Nuffnang saya

Followers

Friday, July 31, 2015

Kisah sepanjang balik kampung raya

Jemu juga menunggu gambar dari adik akakni...
Kalau Azalia tidak buat perangai tentulah banyak gambar akak ambil masa hari raya lepas...
Namun apakan daya semuanya tidak menjadi...
Gambar memang kurang sangat ....
Jadi layan gambar yang ada dulu...

Kali ini kisah balik kampung kami...
Akak balik ke kampung pada hari rabu dua hari sebelum hari raya...
Menjangkakan jalan yang akan sesak ....
Syukur jangkaan kami meleset sama sekali...
Jalan sangat mengalukan kepulangan kami ke kampung halaman kali ini..
Macam bukan balik hari raya pulak...
Kebetulan kali ini suami akak menggunakan jalan dalam..
Jalan yang biasa di gunakan oleh penduduk kampung...

Kami suka ikut jalan Kuala Selangor-Tanjung Karang-Sekinchan-Sungai Besar- Sabak Bernam...
Sampai Sabak Bernam rasa macam dah sampai kampung padahal sejam lagi perjalanan..
Tapi kali ini kami ikut jalan yang biasa di lalui oleh penduduk...
Memang pemandangan sangat menarik sebab melalui sawah padi...
Jalan kecil tapi memang payah nak nampak kereta...
Tidak perlu melalui pekan yang banyak lampu trafik...
Untuk orang suka bersantai macam kami bolehler ikut jalan ini..
Tapi untuk orang yang suka bawa laju-laju tidak disarankan...
Akak udah lupa apa gelaran jalan ini disebut oleh suami tapi ada ban ....

Jom tengok gambar yang ada...
Ku lihat hijau kiri dan kanan...
Sungguh mendamaikan hati dan jiwa ini...
Singgah pekan Sungai Besar kegemaran kami sekeluarga....
Singgah sebentar di Bagan Nakhoda Omar Sabak Bernam....

Hari ini mungkin bosan sangat teruslah bermain dengan ipiccy...
Macam-macam yang akak godek untuk gambar kami di Bagan Nakhoda Omar ini...
Jom tengok gambar dua orang budak yang ada mood nak bergambar...
HDR
 LOMO
Focal Zoom ngan Lavender bergabung...
Sesuka hati campurkan...
Nostalgia sangatkan...
Tak ingat guna apa...
 Ini original cuma tambah bingkai sahaja...
 Yang ini guna Vignette macam gelap pulak sikit...
Yang ini soften image gitu...

Di sini sebenarnya ada sebuah gerai yang menyediakan mi udang..
Tapi masa kami  baliktu bulan puasa jadinya kedai ditutup...
Mungkin lain kali kalau balik kampung boleh singgah ke sini lagi..

ekian dulu kisah balik kampung kami...
Perjalan pergi dan balik dari berhari raya kami memang aman dan damai...

9 comments:

  1. bestnya kak kampung dekat..
    tak yah sangkut dalam jem..

    ReplyDelete
  2. el balik kpg raya kedua...depan umah pun jem..aaaaacanerrr haha
    bestlah kpg akk..spjg perjalanan sejuk je mata memandang

    ReplyDelete
  3. bestnya kalau kampung jauh2..baru feel balik kampung kan....

    ReplyDelete
  4. gambar di hari raya tak de ke kak??hehe

    ReplyDelete
  5. seronok balik kampung kalau macam gini gayanya permandangan kan..baru fell nak beraya dikampung

    ReplyDelete
  6. seronoknye kampung dekat je .....
    akak banjar ke jawa ni .. ke melayu...kawan2 sy seblah sana byk org banjar dan jawa

    ReplyDelete
  7. teringin nk sampai n posing2 tepi sawah padi.cantik kan suasana mghijau..

    ReplyDelete
  8. bereksperimen gambar ke akak.. hehe

    ReplyDelete
  9. saya klu pergi bagan datok , tpt2 tu lah g dilalui tapi tak rajin menyinggah ... ada pantai rupanya ...

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang