dan forum akak jumpa pelbagai pendapat tentang cara paling murah,mudah, efektif untuk pergi ke LCCT. Selalunya suami akakni selalu gak terbang tapi tentulah tak jadi masalah sebabnya akakler datang hantar dan ambil. Antara cadangan yang menjadi pertimbangan akak ialah nak letak kereta di LCCT tapi tak berbaloi langsungs sebabnya akak akan letak sekurang-kurangnya 72jam. Jom semak harga parking di lcct.com.my/parking . Puas hati gak nak bayarkan.
Tapi kebanyakan blogger dan forumer bagi cadangan naik bas dari sentral kalau dari KL dan kalau dari Putrajaya misalnya naik ERL ke KLIA teruspergike LCCT. Kalau dari One Utama pun ada bas nak pergi ke LCCT, memang mudah kalau siangkan tapi masalahnya akakni balik nanti sampai lebih kurang pukul 11.45 malam. Kalau tunda mungkin sampai pagi pulak, memang bas nak ke KL Sentral ada sampai pukul 4.00 pagi tapi dari KL Sentraltu, lrt Putrapun dah takder... So, tunggu dientry yang lain, pening akak guna Tabni...

Salam Sayang dari Pantai Chenang, Langkawi. - CHO ZILA -

Comments

  1. assalam Cho
    jauhnya cuti2 Malaysia, nanti borong cokelat banyak2 ye
    kalu x salah hotel ni ktorg duduk masa honeymoon kawen dulu he he

    ReplyDelete
  2. bestnye! dh lame x g langkawi.
    rindu betul dgn suasana aman dan tenang di sana. :)
    anak sulung saya bising je sbb xtau bila dpt bwk dia naik flight.
    aritu g bangkok pun sbb bekerja.
    klau x, mmg nak bwk diorg berdua.

    ReplyDelete
  3. first n last pergi langkawi 2007..danisha x rasa lg naik flight huuu

    ReplyDelete
  4. Enjoy your holiday! Pas ni ley cite psl cuti akak. Sy tgu.

    =D

    ReplyDelete
  5. wah bestnye akak cuti2 ke langkawi....soping corelle ngan cekelat yeak kak heheeheheh

    ReplyDelete
  6. fuyooo syoknya g langkawi..ita tak penah merasa lagi pegi sana..nati anak dah besar skit bleh ler plan pegi sana..hehe

    ReplyDelete
  7. bestnyer cuti2 di langkawi, jgn lupe coklat daim 1 plastik besar utk dana kak... hehehhehe

    selamat bercuti

    ReplyDelete
  8. bestnye~
    selamat bercuti kak~

    ReplyDelete
  9. seronok cho p jalan2 :)

    eh eh tiket 10 sen je?

    kite dpt promo tu,

    tp tak berani nak tempah sbb takut kena tipu..

    adeh ruginya T___T

    ReplyDelete
  10. wah...bercuti lagi nampaknye...jeles nih..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts