Nuffnang saya

Followers

Tuesday, June 12, 2012

Cuti Sekolah ke Zoo Negara

Tarikh :7/6/2012
Tempat : Zoo Negara, Ulu Klang
Xtvt : Lawatan cuti sekolah untuk menambah ilmu

Zoo Negara memang sentiasa masuk dalam senarai tempat lawatan akak. Suami akak kata anak biasa aja tapi ibu dia yang lebih. Entahler gamaknya dulu kecik-kecik tak merasa nak masuk zoo bagai apabila dah ada anakni teringin pulak rasa dihati. Akak dan anak-anak sebenarnya dah pergi ke Zoo Negara tahun 2008. Tapi masatu budak-budaktu kecik sangat dan yang tak bestnyer naik tram dari mula sampai di tempat pertunjukan. Baca kat entry sebelumni hanya di fotopages :-ikhlas-atilia.fotopages tak ada pulak akak tulis di blog.

Oleh itu akak ambil cuti pada 7hb Jun itu semata-mata nak memenuhi impian akak nak berjalan tengok haiwan itu secara dekat. Akak ingat nak pergi dengan Atikah dan Azalia tapi kebetulan semasa hantar emak mertua di rumah nenek, sepupu suami nak bawak anak buah dia sekali. Jadinya kami pergi ke Zoo Negara berlima, oklah meriah sikitkan...

Entry kali ini banyak gambar sebab akak nak balas dendam 4 tahun yang sudah.. jadi layan gambar ajerler...
Harga tiket seperti yang tertera, kami ambil kadar biasa sahaja tidak termasuk zoo serangga.. ada alasan dengan suami kalau nak pergi lain kali.
Der binatang cam gini depan "Childen World".
Best sesangat tengok budak dua orang suka posing..
Masa ni mood dua orang budakni sangat baik ok...
Posing dah elok ibu lak tak dapat ambil gambar burungler pulak.
Tengoklah yang kat belakangtu pandai betoiler dia posing, memang haiwan kat zooni pandai bergambar tau...
Akuarium Tunku Abdul Rahman, pergi kali pertama tak perasan kewujudannya. Inipun perasan sebab sebelum gi Zoo dah print siap-siap map, punyalah semangatkan.
Hijau semuanya, di pintu masuk akuarium
Boleh tahan gak sebenarnya akuarium ini cuma kurang selenggara.
Dik Ya buat tapi ibu dia tak leh nak capture.. jadilah..
Atikah depan tempat penguin, ala kesianjer kat penguin tu sebabnya nampat cam saratjer tempattu..
Tunggu show pukul 11.00 pagi.
Posing tak ikhlas dari dik Ya sebelum pertunjukan bermula.
Singa Laut yang bijak..
Singa Laut lagi menjaringkan bola pula..
Menunjukkan kehebatan dia mengimbangi bola
Tak tau apa nama binatangni, masa dia sebutpun tak menangkap lak telinga ni...
Dapat juga belon idaman hati, padahal kat pintu masuk derjer belonni. Tapi nak gak beli kat gerai depan tempat pertunjukan, sudahnya terpaksalah pusing zoo bawak belon ini...
Permulaan perjalanan kami bermula selepas pertunjukan itu, bergambar bersama gajah yang dah jadi batu...
Atikah dan Azalia dengan zirafah kepala panjangtu...
Kami tiga beranak bergambar depan gajah sebelum dia melepas, patutlah muka dia tensionjer.
Dalam rumah burung, ada seekor burung sangat cantik kat belakang dik Ya tapi tak sempat nak ambil gambar...
Atikah di depan kandang harimau yang sedang tidur, alahai tak dapat nak bergambar dengan pak belang.
Azalia dah mula nak menangis sebab penat dan sebenarnya semalam badan dia dah mula panas nak demam. Jadi terpaksalah ibu gendung, nasiblah badan dik Ya comel je..
Belon yang kakak beli dah mula lembik, ini di Savannah Walk frust tak dapat bergambar ngan semua binatang sebabnya anak-anak dah mula meragam.
Dik Ya dengan seladang tapi tak nampakpun frust...
Dik Ya dengan kura-kura besar.
Dik Ya bergambar dengan Miqhta atas hippo yang tak berapa nak menjadi....
Dah habis berjalan sepenuhnya kecuali tempat orang utan kami nak gak naik tram sebab dah bayar masa mula sampai lagi.
Sekarangni senang sikit kalau nak beli makanan dah boleh beli sendiri, dah lapar sebabnya kami masuk zoo dalam pukul 9.30 pagi dan hanya keluar pada pukul 3.00 petang.
Dapat gak ambil gambar depan pintu masuk Zoo Negara ini.
Pulang..  marilah pulang.. marilah pulang beramai-ramai...

Akakler kalau datang lagi sini rasanya nak buat cam gini, mula naik tram dari stesen yang mulatu sampai kat tempat harimautu. Barulah jalan anak tak letih sangat dan  yang seronoknya bergambar kat Savannah Walk dan boleh masuk Zoo Serangga. Habis pusing dah boleh tengok pertunjukan pulakkan.

Sebenarnya banyak binatang di sini dan amat berharap supaya kemudahan yang ada ini dipertingkatkan mesti ramai yang datang sini. Lagi satu kalau boleh pertunjukan diperbanyakkan dan macam Lost World of Tambuntu pertunjukan bagi makan haiwanpun menarikkan. Lagi kalau bolehlah macam boleh kita naik kuda atau gajah macam yang kita biasa tengok kat tempat laintu ada di Zoo Negara mesti bertambah meriahkan..  Yang pasti akak memang akan datang lagi ke sini, mesti suami akak bosan dengarnya...

23 comments:

  1. anak-anak suka la kan ke tempat macam nie..ape pun tempat macam zoo nie bagus..akan ada proses pembelajaran..

    ReplyDelete
  2. saya pun baru je g awal tahun..memang seronok dapat bawa anak2 g tempat2 cam ni...jalan2 mengenali haiwan...

    ReplyDelete
  3. tengok gmbr2 ni meriahnya...best

    ReplyDelete
  4. Pendedahan baik utk anak-anak. Atikah dah besar sikit pandai posing - adik tunggu masa sikit boleh kalah kakak nanti bila adik dah pandai posing hihi...

    ReplyDelete
  5. semalam mommy fara, hari ni kat sini pulak..saje nak bagi panas ni..

    teruk betul rupa badak yg hidung mcm unta tu..

    ReplyDelete
  6. saya x pernah smpi zoo negara kak..hehehe..sbb nye dok jauh kt shah alam. x bape rajin nk ke zoo ni. tp nmpk menarik kan. :D

    ReplyDelete
  7. dah 18 tahun x menjejakkan kaki ke zoo negara hahahha ;p

    last pegi masa tadika...
    kuikuikui

    ReplyDelete
  8. sama pesen je ngan ank abg saya.. kalau begamba jari tu nak cam tu.. peace la tu.. hik! hik!
    lama tak pegi zoo..

    ReplyDelete
  9. bestnye...sy xpenah p zoo negara

    ReplyDelete
  10. anak2 buah selalu ajak gi zoo heee...x puas2..kalau zoo negara yg plg sy suke singa laut tu..sebab kat zoo lain x de hehe...eh ye ke...zoo melaka ngan taiping x dela heee...kalau malam,tgk singa laut lg best!

    ReplyDelete
  11. assalam Cho
    Zoo Negara, nape x singgah dekat umah sy je tu he he
    anak2 memang suka g sini, ajak la bila pun mesti nak

    ReplyDelete
  12. kami pn suker zoo... tapi penat kan jln satu zoo... hu3

    hepi tgk anak2 hepi... tuh yg penting & plh best :)

    ReplyDelete
  13. pernah pegi zoo negara masa lawatan sek dulu. dah lama sangat dah. hehe

    mekasih singgah blog saya :)

    ReplyDelete
  14. bestnya 2A dpt jln2 masa skol holiday..kyra cuti tu ari bwk pg tgk movie je..cian dia..hehehe

    kakak lg pandai posing dari adik kan? :)

    ReplyDelete
  15. bestnya bawa anak jejalan kat zoo..kak ita malas nak bawa sekejap lagi semua nak dukung tak larat nak jalan..lamanya tak gi zoo

    ReplyDelete
  16. saya x pernah pon sampai lg kat zoo negara nih.. kesian kan~

    anak2 mesto sonok dapat tengok binatang..:)

    ReplyDelete
  17. takpe la untuk2 anak2 korbankan cuti tu. hikhik.

    ni anak ke mak yg terlebih eksaited ni? hikhik.

    rasa sy la, sy pun dah lama xpegi zoo negara tu. kalau dpt pegi mesti mcm akak jgk. hehe.

    ReplyDelete
  18. takpe la untuk2 anak2 korbankan cuti tu. hikhik.

    ni anak ke mak yg terlebih eksaited ni? hikhik.

    rasa sy la, sy pun dah lama xpegi zoo negara tu. kalau dpt pegi mesti mcm akak jgk. hehe.

    ReplyDelete
  19. Da cantik nampak best zoo negara..dulu 5 tahun lepas kot,cam kurang menarik compare zoo melaka..hehe...

    Hepi tgk anak anak akak..

    ReplyDelete
  20. bila tengok ni kan rasa macam nak pergi jee kat zoo negara ni....

    ReplyDelete
  21. dah lama tak pi zoo...bess jugak ni

    ReplyDelete
  22. salam perkenalan akak :)

    kecik2 dulu pernahlah datang cni.. tp, sekarang Zoo taiping je slalu sy g ngan anak2 buah :)

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang