Nuffnang saya

Followers

Wednesday, May 20, 2015

Ais Krim Alasema Mekah

Teringat-ingatkan ais krim di Mekah...
Kedai aiskrim ni on the way balik dari masjid ke hotel...
Untuk wordless wednesday kita layan gambar ais krimni dulu...
Ada lagi cerita di Jordan yang belum di tulis...
Nampak kalerpulkan... tapi sedap weh...
Yang inipun sedap juga...
Ehm banyak pilihan yang ada...
Kagumkan solat dimana berada...
Di hujung sana adalah Masjidil Haram...

Psss ::::  ais krim dia halus dan sedap sangat...
entahler mungkin sebab tempatnyer buatkan ais krimtu bertambah sedapnyer...
Tapi sebelum akak pergi ke Mekahni memang banyak cerita pasal ais krim Mekah...
Jadi bila dapatjer jejakkan kaki ke sana akak memang mencari ais krim Mekah..
Tapi tidaklah akak tahu samada cerita ais krim yang sedap akak dengar dulu sama dengan yang akak jumpa ini..
Kebetulan kedai ais krim ini memang tempat lalu lalang jadi idakler akak mencari ais krim lain...
Lagipun yang akak rasa inipun memang sedap jadi tidak perlu kata apa-apa...
Kedai ini ada jual ais krim dan air buah tidak silapnyer..

10 comments:

  1. assalamualaikum
    singgah pagi.. sory hr nie bz skit baru masuk keja
    hehe

    ReplyDelete
  2. menarik kaler aiskrim yang atas tu kak..
    yang bawah dah biasa jumpa kat sini tapi tak tau la rasa sama ke tidak..
    kat sana tanah suci..memana pon boleh solat..teringinnya nak jejak kaki..

    ReplyDelete
  3. tgk pun dah tau sedap hehe

    ReplyDelete
  4. msti sedap kan sekerim kt sana kak...

    senang btl depa kan, kt mana2 boleh solat... takde alasan kan

    ReplyDelete
  5. adoi mesti sedap sangat ni..apa bezanya kak dari segi rasa ngan aiskrim kat sini?

    bagus..kt mana2 pun boleh Solat,takdelah dok lewatkan solat

    ReplyDelete
  6. besar nya kedai jual aiskrim..memang semata2 aiskrim ke ??

    ReplyDelete
  7. Terkenang bila tengok aiskrim ini. Anak-anak kakak setiap kali balik solat dari masjidilharam mesti tak lupa membeli. Kakak pun suka Zila. Tecture dia lebih soft dan nikmatnya lain..

    ReplyDelete
  8. rata2 org semua puji aiskrim mekah ni kak...teliur plak lieya tgk.....kawan lieya pun hari2 pekena 2-3 mangkuk.... hope ade laa rezeki lieya nanti ....

    ReplyDelete
  9. saya pon dok pulun beli aiskrim ni kak time kat sana.. Alhamdulillah sakit tekak saya hilang hehehe... berbaloi.. sedap dan soothing

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang