Nuffnang saya

Followers

Monday, August 25, 2014

Gambar raya (2)

Sebelum syawal melabuhkan tirainya marilah berkongsi gambar hari raya..
Amboi sibuknyer Cho Zila yerk sampai tak sempat nak cerita ceriti pasal hari rayanya...
Jom tengok gambar seadanya untuk kenangan dan tatapan anak-anak bila dah besar nanti...
Dik Ya yang kecoh dengan handbag rayanya...
Belakang keluarga adik ipar akak berposing...
Kakak nak tunjukkan jam tangan hari rayanya... 
Dik Ya jeling kuih raya moyangnya....
Mengharapkan ada orang yang mulakan dulu makan kuih rayatu...
Kasut raya Atikah yang sekarangni dah pakai kasut saiz dewasa...
Umur baru 8 tahun saiz kasut dah 36 ... 
Mestilah bergambar dengan nenek Senah...
Sekarangni mak mertua akak dah mula teratur sedikit percakapannya...
Kalau sebelumni susah dia nak bercakap sekarangni semakin beransur baik...
Mungkin sebab neneknya terpakss keluar suara nak tegur perangai dua orang budak nakalni..
Jom kita bergambar dengan moyang Fatimah pulak... 
Berkerusi roda tapi masih boleh memasak tau... 
Itulah kekuatannya yang buat akak rasa macam malu sendiri... 
Terakhir sekali untuk hari raya pertama singgah ke kubur...
Ini kubur anak sulung akak yang kalau hidup dahpun darjah lima...
Memang selalu singgah sini kalau pergi ke Gombak... 

Cepatjerkan masa berlalu syawal dahpun hampir sebulan... tak banyak rumah terbuka yang dapat disinggah tahun ini dek kesibukan akak pada  hari raya kali ini. Namun kenangan tetap kenagan yang harus diabadikan...


18 comments:

  1. Sebok sangat ye kak...wa pun gambar raya dlm dslr lagi..belum transfer lagi.. alfatihah untuk anak akak..

    ReplyDelete
  2. salam kak~
    zura pon masih lagi dengan n3 raya.
    baru ade mood nak update blog. hehehe

    ReplyDelete
  3. waktu raya lihat gelagat anak² lah paling seronok kan...mcm² ragam ada..

    ReplyDelete
  4. Syawal dah penghujung, tapi masih ada majlis di sini sana... :)

    ReplyDelete
  5. suke tgk gelagat dua beradik tuh.... thn ni tak pakai baju raya sedondon yek.... kst raya atikah ok lah tu kak, biar beso blh share2 kst ngn akak hehehe

    ReplyDelete
  6. hai hai hai
    masih igtkah dirimu pd diriku hehe
    slmat hari raya kak
    maaf zahir batin

    mmg cun kasut atikah kaler meroh lagi hehe

    ReplyDelete
  7. Rasa macam baru je kan zila..dsh sampai ke penghujung syawal

    ReplyDelete
  8. Anak2 cepat je membesar...anak perempuan Aina dah boleh syer baju dengan mak tapi kasut tak boleh mak pakai saiz 5 anak pakai saiz 8.

    ReplyDelete
  9. Selamat hari raya dan maaf zahir batin ya kak. Lama tak BW. Baru nak mula balik ni. Tahun ni kami takde gambar raya. Mak baru meninggal jadi mmg takde mood nak ambik gambar. Rasa tak cukup korum :-(

    ReplyDelete
  10. 2lh kan dgn kesibukan kita terkadang nk post gmbar raya pn masih xberkesemptan..
    Al-fatihah.....InsyaAllah akn jadi saham akhirat utk si ibu....

    ReplyDelete
  11. semangat ank2 pakai barangan serba serbi baru..

    ReplyDelete
  12. alamak kak...lieya ni pun pic photoshoot pun tak up lagi kat blog nie...mmg dah abis raye tapi entry raya tetap ade laaa heheheehehe

    betul kak semua gambar2ni nostalgia keluarga....

    baru lieya tau akak ade anak yg menanti di syurga ye.....bertuah akak dah ade anak yg siap sedia nak tarik akak masuk ke syurga....

    ReplyDelete
  13. 36 tu size kite tau kak ....

    meriah la hari raya akak

    ReplyDelete
  14. size kasut saya juga tu Kak Cho... Al Fatihah, moga Kak Cho n keluarga tabah atas pemergiannya...citer raya saya, dah habis kot sampai ari ini..

    ReplyDelete
  15. Selamat hari Raya Maaf Zahir batin Kak..

    Cepat jer masa berlalu kan.. Sronok tgk keletah budak2 kalau hari raya..

    Sha pun tepek gak gambo raya utk kenangan hehehe

    ReplyDelete
  16. sedihkan kak, bile mngenangkn insan yg telah pergi..lg2 kalu ank kta sndiri..darjah 5,kalu ada dh besar ..

    suka tgok gelagat dua brdik tu..meriah raya..

    ReplyDelete
  17. Dalam sibuk sempat juga ambil gambar sikit punya banyak masa raya ni ya, Cho.

    Malukan kita kat generasi mak-mak dan nenek kita. Mereka tu kuat semulajadi. Kita ni muda-muda dah sakit sendi, sakit lutut, segala sakit dah mai.

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang