Nuffnang saya

Monday, January 16, 2017

Diet ke Laut badan bagai dipam-pam

Azam akak setiap tahun nak kuruskan badan. Tapi hakikatnya setiap tahun berat badan ini akan bertambah. Terimalah hakikat yang azam itu tidak menjadi langsung. Namun tahun 2017 tetap ada terselit azam untuk kurus dengan harapan berjayalah hendaknya.

Diet memang selalu kelaut, setiap tahun berat badan naik bukannya makin turun. Moh kita tengok agak-agaknya tahun ini berjaya atau tidak Cho Zila mengurangkan berat badannya. 
Obesiti ke aku, yer memang dah obes....
 Langkah pertama ialah kita jogging dulu.. 
Hendak menjadi kena ajak anak-anak sekali
Tang kopi memang akak tidak boleh tinggalkan..
Sehari tidak mengopi, esoknya mesti nak juga...
Kalau dapat meninggalkan air bergula alangkahkah bagusnya.;
Diet sangatkan...kan.. kan...


Ada satu gajet baru beli untuk dapatkan kurangkan berat badan ini. Ini untuk entri yang akan datang. Semoga Allah memberkati usaha kami sekeluarga untuk hidup sihat di tahun 2017..

8 comments:

  1. Lebih kurang sama kita kak. Huhuhu..,.Tapi tahun ni kita teruskan azam yang sama. Usaha dan terus berdoa kan? Insyaallah Allah bantu.

    ReplyDelete
  2. Betulla Zila.. nak berdiet yg payahnya pada makanan
    Apa lagi kita yg jadi tukang masak bila di rumah
    Keluar rumah pulak mesti ada aje yg membuka selera.

    ReplyDelete
  3. samala..saya pun smpi lupa dah dengan berat badan sndiri..asyik layan makan je...sbb layan selera suami suka sgt makan waktu supper...hadehhh

    ReplyDelete
  4. besar kecik tubuh tak kisah .. yg penting sihat.

    ReplyDelete
  5. dana pun mcm akak jgk.... azam sama tiap thn tp naik jgk

    ni thn ni pun dana mule nk kurangkan semua... nk kuatkan iman kurangkan amik nasi dlm sehari

    moga kita dpt turunkan berat n kekal sihat di thn ni ye kak

    ReplyDelete
  6. Kak Zila! joms kita berzumba sama-sama! Boleh punya kak...kena usaha lebih sket :)

    ReplyDelete
  7. INSHAAALLAH BOLEH BERJAYA TU ... JANJI RAJIN ...

    my hubs 99kg tp tinggi 185cm ... tak la nampak besar tapi doktor suruh trnkan berat bdn utk capai bmi sihat ... skrg ni hujung nk terkeluar bmi sihat tu .. hahaha

    ReplyDelete
  8. Kalau tibe2 terasa macam nak makan tu, jangan terus makan. Cuba buat benda yang melekakan korang, macam main game ke, tengok youtube ke. nanti tau2 je dah jadi nak makan. Boleh baca pasal teknik ni kat Sado Street

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang