Berenang di kolam renang Marina Putrajaya

Atikah masih di hospital jadi kita sambung entri blog akak pasal kolam renang Putrajaya pulak.. doktor dok tanya juga ada bèrkinjung kolam renang tak sebab takut kena kencing tikus... tu teringat draf akak pasal kolam renang di Maritim Marina Pitrajaya...

Tempat renang kegemaran akak ialah di Marina Putrajaya bukan akak yang berenang tapi anak-anak akaklah. Akak suka bawak diaorang ke situ sebab tempattu berbumbung jadi kalau hujanpun anak-anak boleh berenang. Jadi akak yang datang dari jauhni tidaklah rasa ralat sangat. Lagipun kali ini kami ambil anak saudara akak di Presint 8 dahulu sebelum pergi ke sana. Lagi satu alasan akak gemar ke Marinani ialah tempat berehat untuk ibu-ibu yang datang meneman anak-anak berenang. Masa akak belajar dahulu sebelum periksa bawak anak-anak berenang dan akak boleh membaca di tepi kolam... Dengan pemandangan Putrajaya yang cantik membuatkan hati kita tenang dan mungkin sebab itulah akak dapat lulus dengan jayanya...

Bukan hanya ada kolam renang di sini juga ada snuker, pool, stim dan sauna, karaoke dan juga permainan dart..  Gymnasiumpun ada kalau tak silap akak . Memang menarikkan.. 

Untuk makluma tuan-tuan dan puan-puan semua
Jadual menggunakan kolam renang ada 4 sessi :-
Pagi dari pukul 9.00 pagi ke 11.45 pagi
Sesi 1 dari pukul 12.30 tengahari ke 3.15 petang
Sesi 2 dari pukul 4.00 petang ke 6.45 petang
Sesi 3 dari pukul 7.30 petang ke 9.45 malam.
Akak selalu pilih yang dari 12.30 tengahari atau 4.00 petang. Kalau pergi 12,30 tengahari tu bagilah anak-anak makan tengahari dulu. Tapi akak bawa juga roti sandwich atau mi goreng atau spageti untuk dimakan maalumler kalau dah masuk air memang lapar. Janganlah ketara sangat macam orang nak berkelahkan...

Harga untuk masuk ke kawasan kolam renang walaupun berenang atau untuk bersantai-santai untuk dewasa adalah RM5.30 dan kanak-kanak RM3.20. Rasanya hargani dah naik sedikit dari akak pergi yang sebelum ini.

Kalau dengar wisel dibunyikan janganlah terkejut kerana kolam renang di sini ada peraturannya. Kenalah ikut etika pakaian untuk berenang.. Tengoklah gambar yang diberikantu..
Kami sudah sedia untuk berenang.. Dari pukul 12.45 tengahari sampailah wisel dibunyikan untuk berehat.. Memang hantu air betullah budak-budak ini.
Tempat renang berbumbung yang amat selesa. Ada dua kolam satu untuk dewasa dan satu lagi untuk kanak-kanak. Tapi anak-anak akak dah guna kolam dewasa sebabnya tidak terlalu dalam airnya. Jadi tidaklah risau sangat cuma mata akak akan sentiasa memerhatikan mereka juga.
Pemandangan indah yang boleh dinikmati dari kolam renang tersebut. Menarikkan...
Di sini juga ada kelas untuk yang ingin belajar berenang. Akak ada juga hati nak menghantar anak-anak belajar berenang tapi jauh sangat. Ada di area Kinrara ini tapi itupun tidak boleh nak janji maalumler hujung minggu macam-macam benda yang nak dibuatkan.. Nasiblah anak-anak akakni memang berkehendak jadi nampak macam betuljer diaorang berenang padahal bukan pandai manapun..

Bawahni gambar masa pergi dah lama dulu.. tetap nak masuk sini juga.. maalumler masatu mak diaorangni malas sangat nak bercerita di blog.. jumpa pulaktu masa nak keluarkan gambar yang banyak dalam komputerni..
 Feeling kat luar negara kalau datang sini...
 Masani datang awal sangat jadi posing sana sini.. walaupun berselipar jepun..
 Oleh kerana Marina tentulah dekorasinya ikan...

Jadi kalau dah tak tahu nak bawak anak-anak ke mana lagi bolehlah datang ke Marina Putrajaya ini .. Banyak aktiviti boleh dilakukan di sini macam di sebutkan di atas sana..Pada waktu petang juga banyak aktiviti air boleh dilakukan di tasik yang merupakan sebahagian dari Marina Putrajaya..
Sumber gambar dari :-UTUSAN MALAYSIA . Boleh klik link tu jugak untuk membaca kisah terapung di tasik marina Putrajaya... Mana tahu entah2 nanti jadi hobi pulakkan!!

Rasanya Atikah demam lama sebab minggu lepas mak diapun demam.. jadi kurang perhatian.. harap tiada apa yang perlu dirisaukan...

Comments

  1. Mcm menarik je kolam renang tu

    ReplyDelete
  2. Mcm menarik je kolam renang tu

    ReplyDelete
  3. ok jgk tgk kolam renang situ ye kak....

    moga atikah cpt sihat... risau jgk kan kalau demam lama2

    ReplyDelete
  4. macam best je tempat ni..bayaran pun murah..janji anak2 enjoy kan..budak2 memang suka berendam n main air

    ReplyDelete
  5. Saya tak pernah tau pun ada tempat berenang nama Marina ni kat Putrajaya. Biasa pegi kat kompleks kejiranan presint mana2 je. Heheh. Mekasih ye share. So, atikah cemana skrg kak?

    ReplyDelete
  6. Kami dah lama tak berenang renang CA....Dulu rajinlah jugak anak beranak berenang mcm dugong hahah....Dulu selalu gi yg kat depan Alamanda tu. Lebih kurang ni gak bayonya...
    Tak tau pulak kat sini pun ada....Nampak mcm lagi best ek....ada bumbung

    ReplyDelete
  7. thanks for sharing..nak pergi nanti

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts