Nuffnang saya

Followers

Thursday, August 28, 2014

Deretan lampu menghiasi dataran Sg Kinta Ipoh

Ingatkan dah habis cerita raya rupanya ada lagi..
Tapi ini bukanlah raya cuma bercuti di hari raya...
Lepas balik kampung akak singgah ke Ipoh rumah kawan lama..
Punya seronok ber'gebang' lupa langsung nak ambil gambar...
Kawan masa kerja di Ipoh dulu, kawan baik dan kawan gaduh...
Masih membujang dan masih kerja ditempat kerja kami yang lama...
Rindu dengan kawan-kawan lama....

Alang-alang dah ke Ipoh kami bermalam di Kinta Riverfront Hotel...
Dah lama tak tidur hotel bak kata dik Ya "inilah hotel pertama kita tahunni"
Amboi ingat pulak ko dik Ya ...
Seronoknya menginap di hotel ini ialah suasana malam umpama di i-city Shah Alam...
Orang Ipoh dah boleh menikmati kerdipan warna lampu warna warni di sini...
Jom tengok gambar-gambar yang ada...
Deretan lampu warna warni berkelipan di dataran Sungai Kinta..
Berbelas tahun yang lepas inilah laluan kami di rumah sewa kalau nak ke pekan...
Tepi sungai inilah juga tempat akak dan kawan-kawan berjogging...
Tepi sungai inilah juga selalu nampak orang duk tayang 'tut' kala kami pergi kerja...
Ish ingat balik banyak juga kenangan di tepi sungai kintani rupanya...
Dulu kat kawasan belakangtu ada rumah setinggan..
Anjing tuan rumahtupun selalu kejar kami kalau tak bernasib baik...
Sekarang sudah tak nampakpun rumah setinggan...
Dah membangunpun tempat ini... 
Budak dua orangni dah mula tak nak bergambar sebab sibuk nak naik basikal...
Diaorang nak suruh akak kayuh memang taklerkan...
Dengan orang ramainya malamtu ..
Lagipun basikal yang naik dua tiga orangtu memang tak pernah cuba...  
Nak suruh bergambar macam nak berperang punyalah susah...
Tapi Atikah memang semulajadi kalau bab bergambar ni...
Dari muka masam tibajer boleh senyum ... 
Memang pelakon terbaiklah anak ibu nama Atikahni... ...
Teringat kisah satu malamtu tibajer dia kata "ibu, kakak nak jadi pelakonler"
Ha... biar betul kakak... 
Bergambar di salah satu jambatan yang ada... 
Dik Yapun tak ketinggalan nak bergambar di sini.. 
Ada juga permainan yang akak tak tahu namanya...
Tapi nampak menarikjer budak-budaktu main..
Tapi masa gambarni diambil ada kemalangan kecil..
Itu yang emak bapak duk berbincang...
Laku bisnes basikal malamtu...
Boleh tahan ramai juga yang datang berkunjung ke sini...
Susah nak kawal naik basikalni dengan budak dua orang kat belakang... 
Seronok tengok gelagat orang....
Tapi memang baguihler buat cam gini...
Berpeluh sikit dan dapat mengeratkan hubungan silaturrahim...
Ada satu kenangan yang sampai ke hari ini anak akak asyik sebut...
Waktu menunggu makanan yang terlalu lama...
Kalau pergi kedai makan asyik duk kata ' jangan nanti pukul 11.00 malam baru sampai'
Maalumler malamtu kami menunggu lebih dari satu setengah jam... 
Jangan kata anak-anak, akakpun dah mula rasa angin satu badan...
Lepas makan ceria kembali...
Bergambar di bawah lampu berkelipan di depan hotel sahaja...
Ambil gambar dari bilik hotel...
Isyh memang bestler dataran sungai kintani...
Berubah 360 darjah dari yang akak kenal dulu...

KESIMPULAN :: Hotel yang menarik dan boleh dikunjungi.. eh akakni cerita hotel ker cerita pasal lampu... hantamjerlerkan... 

13 comments:

  1. Kakak rasakan Zila lampu warna-warni ni sekarang mana-mana pun dah ada. CUma dulu yg memulakan di I-City jadi bila ada lampu gini org kata lampu I-CIty..

    Tak payah jadi pelakonlah sayang. Pelakon utk mama aje tak apa:)

    ReplyDelete
  2. mcm lampu2 kat icity ..tp kena up lagilah bandaraya ipoh tu buat mcm kat icity tu betul2 klon ICITY pun xpe..ekeke

    ReplyDelete
  3. meriah ye kak best gak luang msa waktu mlm mcm ni...

    ReplyDelete
  4. Cantik tempat ni. Ada pernah dengar. Tak berkesempatn lagi nak pergi malam. Balik kampung kadang-kadang sahaja. Satu hari nanti nak singgah insyallah.

    PS: Jemput join segmen saya buat kawan-kawan.

    ReplyDelete
  5. cantiknya..
    mcm kat i city dah..
    ceria la mlm2 kat situ

    ReplyDelete
  6. ye la kak...mcm kat icity...lieya penah sampai icity tu sekali jek kak heheeheh...syok gak ni kak jadi tempat lepak malam2 tgk lampu2 kan....

    amboi atikah nak jadi artis ke...takmo jadi artis seksi seksa tau heheheeheh

    ReplyDelete
  7. cantekkk..
    dah gaya cam kat ICT shah alam yer~

    ReplyDelete
  8. memang cantik pemandangannya kak :)

    ReplyDelete
  9. Teringat pulak kata-kata Dik Ya. Ha'ahlah, bila last kami 4 beranak tidur hotel ya? Macam dah berkurun je rasanya. Cho, saya teringin nak ke The Banjaran ke apa nama hotel tu. Tengok gambar memang teruja bangat :)

    Tu Dik Ya bergambar dengan apa yang dipeluknya tu? Atikah nak jadi pelakon? Okeylah Cho, dapat jadi mak selebriti nanti. Kalau ada gosip, jawab je 'No komen!' sambil pakai spek mata hitam besar gedabak. Best apa :)

    ReplyDelete
  10. Bestnye setanding icity... :-)
    Huhu, bab menunggu makanan, mmg bisa buat kita hanginnn! Kalau ada anak kecik lg geram kot...

    ReplyDelete
  11. Laaa..ingatkan di I-city shah alam...hohoh

    ReplyDelete
  12. dr kinta riverfront ke umah kite mmg dah dekat giler.

    dulu kalo kwn2 or sedare dtg umah mmg suka bawa lepak sana

    tp skrg malas da sbb parking susah -_-'

    ReplyDelete

Nuffnang oh Nuffnang