Nuffnang saya

Followers

Wednesday, July 15, 2015

Balik Kampung

Balak Kampung....
Saat di nantipun tiba...
Balik kampung hari rayani semangat sikit...
Sebab keluarga akakni jarang dapat berkumpul kesemuanya...
Kekadang emak bapaknya ada anak-anak yang asrama tidak ikut sekali...
Jadi Hari Raya adalah masa untuk berkumpul dan bermesra...

Masanilah tengok anak saudara yang semakin melonjong....
Rasa macam tak percayajer dah besar-besar belaka...
Haraplah Allah permudahkan perjalanan balik kampung kami hari ini...
Kalau dah jem tu redhajer demi semangat hari raya...
Untuk anak saudara Putrajaya yang tiada kampungtu...
Ucapan akak " Hari raya tak bolehler nak bawak Naufal, balik lain kali Insyaallah Mak Long bawak".
Anak saudara akak sebelah suami tiada kampung sebab emak orang Gombak, bapaknya Batu Caves..
Dia suka sangat ikut kami balik kampung...
Dan opah di kampungpun mesti tanya pasal dia kalau dia tak ikut sekali...
Yeah... balik kampung.. ooo balik kampung...

Psss ::: Gambar di atas hanya hiasan...
Ha.. ha... ada orang bertanya???
Gambar semasa di Mekah dulu...
Beginilah setiap hari di hotel kami...
Ada sahaja yang datang dan pergi....
Beg ini adalah untuk rombongan yang akan balik kampung...
Tidak pernah terdetik rasa cemburu tengok orang nak balik....
Cuba dulu duduk asrama tengok kawan siap beg nak balik kampung jelesnyer..
Tapi bila duduk di sana rasa nak duduk lama-lama sebab seronok...
Semoga ada lagi kesempatan untuk kita semua kesana.....

6 comments:

  1. insyallah..smoga selamat tiba di kampung halaman

    Salam Aidilfitri
    Maaf Zahir & Batin

    ReplyDelete
  2. Salam lebaran aidil fitri buat cho zila sekeluarga ;)

    ReplyDelete
  3. Semoga selamat sampai ke destinasi yg di tuju...InsyaAllah...Amin...

    Selamat hari raya....

    ReplyDelete
  4. Selamat Hari Raya Cho Zila. Semoga Syawal kali ini lebih membahagiakan dan menceriakan.

    Maaf Zahir Batin, ikhlas penuh kasih: Kak Azie

    ReplyDelete
  5. Selamat hari raya Aidilfitri kak

    Tu la kite mmg dah lama tak update, bkn bz sgt pun tapi xde seruan hihi

    Take care kak :-*

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang