Nuffnang saya

Friday, January 20, 2017

Muzium Negara ~ Wayang Kulit

Cerita kami kami selepas kenduri kahwin dik Ya berbaju kebaya... Entah macamana kami terlepas ke Kuala Lumpur. Nampak Muzium Negara terus cakap dengan suami 'jom kita lama sangat kita tak melawat Muzium Negara'. Memang rezekilah dapat singgah ke sini, selalu mintak tidak dilayan.. Namun malangnya bateri 'handphone' kami suami isteri telah ke tahap tidak boleh mengambil gambar... 

Jangan ditanyalah mana gambar di sekitar muzium, memang tiada. Gambar di bawahpun menggunakan fungsi kamera whatsapp. Jadi tips kalau hendak juga mengambil gambar walaupun bateri 'handphone' kurang jangan guna fungsi kamera biasa. Kami singgah ke Pameran Wayang Kulit Nusantara, memang puas hati. 
Ratu kebaya sudah menukar bajunya..
Kami cakap pakailah mungkin pelancong asing akan kagum...
Katanya tidak selesa susah nak berjalan...
Boleh melukis gambar wayang kulit...
Ada di sediakan pensil warna juga gunting...
Warna jangan tak warna wahai anak...
Ibu nak berehat sebentar... 
Model meletops... terpaksa ibu berposing ...
Kategori Acara: 
Tarikh Acara: 
Selasa, 15 November, 2016 - 21:00 sehingga Selasa, 28 Februari, 2017 - 18:00
Lokasi: 
Galeri 3, Muzium Negara

SUMBER :- JABATAN MUZIUM MALAYSIA


Ambil peluang ini untuk datang ke Muzium Negara dan perkenalkan pada anak-anak kita. 

4 comments:

  1. Maznee pun dah lama tak ke muzium negara 😃
    .
    Haha.
    .
    Rasa macam tak sesuai bawa anak kecil ke sana.
    .
    Sebab lasak sangat

    ReplyDelete
  2. kami pun pi thn lps tp tak masuk pun yg wayang kulit ...mls ..penat dah hehehe

    ReplyDelete
  3. Alaa...pegi cuti sekolah baru-baru ni. Bulan lepas. Tak tersinggah pulak kat area ni. Rugi..rugi..agaknya kena repeat balik lah ni :)

    ReplyDelete
  4. Sweet alahai Dik Ya! Nanti nak tengok entri Dik Ya berbaju kebaya pulak lepas ni ^_^

    Bila sebut Muzium Negara, tetiba aje terasa nak berkunjung juga tapi tak tahu pameran apa yang ada sekarang ni. Baca entri ni ahah, taulah sudah!

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang